صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲ - 02 July 2023
مدیرعامل راه‌آهن گفت: از آنجا که کارخانه ذوب‌آهن توانایی تولید ریل U۳۳ را دارد، باید تا پایان سال ماهانه ۱۰ هزار تن ریل را تحویل دهد و شرکت راه‌آهن نیز به‌ صورت نقدی آن را خریداری کند.
کد خبر: ۸۷۶۴۵۷۱
|
۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵

‌به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در هفته جاری قرارداد تولید 40 هزار تن ریل ملی بین ‌شرکت ذوب‌آهن و شرکت راه‌آهن به امضاء رسید.

‌در این مراسم ‌محسن پورسیدآقایی مدیرعامل راه‌آهن‌ با بیان اینکه همه همت دولت در مجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی استفاده از توان داخلی است اعلام کرد:‌ اولین قرارداد تولید 40 هزار تن ریل با ذوب‌آهن منعقد شد و از آنجا که این کارخانه توانایی تولید ریل U33 را دارد مقرر شد این شرکت تا پایان سال ماهانه 10 هزار تن از این قرارداد را تحویل دهد و شرکت راه‌آهن نیز به‌صورت نقدی آن را خریداری کند تا شاهد راه‌اندازی این خط در ذوب‌آهن باشیم و پس‌ از این قرارداد نیز آماده عقد قرارداد برای 100 هزار تن ریل 60  UIC هستیم. 

وی گفت: در دولت‌ توجه بسیاری جدی به راه‌آهن شد به‌ طوری‌ که امروز راه‌آهن در صدر مسائل توسعه کشور قرار دارد؛ همچنین مقام معظم رهبری بر این موضوع تأکید داشتند و در سیاست‌های کلی برنامه ششم دو بند از 40 بند اقتصادی به راه‌آهن اختصاص دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه همه مسئولان  به دنبال توسعه راه‌آهن هستند، تصریح کرد: توسعه کشور بدون توسعه راه‌آهن امکان‌پذیر نیست و در همه کشورهای توسعه‌یافته به توسعه راه‌آهن توجه شده زیرا توسعه صنعتی کشورها در گرو توسعه راه‌آهن بوده است.

وی افزود: توسعه راه‌آهن یک کشور لازم و ملزوم توسعه صنعتی و همه‌جانبه آن کشور است و بحث فولاد بدون توجه به راه‌آهن نمی‌تواند توسعه یابد.

مدیرعامل راه‌آهن اضافه کرد: برای توسعه خطوط راه‌آهن کشور همه امکانات و فناوری‌ها مانند زیرساخت‌ها و سامانه‌های علائم وجود دارد، اما تنها نقطه‌ضعف، نبود تولید ریل داخلی بود و همچنین به دلیل وابستگی به خرید خارج از کشور و تحریم‌ها و تأمین منابع ارزی و «ال سی» با مشکلات زیادی در این زمینه مواجه بودیم و برای ما بهتر است ریل موردنیاز خود را از یک کارخانه داخل کشور تهیه کنیم.

پورسیدآقایی اظهار کرد: خوشبختانه شرکت ذوب‌آهن این همت را داشت که شروع به تولید ریل کند و سال‌های بسیاری قرار بود راه‌آهن و ذوب‌آهن اصفهان این ریل را تولید کنند ولی این امر محقق نشد تا در زمان مدیرعامل سابق ذوب‌آهن این تصمیم گرفته شد و اگر این کارخانه به تولید برسد، قطعاً نیاز کشور توسط ذوب‌آهن تأمین می‌شود و بازار مناسبی در کشور خواهد داشت.

وی گفت: در حال حاضر این خط تولید ریل نصب‌شده و آماده تولید است؛ همچنین تولید آزمایشی نیز انجام شده است، اگرچه به‌ظاهر کار ساده‌ای به نظر می‌رسد اما در عمل این خط در کارهای فنی نیازمند توانایی و تخصص مهندسین ذوب‌آهن است و حتماً شدنی است.

پورسیدآقایی گفت: مطمئن هستیم این ریل باکیفیت و استاندارد مناسب تولید می‌شود و همه همت دولت در مجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی و وزارت صنعت، معدن و غیره استفاده از توان داخلی است.

وی ادامه داد: در این دولت با وجود‌ مشکلات مالی در صنعت فولاد و راه‌آهن به این سمت حرکت کردیم و امیدواریم این صنعت تقویت شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای خریدهای بعدی که دارای حجم بزرگ‌تری است‌ نیازمند همکاری بانک‌ها و تأمین منابع مالی از این طریق هستیم.

‌وی با تأکید بر اینکه در برنامه ششم توسعه باید برای راه‌آهن مزیت‌های اقتصادی ایجاد شود گفت: رئیس‌جمهور یکی از برنامه‌های اساسی خود را توجه به راه‌آهن اعلام کرده و امیدواریم توسعه راه‌آهن یکی از یادگارهای این دولت باشد.

مدیرعامل راه‌آهن بابیان اینکه مجلس نیز در برنامه ششم به این موضوع توجه کرده است، گفت: امیدواریم در برنامه ششم توسعه راه‌آهن مسیر روشن و مشخصی داشته باشد.

ارسال نظرات