صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - 15 August 2023
به همت معاونت بازرسی و تعالی فرماندهان ناحیه امام حسن مجتبی(ع)، نشست مودت فرماندهان پایگاه های تابعه در مجتمع آموزشی امام علی (ع) قم برگزار گردید.
کد خبر: ۸۶۹۹۵۶۸
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، در ابتدای این مراسم امیر حسین مرادی فرمانده ناحیه امام حسن مجتبی(ع) ضمن قبولی طاعات و عبادات، از حضور پر شور فرماندهان پایگاه ها و خانواده های آنها تشکر و قدردانی نمود و همچنین از پشتیبانی خانواده های فرماندهان محترم پایگاه ها در اجرای مأموریت های بسیج تقدیر و تشکر کرد و از اقدامات انجام شده در سال 94 توسط حوزه های استحفاظی گزارشی بیان نمود.

در ادامه منصور حاتمی راد به عنوان سخنران این مراسم به موضوع اقتصاد مقاومتی پرداخت و ابراز داشت: روز های پایانی جنگ جهانی دوم امریکا دست به یک اقدام وحشیانه ای زد و برای اولین بار از مخربترین بمب که بمب اتم بود استفاده کرد، جنگ در اروپا تمام شده بود اما ژاپنی ها برای اینکه تسلیم امریکا نشده بودند و امریکا بدون اطلاع قبلی با پرتاب بمب اتم به شهر هیروشیما که سالمترین شهر ژاپن در جنگ بود باعث ایجاد یک فاجعه تاریخی شد و سه روز بعد بمب اتمی دوم در شهر ناکازاکی ژاپن به کار برده شد و این دو شهر به صورت کامل ویران گردید و قریب به 300 هزار نفر کشته و ده ها هزار نفر زخمی شدند، کشور ژاپن شکست را پذیرفت و به یک کشور فقیر تبدیل شد.

وی افزود: امروز 70 سال از آن فاجعه در ژاپن می گذرد و کشور ژاپن که بعد از جنگ فقیر شده بود، بدون نداشتن منابع زیر زمینی مثل نفت، گاز و غیره امروز به یک کشور قدرتمند اقتصادی در جهان تبدیل شده است. رمز پیروزی این کشور چه بوده است؟

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه اظهار داشت: رمز پیروزی ملت ژاپن مقاومت در برابر فشار های اقتصادی بود که اینها دو کار را انجام دادند 1- اصلاح الگوی مصرف 2- تقویت فرهنگ تولید، مردم ژاپن تولید را یک امر مقدس می دانند زن و مرد دست به دست هم دادند و گفتند ما باید کشورمان را بسازیم و بیکاری را تبدیل به شغل نمائیم. که فرهنگ تولید و فرهنگ مصرف رمز پیروزی کشور ژاپن است.

حاتمی راد افزود: ژاپنی ها در بحث مصرف الگو سازی کردند: که عبارت است از 1- قناعت که امروز جایش در فرهنگ ایرانی خالی است 2- اعتدال در مصرف که زیاده روی نمی کنند 3- مصرف کا لاهای داخلی و تحریم کالاهای خارجی که همه اینها در دین اسلام ما مسلمانها آمده است و آنها از دین ما الگو برداری کرده اند و به این پیروزی رسیده اند.

وی افزود: امروز به نظر اقتصاددانان ایرانی کشور ایران از نظر اقتصادی دچار بحران شده است و اگر از این بحران نتوانیم عبور نمائیم و آن را مهار کنیم اقتصاد ایران دچار فاجعه می شود. علت اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامیدند این است که دیگر همایش گذاشتن و سخنرانی کردن دیگر بس است بایدعمل نمائیم.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: آیا فقط دولت وظیفه دارد که اقدام و عمل نماید نه بلکه تمام ملت ایران باید به سهم خود عمل نمایند بسیجیان با امکانات و ظرفیتی که دارند باید وارد عمل شوند مقام معظم رهبری فرمودند: من تعجب می کنم از مادری که نگران از دست دادن شغل فرزندش است و برای تهیه جهیزیه دخترش از کالاهای خارجی استفاده می کند.

گفتنی است: در پایان مراسم بعد از برگزاری نماز مغرب و عشاء سفره افطاری برپا شد. 

ارسال نظرات