صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۰۳ تير ۱۴۰۲ - 24 June 2023
یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس بیان داشت: دولتمران جمهوری اسلامی ایران می‌توانند با پشتوانه معنوی، دفاعی و امنیتی که دستاورد خون شهدا است در مقابل استکبار جهانی بایستند و جامعه امام زمانی باید ظلم ستیز وحامی مظلوم باشد.
کد خبر: ۸۶۸۳۳۳۲
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرهنگ خسروی در یادواره 8 شهید روستای شیخلو تربت جام با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حماسه فتح خرمشهر در عمليات بيت المقدس(1361) گفت: بزرگترین پیام یادواره شهدا؛ برجسته شدن فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر، نعمت امنیت، استقلال و آزادی ایران اسلامی است.

وی با بیان این که همه بر سر سفر شهدا مُنعمیم افزود: انسان با تأثیر پذیری از فرهنگ ایثار در"یادواره شهدا" از خواب غفلت بیدار می شود، بنابراین گرامیداشت یاد وخاطره شهدا برای بازماندگان این قافله، دلدادگان و عاشقان راه شهادت، نفع و سود بیشتری نسبت به شهدا دارد.

وی با اشاره به فرازی از فرمایش گهربار رسول اکرم (ص) مبنی بر این که  زیاد"یاد مرگ" کنید خاطر نشان کرد: مرگ انسان ها متفاوت است و تنها مرگی که به سعادت و رستگاری ختم می‌شود؛ جهاد و شهادت در راه خدا و ارزش های ناب اسلامی است.

راوی دفاع مقدس تصریح کرد: امروز توانمندی و تفکر جهادی رزمندگان اسلام در مقابله با مستکبرین، مرزهای جهانی را درنوردیده و موجب تقویت جبهه های مقاومت اسلامی در منطقه شده است.

وی گفت: امروز بسیجیان مدافع حرم که مظلومانه شربت شهادت می نوشند، با توکل به خدا، تفکراسلام ناب محمدی(ص) و فرهنگ انتظار هیمنه داعش، تکفیر و سلفی ها را در سوریه و عراق در هم کوبیدند و باعث عزت و اقتدار جهان اسلام شدند.

وی با اشاره به فرهنگ انتظار و مهدویت ابراز داشت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب به عنوان یک فقیه بصیر و اسلام شناس با پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رشادت و جانفشانی شهدا والامقام یک گام به سمت ظهور نزدیک تر شدیم.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که خط ومشی رهبری برگرفته از فرهنگ مهدویت است و استکبار جهانی از منتظر واقعی به شدت می ترسد اظهار کرد: در عصر غیبت گوش به فرمان ولی امر مسلمین به عنوان نایب "عام" امام زمان(ع)، باید گام ها را یکی پس از دیگری تا تحقق ظهور مهدی عدالت گستر محکم برداریم .

وی امید به آمریکا وبرجام را ناشی از کم بصیرتی برخی مسئولان دانست تأکید کرد: دولتمران جمهوری اسلامی ایران می توانند با پشتوانه معنوی، دفاعی و امنیتی که دستاورد خون شهدا است در مقابل استکبار جهانی بایستند و جامعه امام زمانی باید ظلم ستیز و حامی مظلوم باشد.

وی اضافه کرد: یکی از کارهای مهم فرهنگی که اقدام و عمل مسئولانه می طلبد، الگو سازی و الگوشناسی از سبک وسیره شهدا در دفاع مقدس و جبهه های مقاومت اسلامی است که امید و توکل به خدا و امام زمان(عج) را در دل های منتظران زنده می کند.

خسروی یاد آورشد: هر مسئولی که از رهبر معظم انقلاب فاصله گرفت و تابع محض ولی فقیه نبود، به جای اقدام وعمل مسئولانه درحل مشکلات مردم، به دشمن چراغ سبز نشان می دهد و این یک خیانت بزرگ محسوب می شود.

در خور ذکر است؛ این محفل معنوی با شعر خوانی در رثای شهیدان و مداحی ادامه داشت و در پایان از یک بسیجی مدافع حرم و8  خانواده معظم شهید روستا شیخلو تجلیل شد.

گفتنی است: همزمان با نیمه شعبان وسالروز حماسه فتح خرمشهر؛ با حضورعلمای شیعه واهل سنت، مسئولان اجرایی،فرماندهان نظامی وانتظامی، خانواده شهدا وایثارگران در آیینی ویژه یاد و خاطره 8 شهید روستای شیخلو گرامی داشته شد.

 
ارسال نظرات