صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - 21 June 2023
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ پیاده سپاه انصارالرضا(ع):
حجت الاسلام و المسلمین توکلی گفت: مردم با کسب شعور حسینی در کنار شور عزاداری ها و به کوری چشم دشمنان با بهره برداری از محافل امام حسین(ع) احیاگر تفکر، اندیشه و آرمان های این امام شهید خواهند بود.
کد خبر: ۸۷۵۹۸۵۶
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا توکلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) به شیعیان اظهارداشت: امروز نفوذ افکار و اندیشه های استکبار جهانی سبب شده که هدف اصلی قیام امام حسین(ع) در جامعه به فراموشی سپرده شود.

وی عنوان کرد: دشمنان از صدر اسلام و بعد از شهادت امام حسین(ع) و یارانشان سعی و تلاش کردند که اهداف اصلی این نهضت الهی در جامعه خاموش شود .

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ پیاده سپاه انصارالرضا(ع) افزود: اهداف قیام امام حسین(ع) اسلام ساز، انسان ساز و تربیت کننده انسانهای شجاع و مکتب ساز است و مستکبران می خواهند آن را از ذهن مردم جدا کنند.

وی ادامه داد: مردم با کسب شعور حسینی در کنار شور عزاداری ها و به کوری چشم دشمنان با بهره برداری از محافل امام حسین(ع) احیاگر تفکر، اندیشه و آرمان های این امام شهید خواهند بود.

توکلی با بیان اینکه امام حسین(ع) فرمودند "قیام می کنم که مردم را اصلاح کنم" خاطرنشان کرد: مسائل اعتقادی، دینی و فضائل اخلاقی در جامعه امروز فراموش شده است.

وی با اشاره به معروف فراموش شده گفت: امروز در جامعه و به خصوص نسل جوان ما فریضه واجب نماز فراموش شده است و نماز معروفی است که ما را از همه منکرات، گناه و پلیدی ها دور می سازد.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: منکری که امروز در جامعه رواج پیدا کرده فساد اخلاقی و معضلات اجتماعی مانند بی حجابی، احترام پدر و مادر را رعایت نکردن و بی توجهی نسبت به تربیت فرزندان است و باید در محافل مختلف برای حل این معضلات مردم را هوشیار سازیم.

وی عنوان کرد: دشمن وقتی دید نمی تواند از بعد نظامی به ما ضربه بزند مسائل فکری و فرهنگی جامعه ما را دستاویز قرار داده است.

توکلی خاطرنشان کرد: در دهه اول محرم و این دو ماه محرم و صفر باید فرهنگ عاشورایی را برای مقابله با فرهنگ منحط غرب و تهاجم فرهنگی دشمن بیشتر گسترش دهیم .

وی ابراز داشت: سیاست های استعماری دشمن ایجاد تفرقه بین مسلمانان تشیع و تسنن است که از این راه بیشترین ضربه را به اسلامی می زند و امروز با افکار و عقاید داعشی به نام اسلام و با پرچم اسلام مسلمان کشی می کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ پیاده سپاه انصارالرضا(ع) گفت: استکبار جهانی امروز با ایجاد شبهات مختلف در زمینه مسائل دینی و نظام اسلامی سعی در ضربه زدن به اسلام ناب را دارد.

وی ادامه داد: استکبار جهانی شبهات گوناگونی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در زمینه قیام اباعبدالله الحسین(ع) ایجاد می کنند که روحیه و تفکر جوانان ما را تضعیف کنند.

توکلی تاکید کرد: باید بیدار و هوشیار باشیم و برای مقابله با تهدیدات و هجوم دشمن در زمینه فرهنگی و اعتقادی وظایف سنگینی منبری ها ، مداحان و روحانیون برعهده دارند.

این کارشناس مذهبی متذکر شد: ما در قبال معرفی و تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) و ترویج فرهنگ عاشورا در جامعه مسئولیم .

وی اظهار داشت: وظیفه مداحان و منبری ها ترویج اسلام ناب و سخنان ناب پیامبر مکرم اسلام است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ پیاده سپاه انصارالرضا(ع) با بیان اینکه منبری ها باید از خرافه گویی در محافل عزاداری بپرهیزند گفت: امروز برخی ها به سبک غربی و استکباری مداحی می کنند که این یک آسیب است.

توکلی یادآور شد: وظیفه مداحان این نیست که تنها کاری کنند مردم سینه بزنند و مردم را بگریانند بلکه وظیفه دارند اهداف قیام امام حسین(ع) را برای مردم تشریح کنند.

ارسال نظرات