صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ - 08 July 2023
سردار سرتیپ پاسدارعلی فضلی : در زمان حاضر بیش از دو هزار بسیجی و 500 گردان از آموزش های متناسب امداد و نجات در سراسر کشور برخوردار شده اند .
کد خبر: ۸۷۱۷۸۵۴
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج؛ معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مراسم امضای تفاهمنامه مشترک مدیریت بحران با سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج با توانمندی بالای خود، قادر است اقدامات مقابله ای را هنگام وقوع بلایا و بحران بشکلی که حتی درذهن ممکن است متصور نباشد به انجام برساند.
 
اسماعیل نجار خاطرنشان کرد: پیش از این نیز زمینه همکاری مشترک با بسیج و نیروهای مسلح فراهم بوده است اما از امروز، این همکاری ها هدایت شده تر دنبال خواهد شد.
 
وی با اشاره به برگزاری رزمایش امداد و نجات سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در بوستان ولایت که چندی پیش برگزار شد، اظهار داشت: در این مانور که بخوبی برگزار شد همه زوایای زلزله پیش بینی شده بود و نمایندگان سازمان ملل که در این رزمایش حضور داشتند توانمندی بسیج را در این رزمایش تایید کردند.
 
معاون وزیرکشور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در استفاده ازهمه ظرفیت های مسئولین برای مقابله با حوادث طبیعی چهارگانه و نیز حادثه خیز بودن کشور ایران، افزود: ایران مقام چهارم را در وقوع بلایا و حادثه خیزی داراست بنابراگر قادر به رخداد این حوادث نیستیم باید بتوانیم وقوع آنها را به حداقل برسانیم.از آنجا که بسیج در سراسر  ایران و درشهرها و حتی روستاهای دورافتاده نیز پایگاه فعال دارد، ابراز امیدواری کرد تا با استفاده ازتوان و ظرفیت بسیج بتوان اقدامات لازم را برای کمک به مردم به انجام رساند.
 
در ادامه جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج یک ظرفیت بی نظیر ازخود مردم و برای مردم است و در همه عرصه های نظام جمهوری اسلامی که لازم بوده همچون دفاع مقدس و یا امداد و نجات در صفوف مقدم حضور داشته است و همچنان نیز در حوزه مدیربت بحران نیز حضور فعال خواهد داشت.
 
سردار سرتیپ پاسدارعلی فضلی اظهار داشت: تکلیف اسلامی انقلاب و دینی ما این است که بر اساس تفاهمنامه مشترک منعقد شده با مدیریت بحران با سازماندهی بخشی از توان بسیج به شکل سازمان یافته و هدفمند برابر آنچه که در گذشته بوده و آنچه انتظارات سازمان مدیریت بحران است با اشراف به مقابله با بحران های چهارگانه اقدام نماید.
 
وی اظهار کرد: در زمان حاضر بیش از دو هزار بسیجی و 500 گردان  از آموزش های متناسب امداد و نجات در سراسر کشور برخوردار شده اند و به دلیل گستردگی درهمه کلانشهرها و روستاها و حتی در همه جغرافیای ایران حضور دارند که حضورشان منشاء خیر و برکات است.
 
وی ابراز امیدواری کرد که با تجهیز بیشتر و انسجام و هماهنگی نیروهای بسیج ، بسیج بتواند برابر تدیبر مدیریت بحران گام برداد و انتظارات را در سطح ملی و استانی به انجام برساند.
وی با بیان اینکه در یک ماه گذشته در کشور قریب 200 آتش سوزی رخ داده است که برخی شرایط ملی داشته است، گفت: امیدواریم بسیج بتواند همچون همیشه هر چه منسجم تر در دفع بلایا و بحران ها اقدام کند.
سردار فضلی با بیان اینکه بسیج اردوگاههای فراوانی در نقاط مختلف کشور در اختیار دارد، افزود: با تجهیز این اردوگاهها می توان امکانات امدادی را در آنها نگهداری کرد و در شرایط اضطراری و بحران این ظرفیت را در مدیریت بحران و نیز مردم گذاشت.
 
جانشین رئیس بسیج مستضعفین در ادامه با اعلام آمادگی جامع بسیج گفت: بر اساس تفاهمنامه سازماندهی تر برای حوادث غیرقابل پیش بینی اقدام خواهیم کرد و امید است که با کمک دوستان ولطف خداوند در کوتاهترین زمان توفیقات لازم حاصل شود.
 
درادامه سردار 'نصرت الله سیف' معاون عملیات سازمان بسیج گفت: امضای تفاهمنامه مشترک مدیریت بحران با بسیج پیرو انعقاد تفاهمنامه با نیروهای مسلح امروز انجام شد.
 
وی اظهار کرد: در زمان حاضر بسیج دارای بیش از 50 هزار پایگاه عملیاتی با نیروهای سازماندهی شده در همه اقشار جامعه از قبیل ادارات، سازمانها و محلات، شهر و روستا است که می تواند بموقع در صحنه بویژه حوادث حاضر شود.
 
سردارسیف با بیان اینکه بیش از 80 درصد کشور حادثه خیر و سیل خیز است، گفت: بسیج آمادگی دارد تا بتواند بصورت خودجوش و تخصصی در کنار عوامل امداد و نجات بموقع در صحنه حوادث حاضر شود و یاری رسان باشد.
معاون عملیات بسیج مستضعفین ابراز امیدواری کرد با امضای این تفاهمنامه سازماندهی شده و نیز هماهنگی بعمل آمده، بتوان هر چه بیشتر از ظرفیت و نیروهای آماده و دلسوز بسیج در حوادث غیرمترقبه استفاده کرد.
 منبع:پایگاه اطلاع رسانی رزمایش 

ارسال نظرات