صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - 09 June 2023
مسئول طرح و برنامه دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه نهاوند:
مسئول طرح و برنامه دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه نهاوند گفت: مدیران عقیدتی متناسب با نیاز مخاطب در تعمیق معنویت و افزایش بصیرت در حوزه‌های سیاسی، حاکمیتی ایفای نقش می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۱۴۷۵۴
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
علی کیانی امروز در گفتگو با خبرنگار بسیج در همدان اظهار داشت: مبنای شکل‌گیری سازمان سپاه مبتنی بر مبنای ایدئولوژی و اعتقادی است بنابراین پایه رفتاری آن نیز بر اساس حرکت اعتقادی است.

وی افزود: عقیدتی و نظارت در ساختار سازمان سپاه نقش ماهیتی و زیربنایی داشته و نه به عنوان یک فعالیت جاری و مدیریتی بلکه رفتار فرهنگی و ایدئولوژی محور است.

مسئول طرح و برنامه دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه نهاوند تصریح کرد: مدیران عقیدتی و نظارت با این نگاه ضمن اینکه خود باید مفهوم تام اعتقادی بصیرتی باشند باید با اجرای برنامه‌های مناسب و قابلیت کاربردی توانایی ایجاد و تقویت دو عنصر فرهنگی اعتقادی و بصیرت و زمان‌شناسی را در مجموعه و رده خود داشته باشند که این مهم در برنامه‌های ابلاغی به این رده کاملاً محسوس و قابل مشاهده است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت اشاعه تفکر و فرهنگ بسیج و اقدامات مدیران عقیدتی در این راستا بیان کرد: هر جامعه برای رشد و تعالی خود باید در شکل‌گیری پدیده‌های اجتماعی متناسب با فرهنگ سرزمین خود تلاش کند، پدیده‌هایی که باعث احیاء ارزش‌ها و آرمان‌های نظام و حاکمیت است.

کیانی افزود: از مهمترین و ارزشمندترین پدیده اجتماعی که بعدها با یک ساختار مدون و مقوم بعد از انقلاب شکل پیدا کرد شجره مبارک بسیج است.

* بسیج مجموعه‌ای از ارزش‌ها و مفاهیم دینی و آرمان‌های انقلاب است

وی با بیان اینکه بسیج مجموعه‌ای از ارزش‌ها و مفاهیم دینی و اجتماعی و آرمان‌های انقلاب را در خود دارد، گفت: احیا و اشاعه این تفکر در واقع تداوم ارزش‌های انقلاب و تفکری است که شامل مجموعه‌ای از ارزش‌ها از قبیل شجاعت، ایثار، شهامت، شهادت، حمایت از مظلوم، مبارزه با استکبار و .. می‌شود.

مسئول طرح و برنامه دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه نهاوند ابراز داشت: مدیر عقیدتی باید ضمن شناخت دقیق مبانی عالی بسیج در راستای بسترسازی مناسب تمام مفاهیم اشاره شده در شکل‌گیری بسیج نقش اساسی داشته و به عنوان عامل اجرایی در ترویج و اشاعه این تفکر مبارک ایفای نقش کند.

به گفته وی مدیران عقیدتی باید در چند سطح، متناسب با نیاز مخاطب از جمله تلاش برای ترویج اخلاق اسلامی و نبوی در سطح رده، همت گماشتن در بستر قرار گرفتن قرآن و مبانی دینی در رفتار مخاطبین، آشنایی مخاطبین با احکام اسلامی، سعی در افزایش تعمیق معنویت و بصیرت در حوزه‌های سیاسی، حاکمیتی و... ایفای نقش کنند.

کیانی با اشاره به جنگ نرم دشمن یادآور شد: وظیفه مدیران عقیدتی در حوزه جنگ نرم را می‌توان در سطح ایجابی مطرح کرد به این معنی که با توجه اختیارات و حوزه تاثیرگذاری باید ضمن مخالفت از حضور سخت افزاری و نرم افزاری عوامل جنگ نرم در محیط پیرامون وظیفه مهم شناساندن مفهوم دشمن را در اولویت امور خود قرار دهد.

وی اضافه کرد: همچنین پرداختن به راهکار نوین نظام سلطه، چرایی و چگونگی مقابله با دشمن، شناخت ابزارهای نرم و سخت تهاجم دشمن را در تصمیم‌گیری و تاثیرپذیری و تصمیم‌سازی را مدنظر قرار دهد و در حوزه مخاطبین خود در این زمینه نقش مثبت و موثری داشته باشد.

* زدودن خاکستر فراموشی از اهداف برنامه‌ها از مزایای گردهمایی مدیران عقیدتی

مسئول طرح و برنامه دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به مسئولیت مدیران عقیدتی در روشنگری و تبیین گفتمان رهبری گفت: گفتمان و فرامین رهبری چهارچوب و ساختار رفتاری و اعتقادی در سازمان سپاه را مشخص می‌کند که تبیین این گفتمان به معنی شناخت صحیح راه و نیل به اهداف و مقاصد تعیین شده است.

وی ادامه داد: مدیران عقیدتی خود با شناخت این گفتمان و چهارچوب‌های آن باید متناسب با شرایط و ویژگی‌های سازمان، نوع مخاطبین و نیازهای رده سخنان مقام معظم رهبری را به صورت کاملاً شفاف و تشریح شده برای افراد تبیین کنند.

کیانی با اشاره به برگزاری گردهمایی مدیران عقیدتی کشور و برگزاری همایش‌های توجیهی گفت: این گونه همایش‌ها می‌تواند در چند جهت موثر واقع شود یکی اینکه سبب افزایش روحیه مدیران و ایجاد حس مقبولیت و هویت سازمانی می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین آشنایی با دیگران و شناخت نقاط قوت و ضعف و در نتیجه کارآفرینی و افزایش کارایی، آشنایی با راهکارها و اجرای صحیح دستورالعمل‌ها از دیگر مزایای برگزاری این همایش‌ است.

مسئول طرح و برنامه دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه نهاوند خاطرنشان کرد: جلوگیری از روزمرگی برنامه‌ها و زدودن خاکستر فراموشی از اهداف و مقاصد برنامه‌ها از مهمترین فواید گردهمایی مدیران عقیدتی است.

انتهای پیام/


ارسال نظرات