صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - 06 December 2023
یک نویسنده با بیان اینکه زندگی‌نامه شهید حاجی‌حتم‌لو آماده چاپ شده، گفت: پرداختن به شهدای عصر حاضر مهمترین انگیزه من برای نگارش این کتاب بوده است.
کد خبر: ۸۷۱۴۲۵۰
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ، زهراسادات حسینی، نویسنده درباره کتابی که درباره شهید سیداحسان حاجی‌حتم‌لو در دست نگارش دارد گفت: در گذشته دو عنوان کتاب درباره شهید تحویلداری به روایت همسر و ۱۰ سال اسارت لطف‌الله صالحی را به سفارش انتشارات روایت فتح نوشته‌ام که منتشر شده و سومین کتابم درباره شهید حاجی‌حتم‌لو است که در قالب مجموعه نیمه پنهان ماه و به روایت همسر شهید جای می‌گیرد.
وی درباره انگیزه نگارش کتاب درباره این شهید افزود: این شهید، جزء شهدای مدافع حرم بوده و همین موضوع مهمترین انگیزه برایم بود تا به شهیدی از جوانان عصر حاضر بپردازم و درباره دلایل رفتن آنها به جبهه‌‌های دفاع از حرم اهل بیت(ع) تحقیق کنم. از سوی دیگر داغ این شهدا برای خانواده‌هایشان تازه بوده و فضای متفاوتی را در خانواده‌های آنها شاهد هستیم که این امر فضای متفاوتی را در کتاب رقم می‌زند.
حسینی درباره شهدای مدافع حرم گفت: با مصاحبه‌ها و گفت‌وگوهایی که با همسر این شهید داشتم به واقع آنها را تداعی این شعر می‌دانم که مورد پسند مقام معظم رهبری نیز هست؛ «ما سینه زدیم بی‌صدا باریدند/از هر چه که دم زدیم، آنها دیدند/ ما مدعیانِ صفِ اول بودیم/از آخر مجلس شهدا را چیدند». 
این نویسنده ادامه داد: شهدای مدافع حرم انسان‌های بی‌ادعایی هستند و آنچه که در فضای مجازی اعلام می‌کنند درست نیست و رفتن آنها به دلیل حق ماموریت و مسائل مادی است و همه اینها کذب است و صحت ندارد و این موضوع را می‌توان با تحقیق و مطالعه درباره زندگی آنها فهمید.
وی در ادامه درباره کتاب شهید حاجی‌حتم‌لو گفت: این کتاب مفصل است و با توجه به اینکه بخشی از آن به روایت همسر و بخشی نیز از زبان دوستان و همرزمان شهید نوشته شده، احتمال دارد که در دو جلد، یکی در مجموعه «نیمه پنهان ماه» و دیگری در «یادگاران» به چاپ برسد که هنوز قطعی نشده است، اما به هر حال بخشی به روایت همسر به اتمام رسیده و بخش دیگر نیز در حال آماده‌سازی است و از سوی انتشارات روایت منتشر می‌شود. 
این نویسنده با بیان اینکه این شهید مدافع حرم به عنوان تخریبچی در جبهه‌های دفاع از حرم فعالیت می‌کرد، بیان کرد: این شهید زندگی عاشقانه‌ای داشته و شاید برخی تصور کنند که چندان تعلق خاطری به خانواده و زندگی‌اش نداشته که در اوج جوانی به عنوان مدافع حرم داوطلب شده است، اما این گونه نبوده و مصادیقی که در این کتاب آمده است می‌تواند نمونه الگوی مناسب ایرانی و اسلامی برای زوج‌های جوان باشد.
وی در ادامه درباره ارتباط این شهید با قرآن و معنویات گفت: شهید حاجی‌حتم‌لو خیلی وقت‌ها روزه‌های مستحبی می‌گرفت و نماز حضرت زهرا(س) را ترک نمی‌کرد و جوان باایمان و مهربانی بود و با قرآن ارتباط بیشتری داشت.
ارسال نظرات