صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - 28 October 2023
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم گفت: زنان در عربستان از یک کالا ارزش کمتری دارند و برای آنها ارزش و اعتبار قائل نیستند.
کد خبر: ۸۷۷۳۹۰۶
|
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد وزیری‌فرد ظهر امروز در نشست مطبوعاتی همایش ملی ایران و حقوق بین‌الملل که با عنوان «صلح و امنیت منطقه‌ای» در سالن جلسات دانشگاه قم برگزار شد، با بیان اینکه حق و حقوق از پردامنه‌ترین مفاهیمی است که می‌توان درباره آن بحث کرد، اظهار کرد: درباره این مفهوم می‌توان به برگزاری کرسی پرداخت و نظریه‌پردازی کرد.

وی خاطرنشان کرد: حقوق در تمام ابعاد زندگی جای دارد، فرد برای خود حقوق قائل است،‌ حقوق خانواده از مهم‌ترین حقوق است، حق بین مشتری و فروشنده، حق بین سرنشین و راننده، حق بین معلم و دانش‌آموز و حقوق بین حاکمیت و مردم نیز از جمله حقوق هستند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم با اشاره به حقوق بین‌الملل گفت:‌ این مفهوم به معنای حقوقی است که بین ملت‌ها از نظر مسائل اقتصادی، امنیتی، ‌مرزها و تبادلات و رفت و آمد اتباع و امنیت اتباع یک کشور در کشور دیگر مطرح است، از این نظر حقوق در عرصه بین‌الملل جایگاه خاص خود را دارد.

وی خاطرنشان کرد: حق از وسیع‌ترین مفاهیم است، زمانی که انسان درباره آن صحبت می‌کند، مقاله می‌نویسد و ادعا می‌کند، هیچ‌کس نمی‌تواند برای آن محدوده قائل باشد ولی در مقام عمل و انصاف از غیرتوسعه یافته‌ترین و محدودترین مفاهیم است.

وزیری‌فرد با بیان اینکه کسانی هستند که تمام حقوق را برای خود می‌خواهند و تکالیف را برای دیگران گفت: در مقام استیفای حقوق آنچه حقشان است، مطالبه می‌کنند و چیزی که حقشان نیست، برای خود می‌دانند، ولی در عین حال حقوق همه افراد را زیرپا لگدمال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی اوقات این امر در حقوق بین‌الملل بیشتر خود را نشان می‌دهد، در کشوری مانند عربستان سعودی، انسان‌ها حیثیت و اعتبار ندارند، ‌زائر خانه خدا در بالاترین مقام در بین سعودی‌ها دارای اعتبار نیست و با او مانند شیء و حیوان رفتار می‌کنند، در فاجعه منا این امر به خوبی نشان داده شد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم با اشاره به جایگاه زنان در عربستان گفت: زنان در عربستان از یک کالا ارزش کمتری دارند و برای آنها ارزش و اعتبار قائل نیستند.

وی ادامه داد: عربستانی که در دنیا خودش را به عنوان عضو مجامع حقوق بشری معرفی کرده و یکی از اعضا در سازمان ملل و در بخش‌های مربوط به حقوق بشر محسوب می‌شود، رفتارش با زنان از حیوان بدتر است و هیچ یک از پست‌ها و سمت‌های بزرگ این کشور در دست زنان نیست و زنان از کمترین حقوق در این کشور برخوردار هستند.

وزیری‌فرد یادآور شد: عربستان در بحرین و یمن ادعا دارد و همه حقوق را برای خود می‌خواهد و همه را محروم و محکوم می‌کند و در مجامع بین‌الملل نیز زمانی که پول‌های نفت عربستان به جیب سردمداران نظام‌های حاکم استکباری می‌رود و با همه این شرایط، عربستان مدعی حقوق بشر است، این تناقض زشت‌ترین تناقض در عالم محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید بزرگان و اندیشمندان حقوق در عالم جمع شوند و این قضایا را حل کنند، گفت: لازم است بحثی صورت گیرد و مقالاتی ارسال شود و براساس این نظریات، قوانین حقوقی متقن در دستور کار قرار گیرند و بر همین اساس الزامات کشورها مشخص شود تا به این امور پایبند باشند.
ارسال نظرات