صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۰۳ تير ۱۴۰۲ - 24 June 2023
از ابتدای جریان مبارزه ، مساجد همواره مکانی برای آگاه سازی آحاد مردم از خطر رژیم طاغوت و منحوس پهلوی و فضایی برای آشنا سازی مردم با اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) بوده اند .
کد خبر: ۸۷۰۸۳۵۱
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج
؛ امروزه مساجد مکانی برای عبادت مومنین و محلی برای برگزاری نمازهای یومیه ، کارکردهای دیگری نیز پیدا کرده اند، از ابتدای جریان مبارزه ، مساجد همواره مکانی برای آگاه سازی آحاد مردم از خطر رژیم طاغوت و منحوس پهلوی و فضایی برای آشنا سازی مردم با اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) بوده اند .

این وضعیت مساجد پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز حفظ شده و بلکه ارتقا یافت ، جمله معرف امام (ره) درباره مساجد ،  که مسجدها سنگرند ، سنگرها را حفظ کنید ، باعث شد تا اولا پایگاههای مقاومت بسیج جایگاه خود را درکنار مسجدها ایجاد نمایند تا حفظ مسجد از حیث نظامی نیز معنا داشته باشد و ثانیا مردم در مساجد حضوری چند جانبه داشته باشند ، انجام اعزامهای دفاع مقدس از مسجدها ، فعالیتهای پشتیبانی جنگ در مساجد ، محلی برای کمک به مردم در دوران سخت اقتصادی ، مکانی برای تربیت نیروهای جوان و نوجوان و… بخشهایی از کارکرد مساجد بود.

هر چند پس از دفاع مقدس و عرصه ی مبارزه های سخت ، به ظاهر برخی از فعالیتهای در مسجدها کاهش یافته است ، لیکن با پیوندی که بین مسجد و بسیج به  عنوان محلی برای حضور نیروی فعال انقلابی وهمچنین حضور ائمه جماعات انقلابی و فعال در اغلب مساجد ، این مکان مقدس در جنگ نرم نیز دارای کارکردهای خوب مثبتی می باشد .

همانگونه که  در برابر هر جنس نابی به دست جاعلان و انسانهای بی تعهد جنسی بدلی با ظاهری شبیه به اصل اما باطنی متفاوت تولید میشود ، و حتی در برابر اندیشه های ناب نیز اندیشه های التقاطی و جعلی ساخته میشود ( مانند خدایان جعلی و دروغین ، ادیان و اسلامهای جعلی ، پیامبران دروغین و…) مسجد ، این گوهر ناب نیز از این قاعده مستثنی نبوده و گاه دستخوش این آفت و آسیب گشته است.

در شهر شهید پرور و ولایت مدار کرج ، شهری که در دوران دفاع مقدس به تنهایی دارای لشگری با رزمندگانی جانبرکف و فدایی اسلام بوده ، شهری که شهید کلهرها ، شرع پسندها ، کیانپور ها ، فهمیده ها وبسیاری از سرداران بی بدیل دفاع مقدس را تقدیم اسلام ناب نموده ، متاسفانه به دست عده ای که شاید بهترین نام برای آنها بی غیرت سیاسی باشد مسجدی تبدیل به پاتوقی برای تردد و زیاده گویی افرادی شده است که دهانهای آلوده به غربزدگی و بر سر سفره ی فتنه نشسته اشان و سخنان سخیف و بی مغزشان ، حکایت از حقد و کینه ای دارد که نسبت به انقلاب اسلامی دارند.

 فرزندان انقلابی و دلدادگان ولایت ، سالهاست که دندان به جگر رفتار به اصطلاح امام جماعت این مسجد را تحمل کرده و هر بار با تذکر و نصیحت از کنار اقدامات به حق ضد انقلابی این فرد عبور کرده اند ، از دادن شعارهای فتنه گران در دوران فتنه ۸۸ تا برگزاری میتینگهای سیاسی فتنه ، از تجمع افراد حزب منحله و ضد انقلاب مشارکت تا رفتار سیاسی ضد ولایت در انتخاباتها ، نمونه هایی از اقدامات این به اصطلاح روحانی می باشد .

در آخرین اتفاق که منجر به تذکر نماینده ی محترم ولی فقیه در استان نیز شد ، فرد مدعو که یکی از فعالان فتنه ۸۸ بوده است ، اقدام به یاوه گویی علیه نیروی مقدس و انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نموده و با ابراز بی غیرتی و بی شرافتی سیاسی خود ، نسبت به سخنان جانشین محترم سپاه پاسداران که در خطبه های نماز جمعه ی روز قدس تهران بیان شد اظهارات عجیب و سخیفی بیان کرده است.

آنچه از سخنان این فرد معلوم الحال بر می آید نه پایه ی اسلامی دارد و نه حتی مبنای وطن دوستی . فحوای کلمات یاوه ی او را میتوان برگرفته از غیظی دانست که در دفاع از سران کشورهای آمریکا و رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل انجام شده است . یقینا سربازان جبهه ی دشمن انقلاب اسلامی از سخنان فرماندهان جان برکف و دانشمند سپاه پاسداران خشمگین و عصبانی هستند و این خشم آنان انسان را به یاد جمله معروف شهید مظلوم بهشتی می اندازد که : به آمریکا بگویید از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر ” امروز نیز ضمن اینکه خطاب فرزندان روح الله و سید علی به این سربازان پیاده و البته شکست خورده ی صهیونیست همین جمله است ، از دستگاههای امنیتی نیز انتظار میرود تا در مقابل این نوع سخنان و این پاتوق فتنه گران ساکت نمانند و برخوردی شدید و قانونی انجام دهند تا حزب الله مجبور نشود آنان را در آتش خشم مقدس و انقلابی خود بسوزاند .
 
 
حسین امیدیان/

ارسال نظرات