صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - 05 June 2023
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: انتخاب شهروند نمونه برای توسعه مناطق محروم ارومیه یکی از برنامه‌های شورا است.
کد خبر: ۸۷۴۰۰۷۹
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، لطیفه مبین اظهار داشت: انتخاب شهروند نمونه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شورای اسلامی شهر ارومیه برای توسعه مناطق محروم و رفع مشکلات موجود در این نقاط از شهر است.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست در شورای اسلامی شهر این کار را دنبال می‌کند، یادآوری کرد: آیتم‌ها و شاخص‌های مربوط به این موضوع تبیین و احصاء شده است و براساس فاکتورهای فوق شهروند نمونه انتخاب می‌شود.

این مسؤول اجرای طرح «شهروند نمونه» را در واقع یک نوع پل ارتباطی بین اعضای شورا، شهرداری و اقشار مختلف مردم دانست و ادامه داد: افرادی مورد اشاره برای انعکاس مشکلات و دغدغه‌های مردم به اعضای شورا اقدام می‌کنند.

عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه به وجود داشتن یک سری مشکلات، کمبودها و دغدغه‌ها در مناطق مختلف اشاره کرد و بیان داشت: با اجرای طرح مورد اشاره برای بررسی مشکلات فرهنگی، اجتماعی و ... قدم برداشته می‌شود.

* رسانه‌‌ها پل ارتباطی مردم و دست‌اندرکاران شوند

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه به دلیل محدودیت در قوانین امکان راه‌اندازی شورایار و شورای محله‌ای در ارومیه وجود ندارد، ادامه داد: بنابراین به جای آن طرح «شهروند نمونه» در مرکز استان اجرایی می‌شود.

این مسؤول به فعال بودن یک سری افراد در مساجد، مدارس، فرهنگسراها و محلات اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت نهفته در بین ریش‌سفیدان و معتمدان محلات درراستای رفع مشکلات در مناطق با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استفاده لازم را به عمل آورد.

عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه انتخاب شهروند نمونه در توسعه مناطق ‌کم‌برخوردار می‌تواند تاثیرگذار باشد، اضافه کرد: از این رهگذر برای رفع مشکلات و چالش‌های موجود همچنین رفع نارسایی‌های فعلی می‌توان گام برداشت.

مبین بررسی و شناخت کمبودها و نیازها و نارسایی‌‌های رفاهی و خدماتی و بهداشتی سطح شهر، ارائه راه‌کارها در راستای بهبود وضعیت خدمات، دعوت از افراد ذی‌صلاح برای بهبود اوضاع خدماتی در راستای جلب رضایت شهروندان، تاسیس، اصلاح و تشکیل واحدهای مورد نیاز زیر مجموعه خدمات شهری را وظایف این کمیسیون برشمرد.

وی نظارت بر عملکرد سازمان‌های زیرمجموعه خدمات شهری و اصلاح ساختار سازمانی، ایجاد زمینه برای جلب مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی در راستای ارائه خدمات در سطح شهر، تهیه و تصویب طرح‌های مختلف برای افزایش سطح خدمات‌رسانی از طریق به کارگیری آخرین دستاوردهای علمی و فنی و تکنولوژی‌های پیشرفته را وظایف دیگر این کمیسیون عنوان کرد.

این مسؤول تلاش برای بازدید و نظارت مستمر از پروژه‌ها و فعالیت‌ سازمان‌های زیرپوشش حوزه خدمات و مدیریت شهری، رایزنی و تعامل با نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط و مرتبط با امور خدمات شهری فضای سبز و زیست شهری را مسئولیت‌های دیگر کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه عنوان کرد.

مبین نام‌گذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: باید برای نهادینه‌سازی منویات ایشان در همه زمینه‌های خرد و کلان به صورت جدی قدم برداشت و بسترهای لازم را برای خدمت‌رسانی فراهم کرد.

ارسال نظرات