صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - 09 August 2023
استاندار كرمانشاه گفت: تدوين برنامه توسعه شهرستان ها يكي از اولويت هاي مهم مديريت ارشد استان مي باشد كه با جديت در حال انجام است.
کد خبر: ۸۶۶۸۰۲۶
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، روابط عمومي استانداري روز شنبه به نقل از اسدالله رازاني در نشست شوراي برنامه ريزي استان، افزود: تهيه و تدوين اين سند راهبردي يك كار ارزشمند است كه توسط سازمان مديريت و برنامه ريزي، فرمانداران و دستگاه هاي اجرايي در حال انجام است.
وي اظهار كرد: اين برنامه توافقي مشترك ميان مديريت ارشد استان، فرمانداري ها و دستگاه هاي اجرايي خواهد بود كه براساس آن مشخص مي شود كه در هر شهرستان با كدام اولويت ها و در كدام بخش ها فعاليت كند تا بتوان در ادامه شاهد اتفاق هاي مهمي در هر شهرستان باشيم.
اين مدير ارشد همچنين عنوان كرد: براساس اين برنامه توسعه، علاوه بر مشخص شدن وظايف و كارهاي محوله به هر دستگاه اجرايي، مي توان به كنترل برنامه هاي در دست اجرا نيز پرداخت.
رازاني عنوان كرد: پس از آماده شدن اسناد شهرستان ها، تدوين نهايي اين سند راهبردي در تير ماه با حضور همه دستگاه هاي ذي ربط آغاز مي شود.
استاندار كرمانشاه ادامه داد: تهيه اين برنامه توسعه مي تواند اثرات مثبتي براي شهرستان ها در پي داشته باشد و هم چنين مروري مجدد بر پتانسيل ها و استعدادهاي استان در مناطق و حوزه هاي مختلف باشد.
اين مدير ارشد در دنباله سخنانش به موضوع تدوين برنامه ششم توسعه پرداخت و گفت: اين برنامه مهم راهبردي كشور در قالب برنامه هاي بخش ها و جداول براي تصويب به مجلس ارائه شده است.
رازاني ادامه داد: جايگاه استان در اين سند در بخش هاي مختلف زيربنايي و عمراني، بهداشت و ... بايد مورد ارزيابي كارشناسانه قرار گيرد تا بتوان برنامه هاي توسعه را با آن تطبيق داد.
وي سپس به روند تشريح اين سند در استان پرداخت و گفت: در اين ميان الزام هماهنگي دستگاه هاي اجرايي با وزارت خانه هاي مربوطه و هماهنگي دوباره با سازمان مديريت و برنامه ريزي استان يك پروسه زمان گير خواهد بود و در چنين شرايطي مي توان برنامه سند توسعه استان را با توجه به اطلاعات موجود و پتانسيل ها و استعدادها و ظرفيت ها هر حوزه تهيه و تدوين كرد.
استاندار كرمانشاه افزود: با تدوين اين سند مي توان تصويري قابل استناد از وضع موجود در حوزه هاي مختلف استان به دست آورد و بر اين اساس به هدف گذاري پرداخته و سپس به سمت تحقق آن حركت كرد.
وي با اشاره به اينكه اين برنامه هم اكنون به مجلس ارائه شده است در ادامه عنوان كرد: مي توان از طريق نمايندگان بر روند تصويب آن اثر گذاشت و با رايزني منافع استان را در سند مصوب نهايي لحاظ نمود.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان كرمانشاه نيز در باره برنامه توسعه شهرستان ها گفت: تاكنون نشست ها و جلسات متعددي در اين زمينه برگزار شده و برنامه هاي 9 شهرستان به دستگاه هاي مختلف ارسال شده است.
طهمورث الياسي بختياري ادامه داد: برنامه توسعه پنج شهرستان باقي مانده نيز به زودي به ادارات و دستگاه هاي مختلف براي دريافت نظرات اصلاحي فرستاده مي شود و پس از دريافت نظرات اصلاحي و بررسي مجدد براي تدوين و تصويب نهايي به شوراي برنامه ريزي استان ارائه خواهد شد.
وي در ادامه به روند تدوين سند توسعه استان پرداخت و گفت: از دي ماه سال 94 روند تدوين برنامه ششم توسعه در دستور كار قرار گرفت و تلاش مي كنيم تا پايان خرداد ماه آن را براي تصويب ارائه كنيم.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كرمانشاه ادامه داد: سند توسعه استان همان برنامه توسعه خواهد بود و ساختار آن مشابه سند توسعه ملي مي باشد.
ارسال نظرات