صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - 07 June 2023
خطیب جمعه خلیل آباد اظهار داشت: آیت الله واعظ طبسی یار دیرین امام و رهبری و در خدمت انقلاب بود.
کد خبر: ۸۶۴۶۴۸۴
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام علی ناهیدی، در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، ضمن تبریک سالروز تاسیس کمیته امداد و روز احسان و نیکوکاری به این نهاد مقدس و تشکر از زحمات آنها، پیرامون مسئله اسلام و نیکی از دیدگاه اسلام صحبت کرد و خاطر نشان کرد: در قرآن کریم پیش از ۱۰ مورد از مردم خواسته شده است که در حق پدر و مادر نیکی بکنند.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) در این باره، اظهار داشت: بهترین نیکی و احسان، احسان به والدین است و احسان به والدین در کنار بندگی و عبادت خدا قرار گرفته است و بعد از احسان به پدر و مادر، به احسان و نیکی به نزدیکان و کمک مالی به همسایه و درماندگان سفارش شده است.

ناهیدی همچنین تصریح کرد: روح انفاق و نیکوکاری بایستی در جامعه گسترش پیدا کند و جزئی از ایمان شود و ما باید برای محرومان حق قائل بشویم و همه باید خود را مخصوصاً در آستانه عید نوروز موظف به کمک مستضعفان بدانیم.

وی با بیان اینکه در جامعه باید عادت کمک به فقرا و مستمدان که یک عادت اسلامی است روز به روز بیشتر شود و به فضای همدردی با فقرا دامن بزنیم، اذعان نمود: خانواده ها تلاش کنند و کمک های فامیل را جمع آوری کنند و در راه کمک به مستضعفان فامیل خود هزینه کنند و اگر در فامیل خود مستضعفی نبود به فقرای دیگر رسیدگی کنند.

امام جمعه خلیل آباد با اشاره به رحلت آیت الله واعظ طبسی، بیان داشت: ارتحال ملکوتی فقیه مجاهد، نماینده امام و رهبری در خراسان بزرگ، عضو فقهای خبرگان رهبری، متولی آستان قدس رضوی و مدیر و استاد حوزه علمیه خراسان، حضرت آیت الله واعظ طبسی را پیشگاه امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری و عموم مردم تسلیت عرض می کنم.

وی با بیان اینکه آیت الله واعظ طبسی یار دیرین امام راحل و رهبری بودند، اظهار کرد: این عالم ربانی واقعاً یک زندگی سر تا پا بی آلایش و پاک داشت که در خدمت مردم، خبرگان رهبری و حوزه های علمیه ، آستان قدس رضوی و زائرین امام رضا(ع) داشتند.

حجت الاسلام علی ناهیدی در ادامه اظهار داشت: کمتر کسی را سراغ داریم که این همه شایستگی و توفیق و موفقیت را داشته باشد و در واقع آیت الله واعظ طبسی از شخصیت های برجسته کم نظیر در سطح کشور در قسمت ها و ابعاد مختلف بودند

وی با اشاره به سفرهای راهیان نور، ابراز داشت: همه دولت های خدمتگذار ایران اسلامی از حرکت فرهنگی راهیان نور و مسائل مربوط به دفاع مقدس استقبال، همراهی و همکاری کرده اند.

خطیب جمعه خلیل آباد در ادامه تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز ۲۰ اسفند را به عنوان روز ملی راهیان نور تصویب کرده است و در تقویم ها به ثبت رسیده است

وی در ادامه با بیان اینکه اردوهای راهیان نور برای جلوگیری از تحریف دفاع مقدس و ارزشهای دینی اقدامات خوبی انجام گرفته است، اذعان نمود: اردوهای راهیان نور یکی از راه های مقابله با جنگ نرم و ترویج ارزشهای دفاع مقدس است که به برکت خون شهدا، ۷ استان میزبان اردوی راهیان نور هستند.

حجت الاسلام ناهیدی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد زائران راهیان نور را جوانان تشکیل می دهند، عنوان کرد: حضور پرشور مردم به ویژه جوانان در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس و یادمان های شهدا به سبب آشنایی با سبک زندگی و سیره شهدا و رزمندگان صورت می گیرد.

وی همچنین اردوهای راهیان نور را یکی از راه های نوید بخش پرورش نسل جوان کشور بر اساس الگوهای اسلامی و دینی دانست و اظهار داشت:  طی سالهای ۸۴ تا ۹۴ تعداد بازدید کنندگان از مناطق عملیاتی و یادمان های شهدا از ۴۰۰ هزار به حدود ۵ میلیون نفر گسترش پیدا کرده است.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: تعداد زیادی راوی، روحانی و خادم شهدا مشغول ارائه خدمات به زائران در کاروان ها هستند که پا جای پای حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) گذاشته اند که از ویژگی های کاروان های راهیان نور است و مردم با شوق و اشتیاق خاصی در لحظه تحویل سال در آنجا حضور پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه مناطق عملیاتی جنوب مشهد شهیدان است و بنابراین حرم محسوب می شود و از یک حرمت و منزلت بالایی برخوردار است، خاطر نشان کرد: کار بسیار زیبا و خوبی است که باید گسترش پیدا کنند که در جهت حفظ آثار دفاع مقدس و یادمان های دوران دفاع انجام می شود.

ناهیدی در خاتمه ضمن تبریک هفته منابع طبیعی اظهار داشت: هر کس نهال درخت را بکارد و تا زمان به ثمر نشستن این درخت از آن نگهداری کند به از هر میوه آن درخت خداوند پاداشی را برای صاحبش می نویسد.

 

ارسال نظرات