صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - 16 August 2023
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده اردبیل – سرچم امتحان خود را پس داده و به قتلگاه رانندگان تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۷۵۸۴۰۱
|
۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر به نقل از کوثرخبر، بشیر خالقی در جمع مدیران استانی و شهرستانی در جلسه برسی مسائل و مشکلات هشتجین و خورش رستم اظهار کرد: شهرستان‌های خلخال و کوثر از یک محرومیت تاریخی رنج می‌برد و به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب نسبت به سایر نقاط استان از توسعه لازم برخوردار نیست.

وی افزود: این منطقه علیرغم داشتن پتانسیل لازم برای توسعه فاقد راه‌های مواصلاتی و شریان‌های حیاتی برای حضور سرمایه‌گذاران است.

* کاهش مهاجرت با احداث سدهای معیشتی

خالقی احداث سد شهید پستی و سدهای معیشتی دیگر را از نیازهای اساسی این منطقه خواند و افزود: علیرغم اینکه این پروژه در مجلس هشتم مطالعه شده بود ولی تا به حال عملیات اجرایی آن آغاز نشده به طوری که اجرای این سد به یک خواسته و مطالبه عمومی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: بیش از 500 میلیون مترمکعب آب از طریق رودخانه‌های فصلی و دائمی خلخال و کوثر بدون استفاده از حوزه آبریز قزل‌اوزن خارج می‌شود در حالی سهم استان از حق آبه 130میلیون متر مکعب است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از مسؤولان ذی‌ربط خواست با احداث این سد و مهار آب‌های سطحی علاوه بر تأمین آب شرب و کشاورزی باعث رونق بخش کشاورزی و با افزایش درآمد مانع مهاجرت روستاییان به شهرها و کلان شهرها شوند.

خالقی گفت: 46 درصد جمعیت این منطقه تحت پوشش کمیته امداد هستند و به دلیل محرومیت حاکم بر منطقه حداقل دو سوم جمعیت خور‌ رستم در چند سال اخیر به شهرها و کلان شهرها مهاجرت کرده است و از جمعیت 35هزار نفری کمتر از 12 هزار نفر ساکن این بخش هستند.

وی در ادامه ضمن برشمردن مشکلات منطقه از مسؤولان آب و فاضلاب روستایی اظهار کرد: برای تأمین آب برخی از روستاییانی که با مشکل آب شرب مواجه‌اند، اقدامات عملی لازم را تسریع کنند.

* جاده اردبیل-سرچم امتحان خود را پس داده است

رئیس مجمع نمایندگان استان احداث جاده اردبیل سرچم را مثل فرودگاه اردبیل یک اشتباه فنی و کار غیرکارشناسی خواند و افزود: این جاده در طول سال‌های گذشته امتحان خود را پس داده و به قتلگاه رانندگان تبدیل شده و هیچ توجیه فنی و اقتصادی ندارد.

خالقی از مسؤولان خواست به جای احداث باند دوم این جاده، جاده اصلی هشتجین - درام که قبلاً هم مطالعه شده احداث کنند چون هزینه احداث آن پایین بوده و ایمنی بالایی دارد و این راه فاقد گردنه بوده و در زمستان نیز شاهد یخبندان در این مسیر نخواهیم بود.

وی ادامه داد: با تکمیل و راه‌اندازی این جاده فاصله اردبیل تا تهران حدود 80 کیلومتر کاهش می یابد واین مناطق جنوب استان نیز از بن بست خارج شده و باعث رشد و شکوفایی منطقه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، این جلسه که با نام کاروان محرمیت‌زدایی در قالب اردوی جهادی با حضور مسؤولان ادارات استانی و شهرستان خلخال و بخش خورش‌رستم در دفتر امام جمعه هشتجین تشکیل شده بود، مسائل و مشکلات هشتجین و خورش‌رستم مطرح شد و مسؤولان ذی‌ربط در خصوص حل آنها قول مساعد دادند.

ارسال نظرات