صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۶ تير ۱۴۰۲ - 27 June 2023
گزارش «بسیج» از برگزاری آیین باشكوه صبحگاه مشترك در ذوب آهن اصفهان
سردار محمد كرمي فرمانده مجتمع دانشگاهي اميرالمومنين (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اصفهان گفت: ذوب آهن ، يكي از پايگاه هاي اقتصاد مقاومتي كشور است و در اين پايگاه اقتصاد مقاومتي ، با جهان رقابت كنیم.
کد خبر: ۸۷۵۵۹۰۲
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج کارگری کشور، همزمان با پنجمین روز از گرامي داشت هفته دفاع مقدس و به منظور يادآوري فداكاري هاي رزمندگان و شهدا در هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، صبحگاه باشکوه مشترك نظامي همچون سالهای گذشته با حضور جمعي از مسئولين سیاسی و نظامی استان اصفهان و  شهرستان لنجان ، نيروهاي نظامي و انتظامي مستقر در منطقه ،‌ مديران ، مسؤلین ،بسیجیان ، كاركنان  و مجاهدان جبهه اول صنعت کشور"ذوب آهن "و تعدادي از خانواده هاي  معزز شهدا و ايثارگران به همت ستاد برگزاري مراسم هفته دفاع مقدس و با محوريت حوزه مقاومت بسيج شهيد تندگويان در مقابل ساختمان توحید ذوب آهن اصفهان برگزار شد . در ابتدای این آیین پس از قرائت قرآن ،مسئولین ارشد حاضر ضمن ادای احترام در مقابل تمثال مبارک ۲۸۶شهید دفاع مقدس ذوب آهن اصفهان ، از یگانهای نظامی و یگانها و گروهانهای نمونه بسیج ذوب آهن حاضر در جايگاه سان  دیدند و برنامه های صبحگاه آغاز شد.

ذوب آهن ، يكي از پايگاه هاي اقتصاد مقاومتي كشور است

در اين آئين باشكوه و افتخار آفرين سردار محمد كرمي فرمانده مجتمع دانشگاهي اميرالمومنين (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اصفهان و از يادگاران هشت سال دفاع مقدس طي سخناني با ستودن فداكاري هاي رزمندگان اسلام  به مرور توطئه هاي دشمن و استكبار جهاني از ابتداي پيروزي انقلاب پرداخت و گفت : توطئه هاي دشمن در نقاط مرزي و توطئه آمريكا در طبس به شكست انجاميد و سرانجام جنگ تحميلي در 31 شهريور ماه 1359 شروع شد  ولي به دستور حضرت امام خميني (ره ) ملت ايران سيلي محكمي به صدام زد و ماشين جنگي او را شكست داد . رزمندگان ما با توكل به خدا و تبعيت از رهبري و نثار خون خود ، عمليات هاي منختلف نظامي را با كمترين امكانات با پيروزي همراه كردند  .

وي با بيان اينكه دشمن با تمام امكانات در برابر رزمندگان اسلام ناتوان بود ،‌ افزود : دشمن در مراحل بعدي در فكر راه اندازي جنگ نرم افتاد و امروز جهاد كبيرمطرح است .منظور رهبري از جهاد كبير نيز مقابله با توطئه هاي دشمن در ابعاد و طرح هاي مختلف نظامي، فرهنگي و اقتصادي است .

فرمانده مجتمع دانشگاهي اميرالمومنين (ع) تصريح كرد :  جنگ هاي فعلي در سوريه و عراق و ديگر كشور هاي اسلامي با طراحي آمريكا و صهيونيست ها و به دست داعش و ديگر گروه هاي تكفيري ايجاد شده است و آنها تنها به فكر منافع خود هستند. همكاري هاي مشورتي ايران در سوريه وعراق نيز به عنوان يك جهاد و سياست تدافعي و مقاومتي براي حفظ مرزهاي جهان اسلام و حفظ اتحاد شيعه و سني در برابر استكبار جهاني است .

