صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - 04 December 2023
رئیس انجمن صنفی کارفرمایی صنایع قطعات خودرو و نیرو محرکه استان اصفهان:
رئیس انجمن صنفی کارفرمایی صنایع قطعات خودرو و نیرو محرکه استان اصفهان با بیان اینکه هم اکنون در کلیه بخش های صنعتی کشور شرایط رکود محسوس است ،گفت: رکود موجود در بخش تولید قطعات خودرو، رکودی ذاتی بوده که به دلیل واقعی نبودن قیمت ارز در کشور در دهه های اخیر ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۶۷۶۷۱۶
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، ابراهیم احمدی اضافه کرد:با نگاه مقایسه ای از سال 76 تاکنون می توان مشاهده کرد که در این 20 سال هزینه های تولید شامل نیروی انسانی، مواد اولیه، ابزار، حمل و نقل و بهره های بانکی بین 20 تا 30 درصد افزایش یافته اما قیمت دلار در کشور از 700 تومان به 3500 تومان رسیده و پنج برابر شده است.
رئیس انجمن صنفی کارفرمایی صنایع قطعات خودرو و نیرو محرکه استان اصفهانتأکید کرد: در شرایط مذکور عملاً بازار فروش قطعات خودرو به نفع خارجی ها و واردات است و تولیدکننده داخلی توان رقابت با خارج از کشور را ندارد و در نتیجه روز به روز ضعیف تر می شود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون در بازار قطعات و لوازم یدکی خودرو کشور، بیشتر قطعات چینی یا از سایر کشورهاست، خاطرنشان کرد: تولید در این فضا مقرون به صرف نیست و به عبارت دیگر صنعت قطعه سازی صنعت سودآوری نیست.
احمدیدر خصوص راهکار برون رفت از مشکل مذکور، گفت: افزایش تعرفه های واردات تنها راه چاره نیست. همچنین برای حفظ نرخ تورم نمی توان قیمت دلار را در کشور به یکباره واقعی کرد؛ بنابراین برای تقویت قوای تولیدکننده قطعات خودرو در داخل کشور باید مابه التفاوت قیمت دلار و هزینه های تولید را به صورت یارانه یا تعرفه در اختیار تولیدکننده قرار داد.
ویگفت: نزدیک به 200 واحد تولیدکننده قطعات خودرو در استان اصفهان فعال است که قطعات بزرگی مانند میل لنگ که قابلیت واردات ندارند را با سود اندک تولید می کنند.
به گفتهرئیس انجمن صنفی کارفرمایی صنایع قطعات خودرو و نیرومحرکه استان اصفهان،از این تعداد، 80 تا 90 واحد از کارخانه های خودروساز سفارش می گیرند و دیگر واحدها نیز محصول خود را روانه بازار می کنند.
وی جایگاه استان اصفهان در تولید قطعات یدکی در کشور را از نظر کیفیت قابل قبول ارزیابی کرد و افزود: اصفهان از نظر میزان تولید در جایگاه سوم یا چهارم کشور قرار دارد.

ارسال نظرات