صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - 16 August 2023
عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به انعقاد قرارداد شرکت رنو از سوی سازمان گسترش و نوسازی به نیابت از شرکت سایپا گفت: شرکت رنو خصوصی بوده و این قرارداد شفاف نیست که وزیر باید پاسخگو باشد.
کد خبر: ۸۷۵۷۱۴۵
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد عزیزی با اشاره به قرارداد منعقد شده بین شرکت رنو فرانسه، اظهار داشت: در قرارداد این شرکت روند اشتباه مشاهده می‌شود و سؤال این است که چرا سازمان گسترش و نوسازی از جانب شرکت سایپا با این شرکت خارجی قرارداد بسته است و دیگر اینکه چرا سهم رنو از این قرارداد 60 درصد است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه سال گذشته شرکت سایپا قراردادی با سهم 50 درصدی بسته بود، تصریح کرد: یکی دیگر از ابهامات موجود در این قرارداد این بود که شرکت بن‌رو از سایپا به سازمان گسترش و نوسازی باید واگذار شود. 

وی تأکید کرد: مگر نه این است که باید امضای هیأت مدیره یا مدیران شرکت سایپا روی این قرارداد باشد، آیا شرکت سایپا خصوصی نشده است؟

عزیزی با بیان اینکه اجازه نخواهیم داد این گونه قراردادها با شرکت‌های خارجی منعقد شود، یادآور شد: شأن دیپلماسی کشور نیز رعایت نشده و وزیر در این قرارداد شرکت کرده که همتای فرانسوی آن حضور نداشت، قطعاً این موارد در کمیسیون صنایع بررسی خواهد شد و نعمت‌زاده باید پاسخگو باشد. 

این نماینده مجلس عنوان کرد: قطعاً متن این قرارداد باید به سمع و نظر نمایندگان مجلس برسد و آن را در قالب سؤال از وزیر شفاف خواهیم کرد، معنا ندارد به شرکتی طبق اصل 44 قانون اساسی خصوصی تلقی شود، اما مسئولان دولتی برای آن تصمیم‌گیری کنند و این با روح قانون در تناقض است.

ارسال نظرات