صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - 08 June 2023
معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استاندار گفت: این جشنواره فرصتی ارزنده برای ترویج روزافزون فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بین مردم و خانواده ها در استان است که باید مورد استفاده بهینه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۶۹۲۱۱۵
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
به گزارش بسیج معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی عامل آشنایی هر چه بیشتر قشرهای مختلف مردم و به ویژه نسل جوان با سیره و زندگانی امام هشتم شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است.
فتاح محمدی در نشست انجمن کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این جشنواره فرصتی ارزنده برای ترویج روزافزون فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بین مردم و خانواده ها در استان است که باید مورد استفاده بهینه قرار گیرد.
وی بیان کرد: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی گسترده ای در مورد این جشنواره با استفاده از روش ها، ابزارها و ظرفیت های مختلف موجود در کهگیلویه و بویراحمد از سوی نهادهای فرهنگی و رسانه های استان انجام شود.
محمدی خواستار برگزاری هر چه مطلوبتر و باشکوه تر این جشنواره در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد شد.
وی اظهار کرد: از مردم و مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد انتظار می رود که مشارکت حداکثری در این جشنواره داشته باشند.
محمدی عنوان کرد: اهمیت و ضرورت مطالعه و تاثیر چشمگیر آن بر ارتقای فرهنگ عمومی بر هیچ فردی پوشیده نیست و به همین دلیل نیز باید توجه جدی تری از سوی متولیان امر به چنین مقوله ای شود.
وی ابراز داشت: رفع مشکل نبود جاده دسترسی ماشین رو در کتابخانه عمومی امام علی (ع) یاسوج از طریق خرید زمین موجود در پشت آن با جدیت در دستور کار مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد است.
محمدی افزود: بودجه مورد نیاز برای خرید زمین و رفع این مشکل مهم از محل اعتبارات استانی و یا ملی و استفاده از کمک خیرین تامین و پرداخت خواهد شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سه گروه سنی کودکان تا 11 سال، نوجوانان تا 17 سال و جوانان و بزرگسالان همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می شود.
زینب قربانی افزود: سه کتاب شامل 'دوست مهربان کبوترها' ویژه کودکان تا 11 سال، 'اعترافات غلامان' ویژه نوجوانان تا 17 سال و 'امام علی بن موسی الرضا' (ع) ویژه جوانان و بزرگسالان برای افراد شرکت کننده در این جشنواره در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: تهیه کتاب های ارائه شده در این جشنواره به دو صورت اینترنتی با مراجعه به سایت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و مراجعه حضوری به اداره کتابخانه های عمومی شهرستان های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد است.
قربانی اظهار کرد: این جشنواره به دو صورت فردی و خانوادگی برگزار می شود و مهلت نام نویسی برای شرکت در آن نیز تا 20 تیرماه 95 است.
وی عنوان کرد: 313 فرد و هشت خانواده برتر شرکت کننده از سراسر کشور در این جشنواره روز 24 تیرماه امسال در مراسمی در تهران با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده مورد تجلیل قرار می گیرند.
قربانی ابراز داشت: مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره شامل تبیین هر چه بیشتر زندگانی حضرت رضا (ع) و آشنایی روزافزون قشرهای مختلف مردم به ویژه نسل جوان با سیره و ابعاد شخصیتی امام هشتم شیعیان است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد افزود: همکاری بانک های عامل و دستگاه های مختلف اجرایی استان با این اداره کل برای برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی از جمله در زمینه تبلیغات محیطی رضایت بخش و مطلوب بوده است.
قربانی گفت: انتظار می رود که ائمه جمعه در مراسم های سیاسی و عبادی نماز جمعه و روحانیون نیز در مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد اطلاع رسانی و آگاهی بخشی لازم در مورد این جشنواره را انجام داده و مردم و مسئولان اجرایی استان نیز مشارکت گسترده ای در آن داشته باشند.
وی بیان کرد: کتابخانه عمومی امام علی (ع) یاسوج جاده دسترسی ماشین رو نداشته و در صورت بروز هرگونه حادثه پیش بینی نشده امکان ورود خودرو برای کمک رسانی وجود ندارد.
قربانی اظهار کرد: تاکنون تلاش ها و پیگیری های چشمگیری برای رفع این مشکل انجام شده اما به نتیجه نرسیده است.
وی عنوان کرد: از متولیان امر و مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد درخواست می شود از هیچ تلاشی برای رفع این مشکل اساسی دریغ نکنند.
قربانی ابراز داشت: طرح پویش کتابخوان مجازی اقدامی ارزشمند و راهکاری مناسب برای معرفی سریع، گسترده، آسان و بدون هزینه کتاب ها به سایر افراد با استفاده از فضای مجازی است.
وی افزود: باید از این فرصت مهم برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کهگیلویه و بویراحمد استفاده بهینه شود.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: سال 94 در راستای ترویج روزافزون فرهنگ مطالعه و کتابخوانی 10 نمایشگاه کتاب در شهرهای مختلف استان و یک نمایشگاه ملی نیز دهه فجر در یاسوج برپا شد.
رضا خردمند افزود: امسال نمایشگاه ملی کتاب کهگیلویه و بویراحمد شهریورماه در یاسوج برپا خواهد شد.
وی بیان کرد: خریداری حدود یک میلیارد ریال کتاب از مولفان کهگیلویه و بویراحمد به منظور حمایت از آنان و اهدای سه میلیارد و 250 میلیون ریال کتاب به شهرستان های هشت گانه این استان در سال 94 از جمله دیگر اقدام های انجام شده در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در استان بوده است.
خردمند اظهار کرد: مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری مطلوب و باشکوه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در این استان آماده همکاری لازم با اداره کل کتابخانه های عمومی استان هستند.
ارسال نظرات