صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - 20 August 2023
استاندار سمنان گفت: 220 هزار شهید که تقدیم انقلاب اسلامی شده بوسیله قلم عالم برجسته امام امت توانستند به اوج برسند و باید گفت دم مسیحیایی او انسان زمین گیر را آسمانی کرد و انسان معمولی به اوج برسد و ره صدساله را یک شبه طی کند.
کد خبر: ۸۶۸۸۴۲۵
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمدرضا خباز در چهلمین سال-یاد آیت الله دانش پژوه و یادمان بیش از 60 روحانی شهید و فقید روستای ابرسج شهرستان شاهرود که با حضور اقشار مختلف مردم و علما و مسئولین در حسینیه سیدالشهدا این روستا برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت ارتحال آیت الله دانش پژوه اظهار کرد: آیت الله دانش پژوه شخصیت بزرگی برای مردم استان سمنلان و بویژه شهرستان شاهرود و برای همه علاقمندان به فرهنگ در این منطقه و شخصیت آشنایی است.

وی افزود: تجلیل از 60 شخصیت روحانی از این سلسله جلیل القدر دلیلش این است که امروز مردم از آثار وجودی آنها بهره می برند و به قصد قدردانی و تجلیل از آن ریشه و اساس این محفل برگزار شده که از دست اندرکاران و برپا کنندگان آن از طرف خود و آیتا الله شاهچراغی و علما استان و دوستان تشکر می کنم.

استاندار سمنان خاطر نشان کرد: از صدر اسلام تاکنون شخصیت های بزرگی آمدند تا برای خدمت به جامعه اسلامی و برای هدایت جامعه در کسوت روحانی و مبلغ که به حق به عنوان یک شخصیت کارشناس عمر شریف خود را در راه شناخت دین و انتقال آن به مردم مصروف نمودند و در بین ما بوده و مانند ستارگان درخشان حوزه زندگی خود را منور می کردند.

وی تصریح کرد: عزیزانی که برای رسیدن به مقامات معنوی از مظاهر دنیوی چشو پوشیدند تا بتوانند آن رسالت مهم پیامبرگونه که بر عهده آنهاست ادا و درست انجام دهند.

خباز با اشاره به آیت الله دانش پژوه بیان کرد: امروز ما در چهلمین سال ارتحال ملکوتی یکی از این برجستگان هستیم، شخصیتی که از وجود او جامعه هدایت شد و به نسل جوان امروز نیز اعلام کنیم در هر امور ما نیاز به کارشناس داریم همانطور که برای ساخت ساختمان سراغ مهندس و برای مداوای بیماری سراغ دکتر متخصص می رویم در مسائل معنوی و دینی نیز نیاز به کارشناسان داریم و این کارشناسان علما هستند.

وی ادامه داد: این علما عمر خود را سالیان سال برای تحقیق در متون اسلامی می گذرانند و از اقیانوس مواج دین مسائل و وظایف را استخراج و در اختیار ما می گذارند که یکی از آنها آیت الله دانش پژوه و امثالهم است.

خباز با بیان اینکه آیت الله دانش پژوه در شاهرود مورد علاقه و رجوع و اعتماد مردم بودند و در آخرین لحظارت عمر نیز در محراب عبادت جان به جان آفرین تسلیم نمودند اظهار کرد: وجود ایشان باعث خیر و برکت بوده و هم بعد از وی عزیزان در سلسله جلیله این مرد وجود شهید و فقیه پرورش یافتند که ما در خراسان نیز از وجود علمای ابرسج چون آیت الله معصومی بهره ها برده ایم.

وی اضافه کرد: وجود آیت الله دانش پژوه باعث شد علمایی تحویل جامعه شوند که وجود آنها هدایت گر بوده و هست.

استاندار سمنان با اشاره به اشاره به حدیث پیامبر که قلم علما افضل بر خون شهداست عنوان کرد: جایگاه شهید رفیع است و مقام او والاست که کسی بدان نمی رسد و شهید با شهادت در اعلی علیین جای می گیرد اما قلم علما و دانشمندان بالاتر از خون شهید است و دلیل آن این است کع قلم عالم شهید پرور است.

وی با اشاره به ارتحال امام راحل در 14 خرداد و گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی تاکید کرد: امام بزرگوار شخصیتی است که جامعه را از عمق ذلت به اوج عزت رساند و جامعه وابسته را به اوج اقتدار رساند و امروز روی پای خودمان در سرزمینی زندگی می کنیم که آزادی خواهان جهان بدان چشم دوخته اند.

خباز اضافه کرد: 220 هزار شهید که تقدیم انقلاب اسلامی شده بوسیله قلم عالم برجسته امام امت توانستند به اوج برسند و هنر امام این بود از جوان لااوبالی مجاهد فی سبیل الله ساخت و دم مسیحیایی او انسان زمین گیر را آسمانی کرد و انسان معمولی به اوج برسد و ره صدساله را یک شبه طی کند.

وی با بیان اینکه از جایگاه شهید کم نمی شود و شهید جایگاه خودش را دارد ادامه داد: شهید مشتری و ذات اقدس خدا خریدار است، از طلبه و عالم و مجاهد جان می خرد و در مقابل بهشت را می دهد و شهید به راحتی و عادی شهید نشد و انتخاب کرد و عالم او را راهنمایی کرد تا به اوج برسد و انسان معمولی مجاهد فی سبیل الله شود.

استاندار سمنان تاکید کرد: همه ما آنچه داریم از مسائل معنوی و از مسیر علما بزرگ داریم و در راه هدایت جامعه اسلامی قدم برداشتند و ما باید در مسائل دینی و اعتقادی به کارشناسان دینی و عقلا و منطقین مراجعه کنیم.

ارسال نظرات