صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - 05 April 2024
مسئله رسيدگي به ارباب رجوع و حل و فضل مشكلات شهروندان و چگونگي نحوه پاسخگويي به مردم هنگام حضور در محل ادرات و نهادهاي مختلف امري مهم و مورد تأكيد است.
کد خبر: ۸۶۲۱۵۳۲
|
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از تاکستان، شهرستان تاکستان با دارا بودن شعبات و دفاتر مختلف اداری و دولتی روزانه پاسخگوی حجم قابل توجه از تقاضاهای شهروندان به منظور رفع نیازهای شهروندان است، با توجه به اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی به ریز و با درج جزییات شرح وظایف و امور را برای کارمندان و کارکنان بخش دولتی مشخص ساخته است براین اساس یکی از محورها رسیدگی به امورات ارباب رجوع حاضر در ادارات و ارگان های دولتی است.

می توان گفت: هر اندازه که یک مسئول و کارمند با اهتمام و توجه جدی ضمن برخورد مناسب با شهروندان به ارایه خدمت و امدادرسانی به منظور حل و فصل مشکلات بپردازد به همان اندازه میتوان به ارتقای جامعه امیدوارتر بود.

بنابراین دولت و مسئولان در هر زمان موظف به اجرای قوانین مناسب و اجرای دقیق آن قوانین در محور کار و تلاش و خودباوری هستند تا حجم تقاضاها و حضور مردم شهروندان مختلف در ادارات، ارگان ها و نهادهای مختلف کاهش پیدا کند.

دولت با برنامه ریزی های مناسب در طول سال های اخیر در صدد حل دائم مشکلات شهروندان بوده است که این مسئله جای تقدیر و سپاس وی‍ژه داشته شهروندان و اربابان رجوع نیز این مسئله را قطعأ به فال نیک خواهد گرفت.

اما متأسفانه بسیاری از ادارات و ارگان های دولتی نسبت به برخی از اربابان رجوع آن طور که باید پاسخگو نبوده و نسبت به رفع دائم و رضایت مندی بیشتر شهروندان اقدامات کافی و لازمه را به انجام نمی رسانند که این موضوع می تواند خلل های بزرگ را در بدنه اعتماد عمومی شهروندان ایجاد کرده و برجای گذارد.

مهم ترین عوامل در اعتماد عمومی میزان کارآیی و انجام امور توسط کارمندان بخش ها و ادره جات مختلف است

موضوعی که بهانه این یاد داشت شد ضرورت تدوین قانون و یا طرح مشخص برای چگونگی برخورد کارمندان و کارکنان بخش های دولتی با شهروندان و ارباب رجوع است.

هنگامی که یک فرد به منظور پیگیری وانجام کارهای روزانه دولتی خویش به یک اداره و یا نهاد خاص دولتی رجوع کرده و امور خویش ر مطالبه و طلب می کند شخص کارمند در وهله نخست خوشرویی و در مراحل بعدی کمال احترام و پاسخگویی سریع و مطمئن را چاشنی کار کرده و ازاین رو آشنایی خود کارکنان و کارکنان بخش های دولتی اداره جات و نهادهای مختلف با مباحث احترام و تکریم اربابان رجوع و شهروندان نیز امری مهم ضروری است.

در پایان می توان گفت: نیاز به تدوین سازوکارهای مشخص برای پاسخگویی به این حجم بالا از تقاضها نیز بسیار ضروری و مورد توجه است که نتیجه ان افزایش میزان رضایت مندی و گرایش و اعتماد عمومی اقشار شهروندان می شود.

7001/ت30/ب

 

 

ارسال نظرات