صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - 09 June 2023
مسئول بسيج دانشجويي استان قزوين اعلام کرد: مجموع افراد و پرسنل حاضر در اين اردوها 200 نفر مي باشند كه از دانشجويان دانشگاه پيام نور،علوم پزشكي،دانشگاه فرهنگيان، و فني شهيد بابايي در قالب 4 گروه در اين مناطق حضور يافته اند.
کد خبر: ۸۶۵۴۸۷۳
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷

مهدی برزگر مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، اظهار کرد: اردوهاي جهادي در  استان قزوين كه مدت 5 سال است به صورت مداوم برگزار مي شود توانسته است به عنوان يك الگوي انقلابي در راستاي مبارزه با فقر  و خدمت به محرومين و مستضعفين كانون توجه  قرار گيرد.

وی با اشاره به هدف برگزاری اردوهای جهادی گفت: هدف از برگزاری اردوهای جهادی خدمت رساني و رفع فقر از جامعه مستضعف است ،اولين دوره آن در بشاگرد كرمان و به ترتيب در طارم سفلي،الموت شرقي،اوج، و در حال حاضر هم در الموت غربي با مركزيت دستجرد و 15 روستاي اقماري آن  مشغول خدمت رساني در حد بضاعت خويش هستيم.

برزگر با اشاره به تعداد افراد شرکت کننده در اردوهای جهادی دانشجویان تصریح کرد: مجموع افراد  و پرسنل حاضر در اين  اردوها 200 نفر مي باشند كه از  دانشجويان دانشگاه پيام نور،علوم پزشكي،دانشگاه فرهنگيان، و فني شهيد بابايي در قالب 4 گروه: بهداشت و درمان،عمراني،فرهنگي و آموزشي،اقتصاد مقاومتي در اين مناطق حضور يافته اند كه با مركزيت روستاي دستگرد سفلي مي باشد.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین اذعان کرد: فعاليت اين اردوها از سوم فروردين شروع و تا 12 فروردين ادامه دارد و اين اردوها در تعطيلات  تحصيلي  به اين عرصه باز خواهند گشت،

این مسئول با بیان اینکه جهادگر بدون هیچ چشم داشتی مشغول خدمت رسانی هستند،عنوان کرد: جداي از  خدمت به مستضعفين اين يك  كار مباركي است كه  داراي بعد معنوي،سازندگي،فرهنگي است دانشجويان در اين مدت تمام دنياي خويش را رها نموده و براي رضاي خداي متعال  به محرومين خدمت رساني مي كنند و  تمام مشكلات تردد،اسكان، سرما و گرما را تحمل مي كنند كه زير انداز آنان  يك پتو براي استراحت است كه سردي هوا در اين منطقه خود يكي از مشكلات اسكان آنان است.

 وی افزود: سادگي  و مرارت را به جان ميخرند تا بتوانند گوشه اي از زخم يك هم وطن را مرحم نهند اين برادران و خواهران  مديران آينده نظام مقدس جمهوري اسلامي هستند و با ديدن چهره فقر و مستضعفين در جامعه  با مشكلات قشر محروم بيشتر آشنا شده و مي توانند در برنامه ريزي‌ها و اجرا  مديريت هايشان  قشر ضعيف را بهتر درك كنند همان گونه كه امام راحل گفتند انقلااب ما  انقلاب مستضعفين و محرومين است و ما بايد در راستاي خدمت به اين قشر كه امام راحل و رهبر انقلاب مكرر به آن تاكيد دارند  تلاش كنيم.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: خدمات شنوايي سنجي،داروخانه، درمان، دندانپزشكي،آزمايشات پزشكي، و تزريقات به صورت رايگان  ارائه مي شود كه  در درمانگاه  روستاي دستجرد انجام مي شود.

برزگر متذکر شد: در زمينه پيشگيري هم آموزشهايي با استفاده از ظرفيت هايي كه در اختيار داشتيم به مردم عزيز  داده شد و هر چند بسيار اندك است ولي ما در حد توان و ابزاري كه در اختيار داشتيم  سعي شد به نحو احسن انجام دهيم.

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی دیگر خاطرنشان کرد: گروه بعدي ما 40 نفر از دانشجويان دانشگاه ازاد و فني شهيد بابايي هستند كه در روستاي قسطين و فشك  4 خانه محرومين را از قبيل آشپزخانه،سرويس بهداشتي،  تكميل كردند كه مصالح از طريق دهياري  و با حمايت مالي سپاه استان و كار بسيج دانشجويي  انجام شد و مدرسه اي هم در حال رنگ آميزي و مرمت مي باشد، در روستا هاي اطراف  دانشجويان دانشگاه پيام نور، فرهنگيان، و دانشگاه امام خميني (ره)در حال آموزش براي زنان،كودكان، از قبيل آشپزي، نقاشي، كار دستي، باز يافت زباله، مليله دوزي، نقاشي، آموزش زبان،خياطي، و كلاس هاي جبراني درسي مي باشند.

مسئول بسیج دانشجویی در پایان اظهار کرد: از همه مردم و مسئولين تقاضا داريم كه براي خدمت به قشر محروم جامعه  پيش قدم شوند و هر كس هرچه در اختيار دارد اعم از توان مالي و علمي و ابزاري  به اين اردوها كمك كنند و در كنار هم بتوانيم دردي از دردمندي را دوا كنيم  و در راستاي انقلاب مستضعفين قدم برداريم.

1002/ت30/ب

ارسال نظرات