صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - 10 June 2023
معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: امسال 3 هزار و 600 نفر سهمیه استان ما برای اعزام به مرقد امام راحل عظیم الشان است که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۸۶۸۴۴۸۸
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، سرهنگ علی قاسمی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حکومتی را در ایران تبیین کردند که در آن ولایت فقیه را همان ولایت رسول الله می دانستند.

وی عنوان کرد: امام(ره) قانون اساسی را بر مبنایی پایه ریزی کردند که در راس آن ولایت فقیه حضور دارند و سران کشورهای اروپایی نیز معتقدند که قانون اساسی ایران نوپا ترین و مترقی ترین قانون است.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان با بیان اینکه امام(ره) با رای مردمی انتخاب نشدند بلکه مردم با قلب خودشان ایشان را برای ولایت برگزیدند افزود: در روز رحلت آن فقیه سفر کرده میلیون ها نفر تا 40 روز از جای جای کشور برای رفتن بر سر خاک ایشان شرکت کردند و این سنت حسنه ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: اکنون که بیست و هفت سال از رحلت امام بزرگوار می گذرد باز هم ملت به طور خودجوش از سراسر کشور از 12 تا 15 خرداد به سمت مرقد ایشان حرکت می کنند و مراسم اصلی در روز 14 خرداد برگزار می شود که همه ساله سران و متفکران کشورهای اسلامی نیز در این برنامه مهم شرکت می کنند.

قاسمی با بیان اینکه مشکل اصلی ما برای اعزام نبود اتوبوس و کرایه آن است، ابراز داشت: امسال 3 هزار و 600 نفر برای اعزام به مرقد امام راحل عظیم الشان سهمیه استان ما است که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: اعزام 70 اتوبوس از سراسر خراسان جنوبی به مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی قطعی شده است و احتمال اینکه این تعداد به 74 عدد برسد؛ وجود دارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان افزود: دو جلسه با استانداری برگزار و هماهنگی های لازم انجام شده است. هزینه ایاب و ذهاب اتوبوس ها از طریق شهرداری و دهیاری ها تامین می شود و برای هزینه غذا در طول مسیر رفت و برگشت را از مسافران مبلغ 60 هزار تومان دریافت می شود.

وی ادامه داد: مدت اعزام به مرقد امام(ره) سه روز است و از شهرستان طبس با زیارت مرقد امامزاده حسین ابن موسی الکاظم شروع می شود و در شهرستان قرچک در جنوب تهران اقامت خواهیم داشت و زائرین صبح روز 14 خرداد در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مرقد ایشان حضور دارند.

قاسمی خاطرنشان کرد: هزینه اسکان و خوراک در مدت سه روز برعهده ستاد بزرگداشت ارتحال امام است و امسال یک روز از این سفر و زیارت حرم امام رضا در مشهد مقدس کسر شده و این به دلیل کمبود اعتبار است.

وی اظهار داشت: ساعت 12 تا 14 ظهر روز 12 خرداد ماه از محل نواحی سپاه در شهرستان ها اعزام صورت می گیرد.

این مقام مسئول در سپاه استان افزود: کمیته های امنیت از طرف اتحادیه اتوبوسرانی و پلیس، فرهنگی از طرف نهادهای فرهنگی استان و کمیته بهداشت و درمان به مدیریت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند این برنامه را حمایت می کنند.

وی عنوان کرد: تقاضای ما از زائرین این است که سریعتر نسبت به ثبت نام از طریق پایگاه و حوزه مقاومت بسیج موبوطه اقدام نمایند و سنین نوزاد و بالای 55 سال در سفر نیاورند.

قاسمی ادامه داد: مسافران باید وسایل شخصی و ضروری و مورد نیاز به همراه داشته باشند و مشخصات اتوبوس و تلفن راننده را به همراه داشته باشند.

وی ابراز داشت: اگر افرادی از امت حزب اللهی و بسیجیان سال آینده اقدام به این سفر با وسیله شخصی یا اتوبوس اجاره ای نمایند؛ از امکانات، تغذیه و اسکان رایگان در آنجا بهره مند خواهند شد.




ارسال نظرات