صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - 17 June 2023
رئیس پلیس فتای استان کردستان خبر داد
رئیس پلیس فتای استان کردستان از رشد 50 درصدی دستگیرشدگان مربوط به جرائم فضای سایبری در استان خبر داد و افزود: بحث اخاذی 34 درصد، هتک حرمت و نشر اکاذیب 30 درصد و برداشت غیرمجاز 23 درصد از جرائم فضای مجازی در استان را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۸۷۳۷۸۲۱
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، فرامرز شاکری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی مهم‌ترین اولویت پلیس فتا در استان است، اظهار کرد: فضای سایبری به همین منظور به‌صورت روزانه و مستمر توسط پلیس فتا رصد می‌شود و با هر موضوعی که در استان امنیت فضای مجازی را تهدید کند برخورد می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان کردستان افزود: اهمیت فضای مجازی بر کسی پوشیده نیست تا جایی که خیلی کم اتفاق می‌افتد مقام معظم رهبری در جلسه‌ای به این موضوع نپردازند و آن را به مسوولان گوشزد نکنند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های هفتگانه‌ای که رهبری در دیدار جدیدشان با دولتمردان داشتند بحث فضای مجازی و مخاطرات آن بود، تصریح کرد: در گذشته ارتباط‌ها مشخص بود، اما امروزه با توجه به رشد ارتباطات و غیرواقعی و پنهانی بودن آن مشکلات زیادی را برای برخی از کاربران ایجاد کرده است.

وی اظهار کرد: روزانه شاهد افزایش شبکه‌های اجتماعی در فضای مجاز هستیم و در حال حاضر بیش از 100 هزار سایت به صورت روزانه و 80 هزار سایت به صورت هفتگی و با نگاه مجرمانه در این فضا شکل می‌گیرد و این فضا در هر ثانیه یک نفر قربانی می‌گیرد.

رئیس پلیس فتای استان کردستان خاطرنشان کرد: 22 میلیون کاربر ایرانی در شبکه اجتماعی تلگرام هستند که 15 میلیون نفر آنها فعال هستند.

شاکری با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم سایبری از ابتدای تشکیل پلیس فتا تا کنون اولویت آن بوده است، اظهار کرد: حضور در دانشگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی و غیره حدود 141 درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

به گفته وی، توزیع بروشور با موضوع و محوریت هشدارهای پلیس فتا از دیگر اقداماتی بوده که به صورت ویژه انجام می‌گیرد.

رئیس پلیس فتای استان کردستان گفت: علارغم افزایش اقدامات پیشگیرانه در استان، جرائم فضای مجازی در کردستان با رشد 102 درصدی مواجه شده است.

شاکری از رشد 50 درصدی دستگیرشدگان مربوط به جرائم فضای سایبری در استان خبر داد و افزود: بحث اخاذی 34 درصد، هتک حرمت و نشر اکاذیب 30 درصد و برداشت غیرمجاز 23 درصد از جرائم فضای مجازی در استان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه بیشترین جرائم در شبکه‌های مجازی به ویژه تلگرام مربوط به تهدید و اخاذی و نشر اکاذیب بوده است، خاطرنشان کرد: طرح مبارزه با فروش و تبلیغات داروهای غیرمجاز در فضای مجازی در استان اجرا و در همین راستا 500 سایت و وبلاگ متخلف شناسایی شدند.

رئیس پلیس فتای استان کردستان از تشکیل 14 پرونده و دستگیری 15 متهم در این راستا خبر داد و گفت: در بحث نت‌سراها با هماهنگی‌های لازم بین دستگاهی توانسته‌ایم جرائم فضای مجازی در نت‌سراها را به صفر برساند.

به گفته وی، عدم آگاهی و دانش فنی کاربران دلیل اصلی وقوع این جرائم در فضاهای مجازی بوده است که امیدواریم رسانه‌ها بیش از پیش به بحث آگاه‌سازی مردم ورود پیدا کنند.

شاکری نیازسنجی را لازمه استفاده از فضاهای مجازی عنوان کرد و گفت: خانواده‌ها باید براساس نیاز بستر دسترسی به فضاهای مجازی را برای فرزندان خود فراهم سازند تا دچار مشکل نشوند.

ارسال نظرات