صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۰۹ تير ۱۴۰۲ - 30 June 2023
مسئول بسیج سازندگی سپاه شهرستان میرجاوه خبر داد :
مسئول بسیج سازندگی سپاه شهرستان میرجاوه گفت:در هفته سازندگی دو پروژه شامل پرورش دام سبک و سنگین در بخش لادیز شهرستان میرجاوه افتتاح شد
کد خبر: ۸۶۷۵۵۰۲
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج ؛ سرهنگ پاسدار موسی جهانتیغ در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی با هدف کمک به عمران  و آبادانی کشور، محرومیت زدایی ، ایجاد اشتغال مولد و غنی سازی اوقات فراغت جوانان در سال 1379 وبه تدبیر و فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شد.

وی افزود: بسیج در عرصه‌های مختلف اقتصادی به ویژه در عرصه اقتصاد مقاومتی نقش زیادی دارد زیرا توانسته است با ارائه برنامه‌های مناسب و مطلوب و با کمترین هزینه بیشترین بهره برداری را ایفا کند.

وی با اشاره به فعالیت های انجام یافته در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی ادامه داد: بسیج سازندگی شهرستان میرجاوه با پرداخت 625میلیون تومان تسهیلات و اجرای 57 طرح اقتصاد مقاومتی در سال 94 و در زمینه پرورش دام سبک و سنگین، پرورش ماهی، زنبور عسل ، مرغ و شتر مرغ و همچنین تولید محصولات گلخانه ای و صنایع دستی توانسته است برای 257 نفر ایجاد اشتغال نماید.

وی خاطر نشان کرد: در هفته سازندگی دو پروژه شامل پرورش دام سبک و سنگین در بخش لادیز شهرستان میرجاوه افتتاح شد که اجرای این طرح ها سبب مهاجرت معکوس از شهر به روستا شده و از مهاجرت مردم روستا به شهرها نیز جلوگیری کرده است.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان میرجاوه با اشاره به برنامه های سازندگی در سال 95،  تاکید کرد: مجاهدت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی تنها راه دور زدن تحریم هاست و بسیج سازندگی شهرستان میرجاوه در سال 95 برنامه های متعددی در زمینه محرومیت زدایی و اجرای اقتصاد مقاومتی را با همکاری کمیته امداد شهرستان و گروههای جهاددی و پایگاه های مقاومت بسیج در دست اجرا دارد که برگزاری اردوهای جهادی یک روزه، سه روزه، هفت روزه و تکمیل خانه محرومین از جمله این برنامه هاست.

وی با اشاره به نقش بسیج و کمک به اقشار محروم ، ادامه داد: کمک به برداشت محصولات کشاورزی، مرمت و بهسازی مساجد و خانه عالم، ساخت سرویس بهداشتی برای محرومین، ویزیت رایگان بیماران با همکاری بسیج جامعه پزشکی، اجرای طرح هجرت 3 با همکاری آموزش و پرورش شهرستان، بهسازی، مرمت و رنگ آمیزی مدارس جهت پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان از دیگر برنامه های بسیج سازندگی در سال جاریست.

وی با اشاره به بکار گیری دانش و جوانان در برنامه های سازندگی، عنوان کرد: برگزاری اردوهای ده روزه و برنامه های فرهنگی-آموزشی با حضور دانش آموزان تشیع و تسنن با هدف آشنایی دانش آموزان با حرف و مشاغل، شناسایی افراد بی سواد با همکاری آموزش و پرورش و ارجاع آنها به سیستم نهضت سوادآموزی جهت آموزش، توزیع لوازم التحریر رایگان بین دانش آموزان مناطق محروم بابهره گیری از توان خیرین، لایروبی و احیای قنات ها و بازدید و نظارت بر اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی از جمله برنامه های بسیج سازندگی شهرستان میرجاوه در سال 95 است.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان میرجاوه تصریح کرد: برنامه ریزی لازم برای برگزاری نمایشگاه ویژه اقتصاد مقاومتی ونمایشگاه های فصلی انجام شده و ارائه مشاوره رایگان و توجیه علمی مردم و مجریان طرح های اقتصادی نیز در طول سال انجام خواهد گرفت و در سال 95 جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی و برگزاری جشن عاطفه ها و نیکوکاری را با همکاری کمیته امداد خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه  فلسفه وجودی بسیج سازندگی خدمت به محرمین است، افزود: توزیع سبدکالا بین محرومین،شناسنامه دار کردن گروههای جهادی، برگزاری کلاس های مشاوره ازدواج و افزایش موالید، توجیه اصناف و معتمدین جهت بازاریابی و فروش محصولات گلخانه ای و ایجاد اشتغال با استفاده از طرح های اقتصاد مقاومتی و مشارکت در نهالکاری نیز از جمله فعالیت های پیش بینی شده برای سال 95 می باشد.

وی بیان کرد: ماندگاری جمعیت در مناطق روستایی و محروم از مهم ترین برنامه‌ها است  و وحدت و همدلی رمز موفقیت در تمامی بخش‌ها و برنامه‌ها است.

ارسال نظرات