صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - 13 August 2023
معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) گفت: در استان ما یک هزار و 816 مسجد فعال هستند بعضی از محلات حاشیه شهرها بخصوص در بیرجند که مهاجر پذیر است در این محلات نیاز به مسجد داریم که مسئولین و خیرین باید کمک کنند چون زمین ها در نظر گرفته شده اما نیاز به هزینه ساخت دارد.
کد خبر: ۸۷۲۸۵۵۸
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، سرهنگ صفرعلی اسماعیلی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: 31 مرداد ماه مصادف است با سالگرد حمله مزدوران صهیونیست در سال 48 به مسجد الاقصی و به آتش کشیده شدن این مسجد مقدس که اولین قبله مسلمانان است .

وی عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب ایران اسلامی پیشنهادی به سازمان کنفرانس اسلامی داد که روز 31 مرداد به نام روز جهانی مساجد تصویب شود .

وی با بیان اینکه مسجد در بین مسلمانان از جایگاه ویژه ای برخوردار است اضافه کرد: مسجد به عنوان محور فعالیت های دینی و حرکت های اجتماعی محور نشر و گسترش معارف دینی است و نقش تربیتی مساجد و وحدت بخشی در جوامع اسلامی ایفا می کند.

اسماعیلی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مساجد هم در پیروزی انقلاب و حرکت های خودجوش عمومی ملت در تبعیت از امام خمینی(ره) نقش مهمی داشت.

وی با بیان اینکه مساجد در تربیت نیروهای مخلص، متدین، انقلابی و اعزام رزمندگان به جبهه نقش بی نظیری داشتند افزود: بعد از اتمام جنگ که شکل تهاجم دشمن عوض شد باز مساجد در خنثی کردن توطئه های ضد فرهنگی دشمن نقش بی نظیری دارند و این عوامل باعث شده که مساجد مورد کینه دشمنان قرار گیرد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: امام جماعت نقش هماهنگ کننده، مسئول امور فرهنگی و متولی امور مسجد است، فرماندهان پایگاه های بسیج، هیئت امنای مساجد که پشتیبانی و گسترش مساجد را برعهده دارند و کانون های فرهنگی، ارکان مساجد هستند.

وی با بیان اینکه حضور خود جوش کلیه ارکان مساجد در کنار آحاد مردم برای گرامیداشت روز مساجد را داریم گفت: یکی از اهداف ما تشویق عناصر فعال در مساجد است و تشویق مساجد فعال است .

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) افزود: در استان ما یک هزار و 816 مسجد فعال هستند که این مساجد با استقبال خوب مردم بخصوص جوانان و نوجوانان همراه است اما مشکلاتی نیز وجود دارد.

وی با اشاره به عمده مشکلاتی که در مساجد داریم گفت: بعضی از محلات حاشیه شهرها بخصوص در بیرجند که مهاجر پذیر است در این محلات نیاز به مسجد داریم که مسئولین و خیرین باید کمک کنند چون زمین ها در نظر گرفته شده اما نیاز به هزینه ساخت دارد.

اسماعیلی ادامه داد: در بسیاری از روستاها مشکل عدم استقرار روحانی و نداشتن امام جماعت را مشاهده می کنیم.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات اینکه عده ای از متولیان مساجد در مورد ماموریت ها و وظایفی که بر دوش دارند توجیه نیستند و آگاهی کافی به آنان داده نشده که متولیان این بخش را باید مدیریت کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) اظهارداشت: در هر مسجد فعال دو پایگاه مقاومت بسیج خواهران و براداران وجود دارد که مسئولیت های متفاوتی برعهده دارند.

وی بیان کرد: روز 31 مردادماه روز بسیج مساجد و محلات است و یکی از برنامه های بسیج جذب داوطلبینی است که برای عضویت در بسیج به مسجد می آیند. آموزش ، سازماندهی و بکارگیری این اعضا بر عهده پایگاه های مقاومت بسیج در مساجد است.

اسماعیلی اضافه کرد: برگزاری یادواره های شهدا در مساجد، جلسات مذهبی، گرامیداشت مناسبت های مذهبی، ملی و انقلابی جزء برنامه های فرهنگی و تبلیغی بسیج در مساجد است.

وی عنوان کرد: حضور پر شور بسیجیان در نماز جماعت، تشکیل حلقه های صالحین تربیتی بسیج که بسیار اثرگذار است و با استقبال مواجه شده، جلسات بصیرتی، پرسش و پاسخ و تشکیل کلاس های اوقات فراغت در تابستان برای نوجوانان و جوانان بر عهده پایگاه های بسیج مساجد است.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) افزود: برگزاری اردوهای فرهنگی زیارتی و راهیان نور، اجرای برنامه های ورزشی ، اعزام گروه های جهادی و محرومیت زدایی در مناطق محروم و بخصوص روستا جزء برنامه های پایگاه بسیج مساجد است.

ارسال نظرات