صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - 03 August 2023
کد خبر: ۸۷۳۷۰۶۶
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان فرمانده سپاه نینوا گلستان در جلسه توانمند سازی امر به معروف و نهی از منکر  گفت: امر به معروف در حوزه حاکمیت جامعه اسلامی یک  تکلیف و فریضه واجب است.

رحمت الله صادقی گفت: اراده الهی بر این است که اگر حاکمیتی از اسلام ایجاد شد 4 تکلیف برپایی نماز ، پرداختن زکات ، ترویج امر به معروف و نهی از منکر را آن حکومت انجام دهد  که یکی از مصادیق ایمان انجام فریضتین است .

وی تصریح کرد: در سازمانها باید به گونه ایی عمل شود که فرد در آن سازمان به اغناء دینی و معرفتی برسد و همچنان که نماز اول وقت را به موقع اقامه می کند نسبت به معروف نیز مقید باشد و به عنوان یک الگو در جامعه نمود پیدا کند.

سردار صادقی سه عنصر دانستن ، توانستن و خواستن را از مقدمات انجام این تکلیف الهی برشمرد و خاطر نشان کرد:اگر مکلف این سه عنصری را نداشته باشد در اموری که خداوند بر او متردب کرده است دچار مشکل خواهد شد و امر به معروف نیز از نمونه هایی است که باید این سه اصل مورد توجه قرار بگیرد

فرمانده سپاه نینوا گلستان با طرح این سوال که امر به معروف چیست و چه ابعادی داشته و حوزه عمل به امر به معروف در چه حوزه هایی است و احکام متردب بر آن چیست ، به این نکته اشاره کرد که دانستن این اصول در اجرای هر چه بهتر این فریضه الهی بسیار موثر است و نتیجه این نظام که تبلور اساره حرکت همه انبیاء و اولیاء و ائمه معصومین و سلسله مراتب بزرگ ولایت و حاکمیت اسلامی است باید حفظ شود.

وی در حوزه سازمانی در اجرای این فریضه الهی به فراهم شدن شرایط امر به معروف اشاره کرد و گفت:فرماندهان باید به نحوی عمل کنن که زیر مجموعه به راحتی بتواند امر به معروف کرده و با حفظ سلسله مراتب فرماندهی را نقد کرده و با رعایت آیین نامه انضباطی در کنار اقتدار ، برادری که منبعث از فرهنگ دینی است را به وجود آوردند.

صادقی افزود:اگر فردی در حوزه فردی خود و در درون آمر به معروف و ناهی از منکر نباشد در سازمان و جامعه نیز نمی تواندچرا که به استناد آیه ان تنصرولله ینصرکم ، اگر تلاش و کوشش نباشد خدا نیز هدایت نخواهد کرد.

فرمانده سپاه نینوا در ادامه گفت: جهاد و امر به معروف هر دو در فروع دین و در کنار هم امده است ولی خداوند حیات طیبه را در جهاد قرار نداده بلکه ذز امر به معروف و نهی از منکر قرار داده است و این نشانه این است که امر به معروف از جهاد مهمتر است.

وی اظهار داشت:در راه این انقلاب ،حضرت امام (ره)و رهبر معظم انقلاب تلاش کردند تا نظام جمهوری اسلامی را تاسیس کرده و و دولتی مبتنی بر همه ارزشهای اسلامی شکل گیرد، دولتی که فیش های نجومی در آن نبوده به کسی ظلمی روا نشود ، متبلور امر به معروف و نهی از منکر باشد و زیر بار استکبار نرود و ظلم و نظام سلطه را نپذیرد و اینجاست که بعد از دولت اسلامی تمدن و جامعه اسلامی شکل گرفته شده و اسباب ظهور فراهم خواهد شدو مقدمه ظهور این تمدن اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است.

سردار صادقی در پایان افزود: شاکله ظاهری و باطنی نیروهای مسلح باید شاکله الهی باشد  و می بایست تا انجام این فریضه الهی از کوچکترین جزء تا بالاترین رده در سازمان به عنوان تکلیف دینی مشاهده گردد تا همواره یک الگو در جامعه تلقی گردد.

انتهای خبر/


 

 

 

 

ارسال نظرات