صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۰۳ تير ۱۴۰۲ - 24 June 2023
در رزمایش پدافند غیر عامل دانش آموزان تهرانی عنوان شد
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تأکید بر اینکه دشمنی آمریکا وجود دارد و با برجام یا بدون برجام از بین نمی‌رود، گفت: پدافند غیرعامل بی‌اثر کردن تهدید کشور است.
کد خبر: ۸۷۶۹۳۰۵
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ ؛ سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز همزمان با هفته بسیج دانش‌آموزی و گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در مانور نمادین پدافند غیرعامل کشور که در مدرسه دوره اول پسرانه شهید محمد نورعلی منطقه 4 تهران برگزار شد، با برشمردن اهمیت فرهنگ عاشورا، اظهار داشت: فرهنگ محرم و عاشورا، فرهنگی قدرت‌آفرین است که مقاومت کشور را بالا می‌برد و اگر به فرهنگ عاشورا تمسک پیدا کنیم می‌توانیم در همه صحنه‌ها پیروز باشیم.

وی با اشاره به دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: در این مسیر از فرهنگ عاشورا درس گرفته‌ایم و در طول دفاع مقدس نیز این فرهنگ به ما کمک کرد که علی‌رغم فشارها و تهاجمات زیاد، صحنه جنگ را به دانشگاهی برای پرورش نسل انقلاب تبدیل کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اضافه کرد: در طول بعد از دفاع مقدس نیز از فرهنگ عاشورا استفاده می‌کنیم و هر کس به دشمنی این انقلاب بیاید جایگاهی که در این فرهنگ دارد، جایگاه یزید است.

وی با تأکید بر اهمیت فرهنگ عاشورا برای مقابله با باطل تصریح کرد: این فرهنگ به عنوان یک مؤلفه قدرت‌آفرین برای تهدیدها استفاده می‌شود.

سردار جلالی با اشاره به هفته بسیج دانش‌آموزی و سالروز شهادت محمدحسین فهمیده گفت: یاد همه شهدای دانش‌آموز را در طول دفاع مقدس که از ستون‌های اصلی دفاع بودند، گرامی می‌داریم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اهمیت 13 آبان سالروز استکبارستیزی و مبارزه با آمریکا عنوان کرد: آمریکا به عنوان مظهر ظلم و استکبار و پدر همه تروریست‌های جهان و کسی که خود تروریست را تولید، پرورش و بعد اداره و کنترل می‌کند، به عنوان دشمن اصلی نظام جمهوری اسلامی معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه کنار هم قرار گرفتن ماه محرم، هفته دانش‌آموز و روز مبارزه با استکبار جهانی دارای مفاهیم جالبی است، گفت: در سال 82، پدافند غیرعامل با عنایت و توجه رهبر معظم انقلاب ایجاد شد.

سردار جلالی با برشمردن مفاهیم پدافند غیرعامل متذکر شد: پدافند غیرعامل بی‌اثر کردن تهدید در کشور است و اینکه دشمن را بشناسیم و 13 آبان کمک می‌کند تا دشمن خود را شناخته و بدانیم دشمنی آمریکا وجود دارد و با برجام و بدون برجام این دشمنی از بین نمی‌رود و دشمنی ما با آمریکا ریشه‌دارتر از این حرف‌هاست.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تشریح محورهای اصلی پدافند غیرعامل یادآور شد: موضوع پدافند غیرعامل یعنی تهدیدشناسی است و 13 آبان محور تهدیدشناسی را یادآوری می‌کند.

وی با اشاره به هفته بسیج دانش‌آموزی گفت: دانش‌آموزان به عنوان کسانی که فرزندان آینده انقلاب هستند باید با مؤلفه پدافند غیرعامل آشنایی خوبی داشته باشند و بدانند پدافند غیرعامل محور مقاومت و مستحکم‌سازی کشور در برابر تهدید است.

سردار جلالی با بیان اینکه مصون‌سازی در پدافند غیرعامل به معنی آمادگی، تمرین و آموزش برای مقابله با آن است، خاطر نشان کرد: هر کسی در حوادث باید وظایف خود را دنبال کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، تمرین، رزمایش و افزایش مهارت از جمله مؤلفه‌های مهم در پدافند غیرعامل برشمرد و افزود: آمادگی می‌تواند ما را در مقابله با آسیب‌ها کمک کند.

وی تأکید کرد: مدارس و دانش‌آموزان باید مظهر تولید آمادگی باشند و بتوانند ایستادگی خود را نشان دهند.

سردار جلالی متذکر شد: رزمایش پدافند غیرعامل در 500 مدرسه در شهرهای مختلف برگزار می‌شود و امروز مدرسه شهید محمد نورعلی منطقه 4 تهران به عنوان نماینده مدارس محل اجرای رزمایش پدافند غیرعامل است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطر نشان کرد:‌ آمادگی شما دانش‌آموزان به دشمنان پیام می‌دهد که این مردم، دانش‌آموزان، نوجوانان، جوانان، میانسالان و پیران کشور آماده مبارزه با ظلم و ستم آمریکا هستند.

به گزارش فارس، در این مراسم رزمایش پدافند غیرعامل با نظمی خاص و با حضور سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان بسیج دانش‌آموزی،‌ سازمان پدافند غیرعامل، وزارت آموزش و پرورش، اورژانس کشور و سازمان آتش‌نشانی برگزار شد و جلوه‌هایی از مقابله با تهدیدهای غیرنظامی در حوزه پدافند غیرعامل به نمایش گذاشته شد.

منبع؛ افکار نیوز
ارسال نظرات