صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - 11 June 2023
استاد علوم استراتژیک خاطرنشان کرد: رسانه استراتژیک، رسانه راهبردی و هدفمند همراه با برنامه ریزی بلند مدت برای صعود به اوج می‌باشد.
کد خبر: ۸۷۱۷۹۰۳
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲

به گزارش خبرکزاری بسیج در قزوین، علیرضا عاقل زاده استاد علوم استراتژیک در همایش نقد رسانه در سومین روز از هشتمین دوره طرح ولایت دانشگاه‌های قزوین با اشاره به سیر تحول در حوزه هنر اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی سیر تحول و پیشرفت در حوزه های مختلف اعم از "علم، اقتصاد و سیاست" رشد قابل توجهی داشته است.

عاقل‌زاده  به رشد و پیشرفت در حوزه های مختلف پرداخت و  تاکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه هنر انقلابی فتح الفتوحی نداشته ایم و وضعیت هنری و رسانه ای بدور از ثبات فرهنگی لازم است.

وی با بیان اینکه نقطه آسیبی که در حوزه هنر و جایگاه آن وجود دارد در تبیین ناصحیح هنر در جامعه است افزود: اگر تعاریف و جایگاه هنر به درستی توسط نهادها و مسئولان مرتبط از جمله شورای عالی انقلاب، مجلس شورای اسلامی، وزارت فرهنگ و نهادهای انقلابی تبیین می شد می توانستیم شاهد قدم های بزرگی در راستای هنر انقلابی باشیم.

این فعال رسانه به عدم  وحدت میان نیروهای انقلابی اشاره کرد و گفت: عدم وحدت میان نیروهای انقلابی و  نبود برنامه ریزی منسجم در این حوزه موجب حرکت سینمای ایران به سمت لیبرالیسم و سرمایه داری خواهد بود.

عاقل زاده با تاکید به تفکر انقلابی در حوزه های مختلف اذعان کرد: بسیج مستضعفین از زمان انقلاب تاکنون تنها نهادی است که تفکر انقلابی خود را با تمام ماهیت انقلاب حفظ کرده است و سعی در حفظ ارزش های انقلابی در شروع و پایان برنامه‌ها و فعالیت‌های خود داشته است.

استاد علوم استراتژیک با اشاره به اهمیت جایگاه علوم انسانی گفت: علوم انسانی بیش از هر علوم دیگری انسان را به تفکر و تعقل وا میدارد لذا در این مورد توجه و اهمیت به جایگاه علوم انسانی و تفکر بیش از هر دوره دیگر مورد نیاز است.

وی در تبیین رسانه استراتژیکی ابراز کرد: رسانه راهبردی، هدفمند، دارای برنامه ریزی منسجم و بلند مدت می تواند به داشتن یک رسانه مطلوب کمک نماید.

وی در تبیین رسانه استراتژیکی  بیان کرد: رسانه استراتژیک، رسانه راهبردی و هدفمند همراه با برنامه ریزی بلند مدت برای صعود به اوج می‌باشد.

عاقل‌زاده ادامه داد: استراتژیک شامل امنیت ملی و قهرمان پروری می گردد که این مشخصه برای رسانه به منزله تقویت قدرت نمایی در سینما و رسانه است که در آن به نمایش قدرت یک کشور و ملت به منزله ایجاد حس امنیت در پرتو نمایش قدرت در رسانه ها می گردد.

وی ادامه داد: تکنولوژی کنونی در سینما مرتبط با غرب است و آنچه در کشور وجود دارد نیز در همان راستا می‌باشد.

این استاد دانشگاه ادبیات نمایشی کشور را برگرفته شده از غرب دانست و گفت: برای حرکت در مسیر اهداف انقلاب باید در تئاتر و ادبیات نمایشی به دنبال برنامه ریزی بلند مدت بود.

عاقل‌زاده با انتقاد از کاهش بودجه صدا و سیما عنوان کرد: در ۲ سال گذشته بودجه صدا و سیما از ۵۰ هزار میلیارد به نصف تقلیل یافته از این رو مدیران این رسانه ها برای تامین کسری به وجود آمده به سمت بازاریابی و بازارسازی روی آورده اند.

وی در ادامه گفت: این سیاست موجب تبلیغ مصرف گرایی می شود که این با تفکر انقلاب اسلامی در تضاد است.

کارشناس علوم استراتژیک در پایان با توجه به اینکه انتقال مبانی دینی و تفکر قرآنی در حوزه صدا و سیما و حوزه سینما نیازمند سرمایه گذاری بنیادین است خاطرنشان کرد: آسیب هایی که از نبود هدف گذاری و برنامه منسجم و راهبردی در این عرصه به نظام متحمل می شود که برای رفع آن نیازمند حضور دولت و نگاه راهبردی به موضوع فرهنگ هستیم.

9001/پ30/ب

ارسال نظرات