وي با ذكر ياد شهداي مدافع حرم و خصوصاً سردار شهيد حسين همداني در سوريه و ياد شهداي منطقه لنجان خصوصاً سرداران شهيد شاهمرادي و شهيد قجه اي از فداكاري ها و رشادت هاي آنها سخن گفت و يادآور شد :  همه ما در ابعاد نظامي و غير نظامي بايد به فكر موفقيت باشيم و در ذوب آهن نيز  مهندسين و كاركنان بايد با ابتكار به فكر توليد بيشتر و رونق اقتصادي بيشتر باشند و با توليد محصولات جديد و با ارزش خلاقيت خود را نشان داده و در اين پايگاه اقتصاد مقاومتي ، با جهان رقابت كنند.  ما بايد در تمامي عرصه ها خود را در محضر الهي ببينيم و در اين صورت تمام كارهاي ما جهاد در راه خدا محسوب خواهد شد .


فرهنگ مقاومت در برابر استكبار بايد به نسل هاي بعد منتقل شود

مهندس علمداري مشاور فرهنگي و اجتماعي مدير عامل ذوب آهن نيز در اين صبحگاه مشترك نظامي طي سخنان كوتاهي با اشاره به توطئه هاي مختلف استكبار جهاني عليه انقلاب اسلامي يادآور شد : مردم قهرمان ايران اعم از زنان و مردان مجاهد با نهايت آمادگي و رشادت در مقابل دشمنان ايستادند و به دشمن غافل ثابت نمودند كه آنان تا ظهور امام زمان عصر(عج) در مقابل ظلم ايستادگي كرده و با تك تك سلول هاي خود از اسلام و انقلاب اسلامي دفاع خواهند نمود .

 وي  برگزاري مراسم بزرگداشت دفاع مقدس و برگزاري صبحگاه هاي مشترك نظامي را ، نشان از بيعت و پيمان مجدد مردم كشور مان  براي اطاعت از رهبري معظم انقلاب و مبارزه با دشمنان در ابعاد مختلف اقتصادي،  اجتماعي ، فرهنگي و نظامي دانست و افزود :  همه مي دانيم كه امروز نيز عاشورا است و جنگ با دشمن در عراق ، سوريه ، يمن و ديگر كشور ها براي دفاع از اسلام و قرآن است و مادران اين سرزمين در همان بدو تولد فرزندان خود ، همراه با خواندن اذان در گوش آنها پرچم مبارزه و جهاد در راه اسلام را نيز به دست آنان مي دهند .

مهندس علمداري بر ضرورت آمادگي نسل هاي آينده جهت مبارزه با استكبار تاكيد كرد و گفت :  فرزندان ما بايد براي مبارزه دائمي با دشمنان اسلام و فرهنگ ايثار و شهادت آماده باشند چرا كه تا انقلاب باقي است ،دسيسه هاي دشمن هست و مبارزه با دشمن در سنگرهاي گوناگون ادامه خواهد داشت.

همچنین در  مراسم مذکورسرهنگ صفر پور فرمانده سپاه ناحيه لنجان از مسئولين ذوب آهن به جهت برگزاري صبحگاه مشترك نظامي و فراهم آوردن امكانات مختلف آن قدرداني نمود و گفت : فلسفه نكوداشت هفته دفاع  مقدس ،‌ تجليل از مجاهدت هاي شهدا ، رزمندگان و تمامي ايثارگران دوران دفاع مقدس و خانواده هاي آنان است . اين امر مانع از فراموش شدن عظمت فداكاري هاي رزمندگان دوران دفاع مقدس مي شود كه امروز هم مصمم در خدمت انقلاب و گسترش فرهنگ دفاع مقدس اند.

وي مهمترين كليد پيروزي كشورمان در مقابل 84 كشور در زمان دفاع مقدس را مديريت ولايت مطلقه فقيه دانست و گفت : دغدغه هاي رهبري در حال حاضر توطئه دشمن در ابعاد مختلف است كه بايد اين هشدار و خطر به نسل هاي جديد انتقال داده شود.

