صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - 05 June 2023
امام جمعه اصلاندوز،7 آبان بنام روز ملی شهر اصلاندوز را روز ایستادگی عشایر در مقابله با قوای نظامی روسی در زمان جنگ ایران و روس دانست.
کد خبر: ۸۷۶۸۷۹۱
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز به نقل از ارس تبار، حجت الاسلام "عظیم اسدزاده "در خطبه های این هفته نماز جمعه اصلاندوز، علت نامگذاری 7 آبان بنام روز ملی شهر اصلاندوز را سالروز ایستادگی و مقاومت ایلات و طوائف عشایر در مقابله با قوای نظامی روسی در زمان جنگ ایران و روس عنوان کرد و گفت:در حال حاضر نیز عشایر با بصیرت و قدرت خود در حفظ امنیت و مرزداری از مدافعان اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی این روز را از امتیازات بسیار بالای شهر مرزی اصلاندوز عنوان کرد و افزود:در جنگ ایران و روس که یکی از توطئه های انگلیس بشمار می رفت، عباس میرزا ضربه سختی خورد و تعدادی از عشایر نیز به شهادت رسیدند.

امام جمعه اصلاندوز ،تاریخ اصلاندوز را یادآور رشادتها و عظمت عشایر غیرتمند دانست و گفت:عشایر در جنگهای مختلف بخصوص در جنگ ایران و روس پایداری و عزت خود را به رخ دشمنان کشاندند.

حجت الاسلام اسدزاده با تبریک روز ملی شهرستان به مردم و عشایر اصلاندوز گفت:این روز یکی از افتخارات و سند بزرگ شهر اصلاندوز است و باید قبور شهدای عشایر جنگ ایران و روس شناسایی و معرفی شوند.

وی همچنین به برگزاری دوازدهمین یادواره شهدای 168 شهید والامقام عشایر استان اردبیل در اصلاندوز اشاره و همگان را به حضور پرشکوه و گسترده در این مراسم بزرگ دعوت کرد.

خطیب جمعه اصلاندوز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگریهای رزمندگان اسلام افزود:امنیت و آسایش امروز کشور در سایه ولایت فقیه و خون شهدای نظام است.

حجت الاسلام اسدزاده در ادامه با اشاره به اظهارات برخی ها نسبت به ائمه جمعه مبنی بر دخالت ائمه جمعه به مسایل روز کشور و انتقاد از مسئولان گفت:نماز جمعه عبادی و سیاسی است،در نماز جمعه مسایل روز و بین المللی ،هم نقاط قوت و هم نقاط ضعف دولت و مسئولان گفته شده و به مردم اطلاع رسانی می شود.

وی همچنین بااشاره به روز بسیج دانش آموزی و سالروز شهادت نوجوان بسیجی محمد حسین فهمیده و گرامیداشت 36 هزار شهید دانش آموز گفت:جای تاسف دارد که درس محمد حسین فهمیده از کتاب های درسی حذف شده و ما به شدت به این موضوع معترض هستیم.

امام جمعه اصلاندوز الگوگیری از سیره و روش زندگانی شهدای دانش آموز از جمله شهید فهمیده و مرحمت بالازاده را برای جوانان و دانش آموزان نسل امروز لازم و ضروری دانست و افزود: حذف درسی که برای دانش آموزان ما شهامت و ایثار را بیان می کند و نوجوانان ما را با مجاهدان و شهدا آشنا می کند در حقیقت اجرای خواسته دشمن و رسانه های اسراییلی است.

وی با بیان اینکه جوانان آینده سازان مملکت اسلامیمان هستند گفت:انتظار می رود وزارت آموزش و پرورش نه تنها شهید فهمیده بلکه سایر شهدا را در کتابها بگنجاند تا برای جوانان امروزی الگو شوند.

حجت الاسلام اسدزاده بر برگزاری باشکوه مراسم گرامیداشت یوم الله 13 آبان و حضور حداکثری اقشار مختلف مردم در برنامه های این ایام که موجب تقویت پایه های نظام اسلامی می شود، تأکید کرد.

وی در خطبه اول با دعوت خود و همگان به تقوای الهی، قناعت را بزرگترین گنج و عنایت پروردگار متعال دانست و تصریح کرد:قناعت درثروت بزرگترین نعمت است هرکس قانع به نعمتی که خدا میدهد غنی ترین مردم خواهد بود.

خطیب جمعه اصلاندوز حرص و طمع را باعث گرفتاری انسان و پایمال شدن حیثیت و شخصیت انسان دانست و گفت:امروز حقوق های نجومی برخی مدیران و اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان بخاطر حرص و طمع انهاست.

ارسال نظرات