صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - 30 July 2023
استراتژی بازار در مقابل بازار، برای فتح بازار روسیه
طبق آمار گمرک در ۱۰ماه ابتدایی سال ۹۴ میزان واردات جو ایران درحدود ۱.۹میلیون تن به قیمت ۴۴۶ میلیون دلار بوده است. ایران هرساله بخش قابل توجهی از نیاز خود به جو را از طریق واردات تأمین می‌کند به طوریکه جو هرساله جزء کالاهای اصلی وارداتی ایران است.
کد خبر: ۸۶۷۳۹۹۰
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، ایران در سال 1394 از 25 کشور جو وارد کرده و در این میان امارات، روسیه، سوئیس و هلند عمده‌ترین مبادی وارداتی ایران بوده‌اند. در جدول زیر آمار واردات جو ایران در سال 1394 به تفکیک مبادی عمده وارداتی نشان داده شده‌است.


کشورهای امارات و سوئیس، که جزء مبادی اصلی وارداتی جو ایران هستند، از تولیدکنندگان جو نیستند و در واقع جو دیگر کشورها را به ایران صادرات مجدد می‌نمایند. همچنین روسیه که جزء عمده‌ترین صادرکنندگان جو در جهان است تنها 15 درصد از بازار ایران را به خود اختصاص داده است.
از طرف دیگر مدت‌هاست که با افزایش تولید مرغ در کشور، صحبت از آغاز صادرات این محصول به روسیه مطرح شده ولی به دلایل مختلف هنوز روند صادرات مرغ به روسیه آغاز نشده است. مسئولین کشور مشکلات استاندارد و عدم هماهنگی را بزرگترین موانع بر سر صادرات مرغ به روسیه می‌دانند.
از آنجا که کشور روسیه آب و هوایی سرد دارد امکان تولید مرغ برای این کشور محدود است و این کشور جزء واردکنندگان مرغ به شمار می‌رود. از طرف دیگر این کشور به دلیل وسعت سرزمینی ظرفیت بالایی در تولید جو دارد. برخلاف این کشور، ایران به دلیل بهره‌وری پایین کشاورزی هرساله بخشی از جو خود را از طریق واردات تأمین می‌کند. بنابراین ایران و روسیه می‌توانند در این زمینه یک تعامل برد-برد دوجانبه داشته باشند به طوریکه ایران از روسیه جو وارد نماید و در مقابل به این کشور مرغ صادر نماید.
در واقع ایران باید زمینه را برای تجارت جو در مقابل مرغ با روسیه فراهم کند تا بخش عمده‌ی جو مورد نیاز ایران به جای کشورهایی چون امارات و سوئیس از روسیه وارد گردد و در مقابل امکان صادرات مرغ ایران به روسیه در حجمی قابل توجه فراهم شود. به این ترتیب مشکلات ایران در تأمین غذای مرغ تا حدود زیادی رفع می‌شود، امکان صادرات مرغ به روسیه فراهم می‌شود و علاوه بر این عمق روابط تجاری ایران و روسیه با این قرارداد دوجانبه بیشتر شده و زمینه برای دیگر قراردادهای مشابه و افزایش صادرات محصولات ایرانی به این کشور نیز فراهم خواهد شد.
ارسال نظرات