صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 11 May 2023
کارشناس علوم اجتماعی با اشاره به اهمیت ارتقا سواد دیجیتالی والدین تاکید کرد: والدین باید تا حدودی به فناوری های روز دنیا مسلط باشند تا بتوانند بر روی رفتار فرزندانشان در فضای مجازی نظارت داشته باشند.
کد خبر: ۸۷۴۲۹۸۵
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
 طاهره امینی در گفتگوییبا اشاره به پیامدهای شبکه های اجتماعی گفت: افزایش استفاده از اینترنت به ویژه شبکه های اجتماعی در کنار اشتغال به کار طولانی والدین باعث ایجاد فاصله بین اعضای خانواده شده است.

کارشناس علوم اجتماعی با بیان اینکه حضور بیش از اندازه در شبکه های اجتماعی، فاصله عاطفی و معنوی زیادی را بین اعضای خانواده ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: کاهش مراودات و گفتگوی همدلانه، کمرنگ شدن صمیمت بین زوجین و والدین و فرزندان، خلا عاطفی و کاهش سطح اعتماد از جمله آثار منفی استفاده طولانی مدت از شبکه های مجازی است.

وی با بیان اینکه باید همگام با تکنولوژی روز پیش برویم، تصریح کرد: خانواده ها باید با برنامه ریزی صحیح، مدیریت مناسب حضور خود و فرزندان در شبکه های مجازی، نظارت والدین بر حضور فرزندان در فضای مجازی، حضور کنترل شده در فضای مجازی می تواند در کنار بهره مندی از تکنولوژی روز، کانون خانواده را مستحکم نگه دارند.

امینی با بیان اینکه متاسفانه در کشورمان بیش از حد از شبکه های اجتماعی استفاده می شود، اذعان داشت: استفاده نادرست از این امکانات باعث از بین رفتن بسیاری از حریم ها در خانواده ها شده است به طوریکه در مواردی به بروز اختلافات شدید و حتی طلاق منتهی شده است.

کارشناس علوم اجتماعی با بیان اینکه امروز سهم گفتگوی زوجین با یکدیگر و با فرزندان بسیار کم شده است، خاطرنشان کرد: زن و شوهر احتیاج دارند با هم صبحت کنند و همینطور با فرزندان خود در مورد مسایل روزمره گفت و گو داشته باشند اما استفاده از شبکه های مجازی منجر شده است که فززندان در عالمی دیگر سرگردان و رها شوند.

امینی با اشاره به اینکه شبکه های مجازی ابزار جنگ نرم دشمن هستند که هدف آن نابودی خانواده هاست، تصریح کرد: تنوع طلبی عاطفی و جنسی، افت اخلاقی، انزواطلبی و پرخاشگری از جمله آثار و پیامدهای منفی استفاده کنترل نشده از فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه ارتباط از طریق فضای مجازی در سال‌های اخیر جایگاه قابل توجهی در بین نسل جوان جامعه ما پیدا کرده است، تصریح کرد: شبکه های اجتماعی در شکل دهی به هویت نقش دارند و حتی روی ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جوامع هم تأثیرگذارند.

کارشناس علوم اجتماعی خاطرنشان کرد: ارتباطات سالم در فضاي مجازي و لزوم هوشياری جوانان و خانواده‌ها نسبت به تهديدات فضاي مجازی در درجه‌ نخست اولويت قرار دارد.

امینی با اشاره به اهمیت ارتقا سواد دیجیتالی والدین تاکید کرد: والدین باید تا حدودی به فناوری های روز دنیا مسلط باشند تا بتوانند بر روی رفتار فرزندانشان در فضای مجازی نظارت داشته باشند تا بتوانند از انجام بسياری از جرايم و ارتباطات پنهانی آنان جلوگيری کنند.

انتهای پیام/ل

ارسال نظرات