صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - 02 September 2023
امام جمعه چهارباغ گفت: حماسه دفاع مقدسى كه بركات و دستاوردهاى‏ بى‏ نهايتى را براى ملت ايران به ارمغان آورد، جهاد و شهادت مردمان با ايمان و مخلص اين سرزمين، ستون‏ هاى نظام اسلامى را تا مدت‏ها مستحكم نمود.
کد خبر: ۸۷۴۵۵۱۵
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج؛ حجت الاسلام قادر محمدی امام جمعه چهارباغ در خطبه های این هفته با گرامی داشت دهه امامت و ولایت وتبریک فرارسیدن عید سعید غدیر اظهارداشت: اراده حکیمانه خداوند بر این تعلق گرفته است که واقعه تاریخی غدیر در تمام قرون واعصار، به صورت زنده در دلها وبه صورت مکتوب در اسناد و کتب، بماند و در هر عصر و زمانی نویسندگان اسلامی در کتاب های تفسیر و حدیث و کلام و تاریخ از آن سخن بگویند و گویندگان مذهبی در مجالس وعظ و خطابه در باره آن داد سخن دهند و آن را از فضایل غیر قابل انکار حضرت علی علیه السلام بشمارند.

وی ادامه داد: نه تنها خطبا و گویندگان، بلکه شعرا و سرایندگان بسیاری از این واقعه الهام گرفته اند و ذوق ادبی خود را از تامل در زمینه این حادثه و از اخلاص نسبت به صاحب ولایت مشتعل ساخته اند و عالیترین قطعات را به صورت های گوناگون و به زبانهای مختلف از خود به یادگار نهاده اند.
از این جهت، کمتر واقعه تاریخی همچون رویداد غدیر مورد توجه دانشمندان، اعم از محدث ومفسرومتکلم و فیلسوف وخطیب و شاعر ومورخ و سیره نویس، قرار گرفته است و تا این اندازه در باره آن عنایت مبذول شده است.
وی تصریح کرد: یکی از علل جاودانی بودن این حدیث، نزول 3 آیه از آیات قرآن کریم در باره این واقعه است و تا روزی که قرآن باقی است این واقعه تاریخی نیز باقی خواهد بود و از خاطرها محو نخواهد شد.
خطیب جمعه چهارباغ درادامه با اشاره ديدار مسؤولان ستاد سرشمارى نفوس و مسكن با رهبر معظم انقلاب اسلامى گفت: ديدار مسؤولان ستاد سرشمارى نفوس و مسكن با رهبر معظم انقلاب اسلامى كه در مراحل آغازين سرشمارى سال جارى صورت گرفت، ازجمله مسائل مهمى است كه نيازمند توجه جدى است. اين امر عمومى و حركت اجتماعى كه در نهايت به شكل‏گيرى اطلاعات و آمار مهم نفوس و مسكن در كشور منجر مى‏شود، نيازمند توجه و همكارى همگانى است.
وی خاطر نشان کرد: اداره كشور و تصميم‏گيرى براى امور عمومى نيازمند دقت نظر و تلاش وافر است. ازجمله نيازهاى اصلى در چنين تصميم‏گيرى‏هايى، آن است كه مسؤولان كشور از داشته‏ ها و كمبودها و وضعيت واقعى كشور تصور درستى داشته باشند. بخش قابل توجهى از اين تصور درست و تلقى صحيح منوط به آمار و اطلاعات است. ازاين ‏روست كه گفته مى‏ شود آمار و محاسبه اطلاعات دقيق كشور يكى از نيازهاى اصلى كشور و خصوصا مديران براى تصميم‏گيرى صحيح در كشور است. اگر آمارهاى صحيح و درستى در دست مسؤولان كشور نباشد، احتمال خطا در تصميم‏ گيرى‏ ها افزايش مى‏ يابد و زمينه‏ بى‏ توجهى به مشكلات و تشديد معضلات فراهم مى‏ آيد.

امام جمعه چهارباغ در بخش دیگر خطبه ها باگرامی داشت یاد وخاطره شهدا وهفته دفاع مقدس بیان کرد: ارتش عراق كه بر اساس محاسبات خود از وضعيت داخلى و خارجى ايران، فتح يك هفته‏اى تهران را در سر مى‏پرورانيد، در روزهاى نخست تجاوز، بدون مانعى جدى در مرزها تا دروازه‏هاى اهواز و خرمشهر پيش تاخت.
 وی ادامه داد تحت چنين شرايطى امام خمينى(ره) به خروش آمد و نداى ملكوتي‏اش دل‏هاى شيفتگان انقلاب و نظام را متوجه دفاع از كيان جمهورى اسلامى نمود؛ به‏ طوري‏كه، نيروهاى مردمى بدون امكانات و تجهيزات و حتى آموزش‏هاى نظامى به مقاومت پرداختند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: پس از شكل ‏گيرى اتحاد و انسجام در ميان نيروهاى انقلابى و طرد نيروهاى وابسته، حماسه‏اى مقدس شكل گرفت كه در تاريخ ايران اسلامى‏ بى‏ سابقه بود. حماسه دفاع مقدسى كه بركات و دستاوردهاى‏ بى‏ نهايتى را براى ملت ايران به ارمغان آورد. جهاد و شهادت مردمان با ايمان و مخلص اين سرزمين، ستون‏ هاى نظام اسلامى را تا مدت‏ها مستحكم نمود.
ارسال نظرات