صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲ - 02 July 2023
یکی از دلایلی که متولی اصلی برای تنظیم بازار به صورت جدی وجود ندارد فصلی بودن موج گرانی‌هاست.
کد خبر: ۸۶۸۶۵۸۵
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸

عبدالمجید شیخی استاد دانشگاه و اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به گرانی کالا در آستانه ماه مبارک رمضان اظهار داشت: تولیدکنندگان، مرغ و کالاهای دیگر را گران می کنند و از فرصت های موجی سوء استفاده می کنند در واقع غلبه با بخش توزیع بازار است نه تولیدکنندگان.

وی افزود:یکی از دلایلی که متولی اصلی برای تنظیم بازار به صورت جدی وجود ندارد فصلی بودن موج گرانی‌هاست.

شیخی گفت: فصلی بودن تقاضا و عرضه عامل مهمی در کاهش یا افزایش قیمت است موقعی که تقاضا زیاد می شود قیمت افزایش می‌ابد و زمانی که تقاضا به شدت پایین می آید قیمت ها کاهش می یابد که نیاز به تنظیم بازار دارد.

این اقتصاددان در ادامه خاطرنشان کرد: چگالی عرضه و تقاضا با هم میزان نیستند در بازار محصولات کشاورزی اگر مدیریت هوشمندی باشد در صدد رفع این حفره ها و قله ها بر می آیند که با ابزار ذخیره سازی، توزیع و جمع آوری به موقع کمبودها را پر کند متاسفانه رفتار سوداگرانه دلالان زبانزد همه است آیا زمان آن فرا نرسیده که برای کسب سود انصاف را فراموش نکنند اشکال از توزیع کننده بوده که طغیان کرده و از جیب مردم سو استفاده می کند.

 

ارسال نظرات