صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - 04 June 2023
فیلم های موفق سینمای جهان بخصوص هالیوود بخشی از موفقیت خود را در فضایی غیر از اکران سینمایی بدست می آورند.
کد خبر: ۸۷۷۳۰۹۷
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹

به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ، 

یادداشت : محمد دیندار

فیلم های موفق سینمای جهان بخصوص هالیوود بخشی از موفقیت خود را در فضایی غیر از اکران سینمایی بدست می آورند. یعنی اینکه صاحبان فیلم همزمان با اکران و نیز پس از آن مجموعه ای از محصولات مانند بازی ها،تی شرت،کلاه،لوازم تحریر و غیره را روانه بازار کرده و بر دامنه توفیقات اثر افزوده و در حقیقت ارزش افزوده ای برای فیلم کسب می کنند. یکی از مواردی که پس از پایان اکران فیلم های موفق هالیوود اتفاق می افتد،توزیع نسخه با کیفیت دی وی دی و بلوری فیلم همراه با پشت صحنه ای جذاب و آموزنده همراه با آیتم های متنوع است.خوشبختانه این مورد در کشورمان برای فیلم «بادیگارد» نیز تحقق یافته و سازندگان اثر با ارائه دی وی دی و بلوری فیلم که حاوی یک پشت صحنه ارزنده و به شدت آموزنده و کاربردی است و همچنین کتاب آرت بوک کتاب که سیر طراحی و ساخت این فیلم را به مخاطب منتقل و آموزش داده و همچون دروس دانشگاهی دقیق و مفید می باشد،ارزش افزوده ای برای فیلم رقم زده اند.

البته در سالهای اخیر فیلم های دیگری هم بودند که پشت صحنه هایشان به بازار آمد،اما متاسفانه بسیاری از آنها  فاقد بار آموزشی برای مخاطبان بوده و بلکه بعضا ملغمه ای از پلان های اوتی و سوتی ها و تپق های بازیگران بوده اند که هیچ دستاوردی را برای مخاطب به همراه نداشتند، اما کتاب فیلم بادیگارد که شامل شرح مصور شکل گیری فیلم و استوری بورد تمام پلان هاست و نیز پشت صحنه بادیگارد بخصوص تشریح جلوه های بصری فیلم حتی برای دست اندرکاران و هنرجویان سینما یک فرصت عالی است تا به شکلی عینی و مصداقی با سیر خلق یک اثر و همچنین امکانات روز دنیا در بخش جلوه های ویژه بصری که در بادیگارد استفاده شده،آشنا گردیده و در پروژه های خویش از این تجارب موفق بهره ببرند.

اینکه صاحبان اثر پس از اکران بادیگارد چنین وقتی گذاشته تا این کتاب و بخش ها را به شکل حرفه ای و نه فله ای به فیلم افزوده و به بازار ارائه دهند،نشانی از احترام به مخاطب می باشد که جا دارد پاس داشته شود.

نکته: پسر سیزده ساله من که مانند بسیاری از هم سن و سالان خود، بیشتر فیلم های ابرقهرمانی روز جهان و بازی های کامپیوتری و ایکس باکس ساخته شده بر اساس این کاراکترها را دنبال می کند، پس از اینکه جمعه شب به تماشای دی وی دی بادیگارد نشست،این جمله را بر زبان آورد که: «بالاخره یک فیلم جالب ایرانی دیدم که یک شخصیت با حال و قهرمان داشت.

این جمله نشان می دهد که سینمای ما سخت نیازمند قهرمانانی است که بتوانند با مخاطبان و بخصوص نوجوانان و جوانان ارتباط برقرار کرده و آنان را با سینمای ایران آشتی دهند.

ارسال نظرات