صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - 23 July 2023
رئیس کانون مداحان خراسان جنوبی گفت: شور حسینی عاملی مهم است که از طریق شستشوی دل‌ها و بیداری فطرت‌ها این قابلیت را به انسان‌ها می‌دهد که فرهنگ قرآنی و معارف اهل بیت را عمیق تر دریابند.
کد خبر: ۸۷۶۸۹۳۲
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳

حسن نجف زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، اظهار کرد: هر مکتب و جریانی برای ماندگاری و باقی ماندن در جامعه علاوه بر اینکه به مبانی فکری و معرفت قوی نیاز دارد به احساس و شور آفرینی نیز نیازمند است.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ بشریت همواره مکتب‌ها و جریان‌هایی که دارای پایه‌های معرفتی و منطق استوار بودند وجود داشته‌اند، افزود: این مکتب‌ها به دلیل نبود شور، عاطفه و احساس لازم، به تدریج از بین رفته و به فراموشی سپرده شده‌اند.

رئیس کانون مداحان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تحلیل و بررسی جریان پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) موضوع بسیار مهمی است، گفت: این موضوع کمک زیادی می‌کند تا اهمیت بُعد شور و احساس و عاطفه را بهتر و بیشتر درک کنیم.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه ما ملتی هستیم که با همین اشک‌ها سیل جریان می‌دهیم و خرد می‌کنیم سدهایی را که در مقابل اسلام ایستاده است، تصریح کرد: بازگو کردن مصائب اهل بیت (ع) به ویژه مصیبت عظیم شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان در کربلا و اشک ریختن بر آن بزرگواران در وجود انسان شور و احساسی مقدس پدید می‌آورد.

نجف زاده با بیان اینکه بروز احساسات دینی، عواطف معنوی و گرایشات فطری یک ضرورت حتمی و انکارناپذیر و نشانه‌ای بر سلامت روح و روان انسان در مسیر کمال و بندگی است، بیان کرد: شور حسینی و اشک روضه، عاملی مهم و بی نظیر است که از طریق شستشوی دل‌ها و بیداری فطرت‌ها این قابلیت را به انسان‌ها می‌دهد که فرهنگ قرآنی، معارف ناب اهل بیت و اهداف والای دین را سریع‌تر و عمیق‌تر دریابند.

وی با اشاره به اینکه شور حسینی و اشک روضه نعمتی بزرگ و سلاحی ویژه در مقابل شیطان و دشمنان اسلام ناب است، تصریح کرد: باید ضمن قدرشناسی بیش از پیش عزاداری اهل بیت (ع) را همانطور که ائمه اطهار (ع) خواسته‌اند به صورت تئوری و عملی در جامعه اسلامی بخصوص در بین نسل جوان و نوجوان تبلیغ و نهادینه کنیم.

رئیس کانون مداحان خراسان جنوبی با بیان اینکه ائمه اطهار (ع) تأکید زیادی بر شورآفرینی و برانگیختن عواطف و احساسات انسانی داشته‌اند، افزود: روایات بسیار زیادی داریم پیرامون ارزش و فضیلت گریه کردن و گریاندن، مرثیه سرایی، روضه خوانی و حتی تباکی وجود دارد که نشانه‌ مقام، منزلت و عظمت وجود اهل بیت (ع) در پیشگاه خداوند است.

وی اقامه‌ عزاداری‌ها در اماکن مذهبی، برگزاری مجالس خانگی ذکر اهل بیت (ع)، زیارت امام حسین (ع) و گریه بر مصائب آل الله را جزء بارزترین مصادیق تعظیم شعائر الهی و تکریم حادثه عاشورا در طول تاریخ دانست و اظهار داشت: امروز با توجه به افزایش فتنه‌های آخرالزمانی بیشتر از هر زمانی نیازمند ایجاد بستری فرهنگی- معنوی و پناهگاهی امن به منظور مصونیت بخشی جوانان از افتادن به ورطه‌ اسلام التقاطی، انحرافات اعتقادی٬ و منجلاب رذایل اخلاقی هستیم.

حسن نجف زاده با اشاره به اینکه باید هیئت‌های مذهبی و محافل فرهنگی را در شهرها و مناطق مختلف کشور با رویکرد گسترش آثار و برکات کمی و کیفی آن‌ها قوی‌تر و فعال‌تر کنیم، گفت: مداحان و مسئولان باید ضمن هوشیاری به پیوند ناگسستنی نهضت عظیم عاشورای حسینی با انقلاب اسلامی توجه اساسی داشته باشند و با ترویج و اشاعه‌ فرهنگ ایثار و شهادت طلبی حفظ روحیه‌ جهادی به موازات پیروی کامل از منویات و اندیشه‌های ناب امام و رهبری به وظیفه و تکلیف مهم خود عمل کنند.

رئیس کانون مداحان استان خراسان جنوبی در ادامه ضمن محکومیت شدید جنایات اخیر داعش و حملات انتحاری تکفیری‌ها به مجالس عزای حسینی در کشورهای منطقه، گفت: به شهادت رساندن عزاداران و گریه کنان غیرنظامی و بی گناه در ایام محرم انتقامی است که آن‌ها در برابر شکست‌های مفتضحانه خود در میدان‌های جنگ می‌گیرند.

وی ادامه داد: مداحان باید با نظر به نقش اثرگذار خود در برنامه‌ها و مجالس عمومی از یادآوری حوادث تروریستی جان‌گداز و محکومیت علنی جنایات دشمنان اسلام و انسانیت صحبت کنند و همواره ضمن دعا برای مدافعان حرم، فریاد مظلومیت شهدای عزادار و شرکت‌کننده در مجالس سیدالشهدا را بر ضد ظالمان و مستکبران جهان سر دهند.

ارسال نظرات