صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۲ - 28 June 2023
قائم‌ مقام گروه آینده‌نگری فرهنگستان علوم پزشکی با بیان اینکه آفات سیاسی کردن موضوعات مرتبط با حوزه سلامت مستقیماً متوجه مردم خواهد شد، گفت: انتقاد از عملکرد مسئولان پیشین خوب است، اما باید مبتنی بر شواهد، دور از اظهارنظرهای سیاسی و سنجیده انجام شود.
کد خبر: ۸۷۱۶۴۳۵
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، قاضی‌زاده هاشمی، وزير بهداشت در اظهارنظر عجيبی در گفت‌وگو با راديو ايران گفت: واقعا زمانی كه ما آمديم مردم كف زمين زايمان ميكردند!! و شرايط بهداشتي و درماني در برخی از بيمارستان ها بسيار بد بود، از دولت تشكر مي‌كنيم كه با بودجه‌هايي كه انجام داد امروز می‌توانيم سرمان را بلند كنيم.

 

وزیر بهداشت ادامه داد: با وجود همه جوسازی‌هایی که علیه جامعه پزشکی صورت می‌گیرد اما مردم به پزشکان پس از اساتید و معلمان، بیشترین اعتماد و احترام را دارند. از خدا می‌خواهم به آنهایی که آرامش مردم را سلب می‌کنند انصاف دهد.

 

شاید شنیدن این گونه نظرات از هر دریچه‌ و مقامی افکار را زیاد به خود متوجه نکند و افراد با تأمل اندکی از کنار آن بگذرند، اما زمانی اذهان را به خود حساس می‌کند که از زبان یک مقام عالی مثل سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به گوش می‌رسد.

 

شخصی که تلاش کرده همزمان با مرتفع کردن کاستی‌ها، سلامت کشور را نیز بهبود بخشد و در پاسخ به جوسازی‌ها علیه جامعه پزشکی می‌گوید: سواد پزشکانمان به روز است و هدف جامعه پزشکی نیز چیزی جز کمک به مردم نیست، البته مشکل در همه صنف‌ها وجود دارد؛ اگر اجازه بدهند خطاهای سایر صنوف تشخیص داده شوند، آن زمان سره از ناسره تشخیص داده می‌شود.

 

اما سؤالی که در ذهن مخاطب شکل می‌گیرد چرا این بار وزیر بهداشت خود وارد این جوسازی‌ها شده و با بیان مسئله‌ای عجیب، مخاطبان را به خدمات سلامت ارائه شده طی سال‌های قبل از تصدی‌گری ایشان بدبین می‌کند، در این‌باره با یکی از کارشناسان به گفت‌وگو پرداختیم که با هم می‌خوانیم.

 

برخی از صحبت‌هایی که در نقد گذشته صورت می‌گیرد بعضاً نسنجیده است

زهره الهیان، قائم‌مقام گروه آینده‌نگری فرهنگستان علوم پزشکی اظهار کرد: به نظر می‌رسد برخی از صحبت‌هایی که در نقد گذشته صورت می‌گیرد بعضاً نسنجیده، غیرعلمی و غیرکارشناسی است.

 

قائم‌مقام گروه آینده‌نگری فرهنگستان علوم پزشکی گفت: آفات و آسیب سیاسی کردن موضوعات مرتبط با حوزه سلامت مستقیماً متوجه مردم خواهد شد و بهتر است مسئولان از سیاسی کردن مواردی که جنبه خدمت‌رسانی و غیرسیاسی دارند اجتناب کنند.

 

الهیان، با بیان اینکه انتقاد به گذشته خوب است ادامه داد:اما اگر قرار است که این کار در زمان حاضر صورت گیرد باید جنبه کارشناسی و علمی داشته باشد و مبتنی بر شواهد و دور از اظهارنظرهای سیاسی بوده و سنجیده صورت گیرد.

 

وی در پایان تأکید کرد: بهتر است در این گونه موارد حساب‌شده موضع گرفته شود و باید در نقدها انصاف را رعایت کرده و از نظرات کارشناسی استفاده کنیم.

 

ارسال نظرات