صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲ - 15 July 2023
مدیر آموزش و پرورش بیجار از افزایش نرخ باسوادی در بیجار خبر داد و گفت: اکنون نرخ باسوادی جامعه هدف از 90 درصد به 92 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۷۱۵۴۸۳
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محسن لطف‌اللهی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران که در محل اداره آموزش و پرورش بیجار برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش مستمر خبرنگاران در انعکاس اخبار آموزش و پرورش،به اقدامات و عملکرد 3 ساله دوران مدیریت خود اشاره و حاکمیت روابط انسانی و اخلاق‌مداری و توجه به این سه اصل مهم در برنامه‌های دوران مدیریتی خود عنوان کرد و اظهار داشت: اولیا و دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی در تحقق این مهم نقش بسزایی داشته‌اند.

وی کاهش کارمزد تسهیلات اهدایی صندوق‌های داخلی آموزش پرورشاز جمله قرض‌الحسنه فرهنگیان، صندوق قرض‌الحسنه بانوان، بازنشستگان و صندوق وام ضروری که ماهانه حدود 6 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به همکاران فرهنگی ارائه می‌دهند را از جمله فعالیت‌های حوزه پشتیبانی آموزش و پرورش بیجار عنوان کرد.

لطف‌اللهی مأموریت مهم آموزش و پرورش را پوشش تحصیلی در تمامی نقاط شهرستان بیجار به ویژه مناطق روستایی عنوان کرد و گفت: هیچ دانش‌آموز لازم‌التعلیم به دلایلی که مربوط به حاکمیت و آموزش و پرورش است باز نمانده است.

وی پوشش 100درصدی دانش‌آموزان لازم‌التعلیم را در تمامی نقاط شهرستان بیجار از اقدامات ارزنده دوران مدیریتی خود عنوان کرد و گفت: ممکن است کیفیت آموزشی آنچنان مطلوبو قابل قبول نباشد اما در برخیمدارس روستایی در جاهایی حتی با یک دانش‌آموز کلاس درس را دایر کرده و تمام هدفمان پوشش تحصیلی به نحو مطلوب بوده است.

مدیر آموزش و پرورش بیجار توسعه مدارس روستایی متوسطه اول را از دیگر اولویت‌های کاری دوران مدیریتی خود و تیم کاری آموزش و پرورش بیجار عنوان کرد و گفت: در بسیاری از روستاها از جمله حسن تیمور، خسرو آباد، خاندانقلی و روستای چشمه آدینه و...توانسته‌ایم مدارس متوسطه اول را احیا و دایر کنیم.

لطف‌اللهی از افزایش نرخ باسوادی بی‌سوادان (‌جامعه هدف از 10 تا 50 سال) خبر داد و گفت: تا سال 91 این نرخ به 10 درصد رسید و اکنون نرخ باسوادی جامعه هدف از 90 درصد به 92 درصد افزایش یافته و از 10 درصد به 8 درصد کاهش یافته است.

وی ارتقای آموزشی در مقاطع مختلف را از جمله ابتدایی، متوسطه اول و دوم را از دیگر اقدامات و تلاش‌های آموزش پرورش بیان کرد و گفت: جایگاه آموزش ابتدایی(پایه اول) شهرستان بیجار تا قبل از سال 91 رتبه 15 استانی بود و اکنون به رتبه 6 در بین مناطق 16گانه استان رسیده است.

این مسئول ادامه داد: در متوسطه اول رتبه و جایگاه شهرستان بیجار در سال‌های اخیراز نظر پوشش تحصیلی، درصد قبولی، میانگین نمرات در سه سال گذشتهدر میان مناطق 16گانه دائما بین رتبه اول و دوم بوده است.

مدیر آموزش و پرورش بیجار از ارتقای رتبه در متوسطه دوم از هشتم به رتبه اول طی 3 سال اخیر خبر داد.

مدیر آموزش و پرورش بیجار با اشاره به اینکه طی 3 سال گذشته رتبه‌های 3 رقمی زیر هزار نسبت به سال 91به میزان 93 درصد افزایش یافته است، گفت: در سال91 تعداد 12 نفر حائزرتبه‌های زیر هزار شده‌اند و در سال 94 این تعداد به 23 نفر رسیده است.

ارسال نظرات