صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ - 16 July 2023
ایجاد تشکل ها و گروه ها بین رسانه های ارزشی و انقلابی برای تقویت همدلی، افزایش و حفظ ارتباط بین رسانه ها و مخاطبان و همچنین بکارگیری رویکرد "شهروند خبرنگار" در رسانه از جمله مواردی است که برای تاثیرگذاری رسانه های انقلابی بر مخاطبان نقش ایفا می کند.
کد خبر: ۸۶۶۸۴۱۱
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
علی شیرین روزنامه نگار و کارشناس ارشد علوم ارتباطات در گفتگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به راهکارهای تاثیرگذاری رسانه های انقلابی و ارزشی بر عموم مردم گفت: دنیای امروز دنیای ارتباطات و تعاملات رسانه ای است و باید به بهترین شکل از این ابزار بهره گرفته شود، چرا رسانه ها ترویج دهنده فرهنگ، اهداف و آرمان های هر کشوری هستند.

وی ارتباط و تعامل رسانه های ارزشی و انقلابی را یکی از موارد مهم برای تاثیرگذاری بر عموم مردم ذکر کرد و افزود:سابقه حضور رسانه ها در ایران به حدود یک قرن و نیم پیش بر می گردد و نیاز است که نیروهای انقلابی که در این زمینه منسجم و هدفمند وارد عمل شده اند در قالب تشکل هایی گرد هم آیند و در چهار چوب این تشکل ها برنامه ریزی کنند.

علی شیرین در ادامه با اشاره به ضعف موجود در رسانه های ارزشی و انقلابی اضافه کرد: رسانه های ارزشی زیادی در کشور مشغول فعالیت و اطلاع رسانی هستند اما عدم همدلی و هم پوشانی اخبار و عملکردشان یکی از ضعف هایی است که در آنها وجود دارد و نیاز است که تشکل ها و گروه هایی شکل بگیرد که باعث تقویت همدلی این رسانه ها شود و قطعا در این صورت،عملکردشان تاثیرگذاری بیشتری در بین آحاد مردم خواهد داشت.

این روزنامه نگار و کارشناس ارشد علوم ارتباطات خاطر نشان کرد: یکی دیگر از روش ها برای تاثیرگذاری رسانه های انقلابی و ارزشی بر روی مردم، تعامل با مخاطبان است؛ قطعا ارزش و اعتبار هر رسانه ای را مخاطبانش تعیین می کنند و نیاز است که ارتباط رسانه ها و مخاطبان، ارتباطی دو طرفه باشد؛ مثلا کامنت هایی که در خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی منتشر شده و به آن پاسخ داده می شود یکی از روش های موثر برای حفظ ارتباط بین رسانه و مخاطبان است.

علی شیرین ادامه داد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و مجهز بودن مردم به امکانات ارتباطی همچون موبایل های هوشمند و تبلت، می توان با استفاده از رویکرد "شهروند خبرنگار"، مخاطبان را تشویق به ارسال خبر نمود که همین امر باعث سرعت در اطلاع رسانی می شود.



ارسال نظرات