صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - 01 June 2023
مجمع عالی بسیج گیلان در بیانیه ای در اعتراض به حرکت غیرفرهنگی صورت گرفته در روز رشت آورده است: اجرای نمایش های سخیف و کارناوال رقص و حرکات موزون! زنان و دختران و ناموس مردم، آن هم در میدان اصلی شهر، که هنوز عطر شهدای مدافعان حرم قابل استشمام است حقیقتاً مایه ی آبروریزی و شرمساری است.
کد خبر: ۸۶۱۹۷۹۱
|
۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، مجمع عالی بسیج استان گیلان با صدور بیانیه ای در خصوص برگزاری مراسم روز رشت آورده است: در هفته گذشته، واقعه جدیدی در استان گیلان با نام «روز رشت» پشت سر گذاشته شد و در این بین اجرای نمایش های سخیف و کارناوال رقص و حرکات موزون! زنان و دختران و ناموس مردم، آن هم در میدان اصلی شهر، که هنوز عطر شهدای مدافعان حرم قابل استشمام است زیر سایه ی نظارت ضعیف مسئولین شهر و استان و در تقارن با روزهایی که عالم تشیّع و اسلام در آتش کفر وهابیت آل سعود داغدار است و یکی از اصلی ترین دغدغه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مسائل فرهنگی و مقابله با تهاجم فرهنگی غرب است حقیقتاً مایه ی آبروریزی و شرمساری است و صرف هزینه های گزاف از بودجه ی فرهنگی شهرداری رشت و شورای شهر، (با مبلغی بالاتر از450 میلیون تومان) جای بسی تامل دارد.

این بیانیه می افزاید: باتوجه به اقدام مذموم و خلاف شرع و عُرف انجام شده در مراسم جشن روز رشت،که در تضاد کامل با فرهنگ اسلامی ایرانی بوده، این حرکت ناهنجار و غیرقابل توجیه را؛ توهین به مردم انقلابی و شهید پرور شهر و استان دانسته و خواهان پاسخ گویی هرچه سریع تر مسئولین مربوطه در خصوص اتفاقات رخ داده خواهد بود.

در این بیانیه آمده است: از مسئولین قضایی و امنیتی و اطلاعاتی و نظارتی انتظار می رود در اسرع وقت با توجه به جریحه دارشدن افکار عمومی، پیگیری لازم در خصوص برخورد با برخی از مدیران شهری و برگزار کنندگان این جشن که عمدتاً برای پیشبرد اهداف حزبی و جناحی و تصاحب دوباره کرسی های مجلس، توسط عده ای خاص، طراحی شده بود را اعمال دارند .

این بیانیه تصریح می دارد: از متولیان فرهنگی شهرداری و شورای شهر خواستاریم به جای پرداختن به امور سطحی وکم مایه و تبلیغاتی در حوزه فرهنگ و دین به معنای واقعی کلمه کار فرهنگی و دینی را سرلوحه کار خود قرارداده و با شجاعت مسئولیت عملکرد پر اشتباه فرهنگی خود را برعهده گرفته و از مردم عذرخواهی نمایند.

در پایان این بیانیه مجمع عالی بسیج آورده است: امید است با اقدام شایسته  ودرخور، مسئولین امر، در تقابل با این جلوه از سیاست های غلط فرهنگی شورای اسلامی و شهرداری رشت؛ دیگر بار، شاهد اینگونه اتفاقات تلخ و ناپسند در شهر و استان شهیدپرورمان نباشیم.
ارسال نظرات