صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - 27 November 2023
رئیس مجمع عالی حقوقی سازمان بسیج حقوقدانان استان یزد گفت : باید با تفکر بسیجی در جهت اقدامات آمریکا در عرصه بین الملل ، پیگیری حقوقی در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۸۶۶۷۶۳۳
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ محمدرضا حبیبی در مجمع عالی حقوقی سازمان بسیج حقوقدانان استان یزد افزود : آمریکا همواره در حال توطئه علیه ملت ایران است و با استفاده ابزاری از حقوق بشر ، علیه کشور ما اقدام می کند که نباید در مواجه با این توطئه ها خاموش بود و اقدامی نکرد.
وی با اشاره به اقدامات سایر دستگاه ها در کشور در حد موضع گیری و صدور بیانیه ، اظهار داشت : گرچه در دنیا تمام نهاد های بین المللی نیز زیر یوغ و سیطره آمریکا هستند و شاید اقدامات حقوقی و پیگیری های بین المللی چندان راه به جایی نبرد ، اما در مقابل ظلم خاموش ماندن کار صحیحی نیست و مردم از حقوقدانان بسیجی توقع حرکت بسیجی وار دارند تا همچون دفاع مقدس خالص بی ادعا وارد میدان کارزار شوند.
این مقام قضایی خاطرنشان کرد : اگر هر پیگیری بین المللی در دنیا فقط چند نفر انسان آزاده و منصف را راجع به اقدامات خلاف آمریکا و متحدانش به تأمل و تفکر وادار نماید برای ما بس است و این کار یک حرکت اثر گذار خواهد بود.
وی تصریح کرد : رسالت جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران تلاش در جهت بیداری ملت ها بوده است و ایستادگی در مقابل عوام فریی و چپاول حقوق ملت ها نیز یکی از بزرگترین جنبه های بیداری است.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد به دزدی و غارت اموال بلوکه شده ملت ایران در دادگاه فرمایشی اخیر نیز اشاره کرد و ابراز داشت : دستبرد و سرقت علنی اموال ایران نیز باید مورد پیگیری حقوقی قرار گیرد و با استفاده از مجامع بین المللی بازخواست این حرکت زشت رصد گردد.
وی یادآور شد : خسارت های مادی و معنوی آمریکا در طول ادوار تاریخ این کشور برکسی پوشیده نیست و اکنون پس از سالها مورد اعتراف و اقرار خود ایادی این رژیم استعمار گر است.
رئیس کل دادگستری استان یزد از کودتای 28 مرداد ، پشتیبانی از رژیم پهلوی در چند دهه سرکوب ملّت ، حمایت از صدام در تجاوز به ایران ، سقوط هواپیمای مسافری و حمایت های پیدا و پنهان از منافقین به عنوان مصداق ها تعدی و تجاوز به حقوق ملت ایران یاد کرد و گفت : باید بسیجی وار از مجلس و قوه قضاییه مطالبه گری شود و حقوقدانان رشته های حقوق بین الملل و عمومی که بر مقررات بین الملل اشراف دارند ؛ گام اول این اقدامات را بردارند.
حبیبی مبنای محکومیت های حقوق بشری علیه ایران را اعلامیه حقوق بشر مصوب سال 48 میلادی و میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی مصوب سال 66 میلادی دانست و تأکید کرد : بر مبنای همین اعلامیه ها و می توان اقدامات امریکا را محکوم و استفاده ابزاری از حقوق بشر توسط آمریکا را منکوب کرد .
وی ادامه داد : بند ب ماده 29 اعلامیه جهانی حقوق بشر ، قوانین و مقررات داخلی کشور ها را در اعمال بعضی از محدودیتها به منظور حفظ نظم و رعایت اخلاق و احترام به آزادی های دیگران محترم شمرده است و نیز اعلامیه و میثاق های مرتبط با خانواده به عنوان عنصر اساسی جامعه شناخته شده و دولت مکلف به حمایت از این نهاد شده اند.
رئیس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد : جالب است در ایران بر اساس قانون اساسی و قوانین عادی و به منظور حراست از کیان خانواده رفتار زشتی مثل همجنس بازی و ارتباط نا مشروع زن شوهر دار با نامحرم ممنوع اعلام شده است ولی وزارت خارجه امریکا این اقدام قانونی و دقیقا منطبق یا بند 29 اعلامیه را اقدام خلاف حقوق بشر در ایران اعلام می کند و کسانی که با الفبای حقوق آشنا هستند می دانند که این اقدام آمریکا مغایر صریح اعلامیه و میثاق های بین المللی و در واقع ضد حقوق بشر است.
این مقام قضایی اظهار داشت : ملت های جهان حتی در کشور های استعماری در حال بیدار شدن هستند و امروز وظیفه حقوقدانان بسیجی است که روح تشنه حقیقت جوی ملت های جهان را به سوی اطلاعات درست سوق داده و باطن مزورانه آمریکا و ایادی جیره خوارش را برای مردم روشن نمایند.
ارسال نظرات