صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - 05 June 2023
حجت الاسلام عباسی در گفت و گو با "بسیج"
امام(ره) روح شجاعت را به مردم انتقال دادند که این مورد در مقام معظم رهبری نیز مشهود است و می توان دید که چگونه در مقابل استکبار و دشمن و جریانات انحرافی ایستادگی کرده اند و از هیچ کسی ترسی ندارند و این درس مقاومت را هر روز بیان می کنند.
کد خبر: ۸۶۸۵۵۵۰
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام عباسی در گفت و گو با خبرنگار "بسیج" با اشاره به شباهات های شخصیتی و مدیریتی امام(ره) با مقام معظم رهبری اظهار داشت: حقیقتا انسان به شباهت های نزدیک به همی می رسد.

وی ایمان به راه و هدف را اولین وجه مشترک عنوان کرد و افزود: امام(ره) با ایمان به هدف تمام وجود خود را در این راه گذاشتند و آنچنان به آن راهی که رسیده وبدند ایمان داشتند که هیچ چیز نمی توانست جلوی ایشان را بگیرد و ایشان محکم و استوار تا آخر ایستادند و توانستند هم استبداد داخلی و هم استکبار خارجی را به زانو بیاورند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: ایمان و اعتقاد حضرت امام(ره) این بود که ما باید اسلام را در ایران پیاده کرده و به اجرا در بیاوریم و در این راه متحمل سختی های بسیاری دشند و تبعید و زندان را به جان خریدند تا به اهدافی که داشتند برسند که ایمان به هدف و راه را هم می توان در مقام معظم رهبری مشاهده کرد چراکه ایشان نیز با تمام سختی ها و فشارهایی که دشمنان داخلی و خارجی می آوردند محکم و استوار ایستاده اند و با تمام وجودشان این کشتی را به سلامت هدایت می کنند.

وی با بیان اینکه ظلم ستیزی و استکبار ستیزی یکی دیگر از موارد تشابه است گفت: یکی از شخصیت های امام(ره) که در طول تاریخ کم نظیر است ظلم ستیزی است چراکه ذره ای سرسازش با دشمن نداشتند و در مقابل دشمن قهرمانانه و جانانه ایستادند و همه را نیز به این سمت هدایت کردند و مردم نیز شجاعانه ایستادگی کردند که در مقام معظم رهبری نیز می توان دید که چگونه در مقابل ظلم و استکبار ایستادگی می کنند.

حجت الاسلام عباسی خاطر نشان کرد: دشمن شناسی و ایستادگی در مقابل دشمن از نکات مهمی است که یک مدیریت عالی و بالایی را می طلبد و این خصوصیت در امام(ره) و مقام معظم رهبری دیده می شود که چگونه ملت را در مقابل دشمنان داخلی و خارجی مدیریت کردند.

وی با اشاره به اینکه شباهت های امام(ره) و مقام معظم رهبری بسیار نزدیک است گفت: علت آن این است که مقام معظم رهبری خود را مطیع و پیرو و استمرار دهنده امام(ره) می بینند که این خود یک نکته بسیار مهمی است چراکه می گویند یک فرمانده باید فرمانبر خوبی باشد و در واقع یکی از بهترین کسانی که راه امام را ادامه می دهند مقام معظم رهبری هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی شجاعت و مقاومت را از دیگر موارد دانست و گفت: امام(ره) روح شجاعت را به مردم انتقال دادند که این مورد در مقام معظم رهبری نیز مشهود است و می توان دید که چگونه در مقابل استکبار و دشمن و جریانات انحرافی ایستادگی کرده اند و از هیچ کسی ترسی ندارند و این درس مقاومت را هر روز بیان می کنند.

وی گفت: امام (ره) در قاطعیت در حد اعلایی قرار داشت و در مقابل استکبار، اسرائیل، زیاده خواهی هایی که برخی در داخل داشتند قاطعیت را در صحنه عمل گذاشتند و اینها بود که انقلاب را پیروز کرد و همین قاطعیت ها و اقتدارها را می توان در مقام معظم رهبری دید چراکه کسانی که می خواهند در داخل در مقابل ارزش های انقلاب ایستادگی کنند، ایشان ذره ای کوتاه نمی آیند و استوارانه ایستادگی می کنند و این را می توان در مقابل فتنه و فتنه گران دید که چگونه حضرت آقا در مقابل اینها ایستاده اند و تا به امروز لحظه ای عقب نشینی نکرده اند.

حجت الاسلام عباسی ساده زیستی و مردمی بودن را از دیگر موارد عنوان کرد و گفت: با رجوع به زندگی امام(ره) می توان این خصوصیت را به وضوح دید که یک مجتهد وعارف چگونه زندگی می کند و در مقابل دنیا ذره ای کوتاه نیامد و دنیا در مقابل او کوتاه آمد و همین معنا در ساده زیستی را می توان در مقام معظم رهبری چه در زندگی شخصی و چه در دیدارهایشان جست.

وی در پایان گفت: رمز و راز پیروزی یک انقلاب این است که ملت با رهبرشان همراهی کنند و امید است تمام این شباهات ها در مردم و مخصوصا در مسئولین هر چه بیشتر باشد چراکه یقینا ما این راه را بهتر می توانیم ادامه دهیم و طعم پیروزی را در تمام صحنه ها چشیده و به دیگران منتقل کنیم.
ارسال نظرات