صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۰۹ تير ۱۴۰۲ - 30 June 2023
به مناسبت روز پاسدار،گزارش بسیج از فعالیت سبز پوشان سپاه
سبز پوشان جنوب شرق کشور در روز های اخیر 255 پروژه محرومیت زدایی ، اقتصادی افتتاح کردند که این اقدام آنان 30 میلیارد تومان صرفه جویی در بخش اقتصادی داشته است
کد خبر: ۸۶۷۳۶۰۴
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج به مناسبت نزدیکی روز پاسدار بر آن شدیم تا گوشه ای از اقدامات سبز پوشان جنوب شرق کشور را در عرصه اقتصادی و محرومیت زدایی بیان کنیم.
نگاهی به کارنامه سبز پوشان جنوب شرق نشان از لبخند های شیعه و سنی در گوشه گوشه این استان دارد.
سال 88 بود که استارت اولین بیمارستان صحرایی سیستان و بلوچستان زده شد تا در عرض 7 سال بیش از یک میلیون شیعه و سنی استان طعم شیرین سلامتی را در جای جای استان بچشند و دست هایشان را برای سلامتی رهبر انقلاب بالا ببرند.

ملازهی یکی از مردم سراوان بود که در حاشیه یکی از بیمارستان های صحرایی به بسیج  ضمن تقدیر از خدمات سپاه گفته بودکه: کلیه خدمات درمانی همچون ویزیت رایگان، داروی رایگان و خدمات بهداشتی رایگان به مردم ارائه می شود که مردم منطقه در این بیمارستان ها از کلیه خدمات تخصصی بهره بردند و همواره با دعای خیرشان برای سلامتی رهبر فرزانه انقلاب و همه بسیجیان دعا می‌کنند.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور با بیان اینکه 31 هزار و891 نفر از خدمات سی امین بیمارستان صحرایی استفاده کردند، گفت: 23 نفر از این افراد به م سردار محمد مارانی در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و سلامت عصرهامون، در خصوص سی امین بیمارستان صحرایی سپاه اظهار داشت: بیمارستان صحرایی شهید شوشتری که همزمان با رزمایش امنیتی پیامبر اعظم(ص) 24 فرودین ماه در منطقه اسفندک شهرستان سراوان بر پا شده بود با ارائه خدمات رایگان به 31 هزار و 891 نفر به کار خود پایان داد.
وی ادامه داد: از این تعداد حدود 23 نفر جهت ادامه درمان و اعمال جراحی به مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی مرکز استان( بیمارستان نبی اکرم(ص)) ارجاع داده شدند.
فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور با بیان اینکه در مدت یک هفته 95 نفر در این بیمارستان مورد عمل جراحی قرار گرفتند ، افزود: در این بیمارستان 12 پزشک متخصص، 36 کادر پیراپزشکی ، 5 پزشک عمومی، 3 دندانپزشک و 29 کادر پشتیبانی و امدادی که در مجموع 85 نفر بودند خدمات رسانی می کردند.
سردار مارانی با بیان اینکه پزشکان این بیمارستان از مرکز بهداری شمال شرق سپاه کشور(مشهد) به استان اعزام شده بودند، یادآور شد: این بیمارستان به همت بهداری قرارگاه قدس جنوب شرق کشور بر پا شده بود.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 30 بیمارستان صحرایی در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسیده ‌که به بیش از یک میلیون و 230 هزار نفر در این بیمارستان‌ها خدمات‌رسانی شده است، تصریح کرد: در نظر داریم تا پایان سال 95 تعداد 13 بیمارستان صحرایی دیگر در جنوب‌شرق راه‌اندازی کنیم.
 
در این مراسم سردار محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران افتخار این را دارد که به عنوان یار و یاور نظام در همه زمینه های امنیتی، دفاعی، اقتصادی وفرهنگی کمک کننده باشد.
وی افزود: در سال 94 قرارگاه قدس جنوب شرق و سپاه سلمان در کنار هم قریب به 3 هزار پروژه در سطح استان را افتتاح کردند که بخشی از این خدمات را سپاه سلمان ورده های شهرستانی و بخشی را مهندسی قرارگاه قدس و یگانهای زیر مجموعه انجام دادند.
سردار مارانی از امروز افتتاح 75 پروژه بسیج سازندگی در عرصه اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: فردا قرارگاه قدس جنوب شرق کشور 180 پروژه مردم یاری را افتتاح خواهد کرد.

وی تصریح کرد: ساخت خانه عالم، مسجد، سرویس بهداشتی و مدرسه بخشی از عرصه های این پروژه هاست که این اقدامات کمک بزرگی به دولت و نظام است.
فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور تصریح کرد: ما امیدوار هستیم با یاری خداوند  و همکاری مسئولان استانی در بحث مردم یاری و اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم.
وی بر همکاری مسئولان در سیستم های حمایتی تاکید کرد و افزود: در حال حاضر مشکلات آب در بحث کشاورزی را داریم و جلساتی نیز پیرامون حل مشکلات با ارگانهای اجرایی انجام شده است.
سردار مارانی از پشتبانی قرارگاه قرب کوثر خبر داد و بیان داشت: این قرارگاه اعتبارات خوبی را به پروژه های محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی اختصاص دادند که اگر نتوانیم این اعتبارات را جذب کنیم به استانهای دیگر واگذار خواهد شد.
وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همه اعضای بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان 75 پروژه اقتصاد مقاومتی را به صورت ویدیو کنفرانس در سطح شهرستانهای سیستان و بلوچستان افتتاح کرد

معاون مردم یاری و اقتصادی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه سلمان سیستان وبلوچستان با اشاره به احداث 185 پروژه محرومیت زدایی در سیستان وبلوچستان گفت: این طرح ها شامل ساخت خانه محرومان، احداث جاده، ایجاد کارگاههای اشتغالزایی و غیره می باشد.
شهرام اسکندری در گفت و گو با خبرنگاربسیج با  اشاره به احداث 185 پروژه محرومیت زدایی در سیستان وبلوچستان اظهار داشت: اين طرح ها در زمينه برق رساني و آبرساني روستایی، احداث جاده، بازسازی و ساخت مدارس، احياي قنوات، ساخت سرويس هاي بهداشتي و حمام، ساخت خانه محرومان،  راه اندازی واحدهای تولیدی پرورش شترمرغ و بلدرچین، ایجاد اشتغال و راه اندازی کارگاه خیاطی برای زنان بی سرپرست و غیره می باشد.
وی با بیان اینکه طرح های محرومیت زدایی در شهرستان های سرباز و قصرقند به اجرا در آمده است، افزود: این طرح ها به میزان پنج میلیارد و 160 میلیون تومان هزینه در برداشته است.
معاون مردم یاری و اقتصادی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه سلمان سیستان وبلوچستان با اشاره به احداث 79 کیلومتر جاده در محورهاي روستايي اظهار داشت: از آنجایی که از ماشین آلات سپاه سلمان برای ساخت این جاده ها استفاده شده به میزان 30 میلیارد تومان صرفه جویی در بخش اقتصادی شده است.
وی مهمترین اقدام در بخش محرومیت زدایی را احداث جاده و ساخت سی واحد خانه محروم عنوان کرد و ادامه داد: در بخش اقتصاد مقاومتی نیز راه اندازی کارگاه های بلدرچین و شترمرغ، احداث کارگاه برای زنان بی سرپرست و تولید واحدهای
الکترونیکی از مهمترین اقدامات بشمار می رود.

ارسال نظرات