ذوب آهن يك خاكريز و سنگر در برابر دشمن است

در ادامه اين مراسم صبحگاه نظامي ، فرج ا... شوشتري فرزند سردار شهيد نورعلي شوشتري كه در راه  محروميت زدايي و وحدت شيعه و سني در سيستان و بلوچستان به شهادت رسيد به عنوان يكي از ميهمانان مراسم در سخنان كوتاهي گفت : برگزاري هفته دفاع مقدس يادآور فداكاري هاي رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ عزتمندانه با دشمن است و همچنين يادآور اين موضوع است كه جنگ تمام نشده بلكه اين جنگ در ابعاد وسيع تر ادامه دارد

وي افزود :  هم اكنون كارخانه اي مانند ذوب آهن خود يك خاكريز و سنگر است و شما كاركنان ذوب آهن بايد به خاطر داشته باشيد كه گردش چرخ هاي صنعت و فعاليت كوره بلند همانند حركت يك تانك و شليك آن به سمت دشمن است .

 فرزند شهید شوشتري افزود : كارگر ژاپني فقط كارگر است ولي كارگر ايراني غير از كارگري سرباز امام زمان (عج) هم هست.

وي با ذكر جمله اي از پدر شهيدش كه گفته بود دفاع مقدس و جنگ هشت ساله همانند انداختن حضرت ابراهيم (ع) توسط نمرود در آتش است، ولي نتيجه آن در آتش انداختن يك معجزه وگلستان است ، از همكاران ذوب آهن خواست كه با كار و توليد در ذوب آهن بر دشمن صهيونيستي و داعش بتازند.

تجليل از خانواده شهدا ، ايثارگران و بسيجيان

 در بخشي از اين صبحگاه نظامي با شکوه از تعداد 5 خانواده شهید دفاع مقدس و مدافع  حرم ویک رزمنده ذوب آهنی مدافع حرم و یک فرمانده پايگاه نمونه در سطح استان اصفهان به شرح  زير تجليل گردید:

- خانواده سردار شهيد نورعلي شوشتري كه در راه  محروميت زدايي و وحدت شيعه و سني در سيستان و بلوچستان به شهادت رسيد

-   خانواده سردار شهيد حسين همداني  شهيد مدافع حرم

-   خانواده شهيد بيژن  طاهري فرمانده گردان در جبهه ها و شاغل ذوب آهن كه در شاخ شميران به شهادت رسيد.

 -  خانواده شهيد پويا ايزدي  شهيد مدافع حرم   

-     خانواده شهيد علي حيدري از لشكر فاطميون افغانستان و شهيد مدافع حرم

-     رضا عبدالهي رزمنده ذوب آهني مدافع حرم

-     مسلم منتظري فرمانده پايگاه امام خميني (ره) بسیج ذوب آهن که در سطح استان رتبه اول را کسب نمود .

 در ادامه آیین مذکور، واحدهاي نمونه نظامي ، انتظامي وپدافند منطقه و ذوب آهن مستقر در جايگاه و واحد ها و گروهان های نمونه ورزشي ، امداد و نجات ،  غواص ، آتش نشاني ،  توپخانه ،كارگران صنعتي  و گروهان ویژه اقوام ایرانی از مقابل جایگاه رژه رفتند و قدرت و صلابت خود را به نمایش گذاشتند.همچنین علاوه بر   وحرکت نمادین اسرای آمریکایی ، یگان موتورسوار با وسايل و ادوات نظامي همراه با مارش نظامي و با حركات نمايشي و رژه در مقابل جايگاه ، بر شكوه و عظمت اين مراسم نظامي افزودند.

اجرای دو برنامه موسیقی از حمزه موسوي خواننده جوان سرودهاي انقلابي در مورد دفاع مقدس ، سرداران و شهيدان شهرستان لنجان برجذابيت و زیبایی این آیین اضافه نمود.

ارسال نظرات