صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - 20 September 2023
امام جمعه خرم‌آباد گفت: خشک شدن درختان بلوط زاگرس، فاجعه‌ای بزرگ و عمیق است، لذا مسئولان باید به فکر حل این موضوع باشند
کد خبر: ۸۶۴۵۹۴۶
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در لرستان در خطبه‌های نماز جمعه امروز به سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و گفت: کمیته امداد یادگار امام خمینی‌(ره) و یک نهاد پرخیر و برکت در خدمت محرومان و نیازمندان جامعه است، که مهم‌ترین ویژگی‌های آن این است که این نهاد یادگار امام و ماهیت آن خدمت به فقرا و نیازمندان است.

وی افزود: یکی از کارهای کمیته‌ امداد رسیدگی به نیازمندان و ایتام است و با توجه به اینکه در آستانه عید نوروز قرار داریم، جشن نیکوکاری برگزار می‌شود که امیدواریم شاهد حضور پرشور مردم در آن باشیم.

میرعمادی یادآور شد: احسان و نیکوکاری هم وظیفه دولت و حکومت است و هم وظیفه مردم است و در واقع دولت باید زمینه عدالت اجتماعی را در جامعه برقرار کند.

خطیب نماز جمع خرم‌آباد ادامه داد: در عید نوروز مردم لباس نو می‌پوشند و با پهن کردن سفره به شادی می‌پردازند، لذا همه بیاییم فضای همدلی و همدردی را در فضای جامعه گسترش دهیم و بخشی از نیاز زندگی فقرا در نوروز را تأمین کنیم و یقینا خداوند نیز آن را جبران می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان به 15 اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی اشاره داشت و تصریح کرد: درختکاری یک موضوع حیاتی و در واقع صدقه جاریه است و اسلام نیز به محیط زیست و درختکاری توجه خاصی دارد.

میرعمادی گفت: هر سال به صورت نمادین درختکاری صورت می‌گیرد، ولی متأسفانه مراقبت از درختان صورت نمی‌گیرد.

وی نابودی درختان را نابودی زندگی دانست و اضافه کرد: خشک شدن درختان بلوط در منطقه زاگرس، یک فاجعه بزرگ و عمیق است که اگر به آن توجه نشود، خسارت سنگینی بر مردم وارد می‌شود، لذا مسئولان باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه خرم‌آباد بر درختکاری و حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی تأکید کرد و گفت: همه باید محیط زیست و منابع طبیعی را جدی بگیریم و از تصرف منابع طبیعی و ملی جلوگیری کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه به هجدهم اسفندماه سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، نقش بسیار مهمی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دارند و این کانون‌ها بهترین مکان برای فعالیت‌های فرهنگی جوانان هستند.

میرعمادی مسجدمحور بودن و فعالیت جوانان در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را دو ویژگی بسیار مهم این کانون‌ها برشمرد و اضافه کرد: خوشبختانه فعالیت این کانون‌ها در مساجد مطلوب است، لذا همه مسئولان وظیفه دارند آنها را تقویت کنند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد همچنین به برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این انتخابات با شکوه و عظمت بسیار خوبی برگزار شد و حقیقتا مردم ایران سیمایی از وحدت و همدلی خود را به دنیا نشان دادند.

وی خاطرنشان کرد: همه مردم با حضور در صحنه انتخابات به ندای مقام معظم رهبری لبیک گفتند که این جای تقدیر و تشکر دارد.

میرعمادی اظهار کرد: علی‌رغم وجود برخی مشکلات و کاستی‌ها در جامعه، مردم ایران مشارکت 62 درصدی در انتخابات داشتند که این مشارکت بسیار مطلوب است.

وی افزود: حضور مردم لرستان در انتخابات با مشارکت 64 درصدی همراه بود که این نشان از هوشمندی و آگاهی مردم لرستان و ولایت‌مداری و پایبندی به نظام اسلامی از سوی آنها است.

امام جمعه خرم‌آباد،‌ عنوان کرد: مهم‌ترین پیام و دستاورد حضور باشکوه مردم در انتخابات، ثابت کردن مردم‌سالاری درخشان و پراقتدار جمهوری اسلامی ایران است، لذا سزاوار است که به این مردم خدمت صادقانه و خالصانه انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور مردم در آزمون انتخابات، سربلندی و پیروزی برای کشور به همراه داشت و حالا نوبت منتخبان مردم است که به وعده‌های خود عمل کرده و به مردم خدمت کنند و باید ببینیم که در جهت رفع بیکاری و مشکلات جوانان لرستان چه اقداماتی صورت می‌گیرد.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد در پایان اظهار داشت: از نمایندگان منتخب مردم می‌خواهیم به خاطر خدا به فکر مردم بوده و به فکر منافع خود نباشند،‌همچنین از همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات و مقام معظم رهبری که با دوراندیشی جامعه را هدایت و راهنمایی کردند،‌صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنیم.


ارسال نظرات