صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - 07 March 2024
رئیس تبلیغات اسلامی شاهرود از ثبت ۶۵ کانون فرهنگی مذهبی شهرستان در این اداره خبر داد و گفت: ۲۰ کانون و موسسه از این بین در زمینه ترویج معارف اسلامی فعالیت دارند.
کد خبر: ۸۷۷۵۱۲۷
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام حمید عبداللهیان در نشستی با مدیران کانون‌ها و موسسات فرهنگی مذهبی شاهرود به میزبانی اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان، ضمن تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی باید شاخص های انقلابی گری را تقویت کنند، ابراز داشت: فعالیت کانون های فرهنگی بسیار خوب و سازنده است ما باید بیش از پیش در زمینه شاخصه انقلابی گری فعالیت کنند.

وی افزود: حضور بیش از۶۰کانون فرهنگی هنری و پایگاه های بسیج مسجد در شاهرود نشان دهنده عمق نفوذ پذیری و تاثیرگذاری این نهادها در بین مردم هستند که با وجود مخاطب های فراوان می توانند بهترین ابزار برای ترویج فرهنگ انقلابی‌گری و ترویج سبک زندگی اسلامی به ویژه در بین آینده سازان ایران اسلامی باشند.

امام جمعه موقت شاهرود همچنین گفت: ویژگی و شاخصه انقلابی گری از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است زیرا به تعبیر معظم له یک عنصر انقلابی هیچگاه در تنگنا قرار نمی‌گیرد و تهدیدات را تبدیل به فرصت می کند لیکن از این منویات می توان دریافت که انقلابی گری و ترویج آن در جامعه می تواند تا چه میزان اهمیت داشته باشد.

عبداللهیان کانون های فرهنگی و مذهبی را بازوان فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی دانست و بیان داشت: با برنامه ریزی مدیران این کانون ها می توان برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن یک شیوه نامه مدون و صحیح داشت که در آن جوانان محور مقابله با تهدیدات دشمنان لقب بگیرند.

وی همچنین به فعالیت های مثبت و سازنده کانون های فرهنگی و مذهبی در تعامل با دستگاه های فرهنگی اشاره کرد و افزود: ارتباط این کانون های فرهنگی به خصوص با اداره تبلیغات اسلامی نه تنها زمینه مشارکت کانون ها در مسائل فرهنگی و تصمیم سازی شهرستان و جامعه را فراهم می‌آورد، بلکه موجب وحدت رویه در عملکرد کانون ها و هم اندیشی بین آنها می شود.

رئیس تبلیغات اسلامی شاهرود بابیان اینکه یکی از مشکلات همیشگی امور فرهنگی به‌خصوص در مورد کانون‌های فرهنگی، مذهبی، مقوله اعتبارات بوده است، گفت: وضعیت اعتبارات فرهنگی یکی از مواردی است که مورد بی‌مهری همیشگی دولت‌ها بوده اما علی‌رغم این مشکلات نباید متوقف ماند و باکار انقلابی و ذوق و سلیقه می‌توان در حوزه فرهنگی دینی اثرگذار بود.

عبداللهیان استفاده از تجربه کانون های فعال و موفق شاهرود را از دیگر مزیت های ارتباط دو سویه کانون های فرهنگی، مذهبی با اداره تبلیغات اسلامی دانست و تاکید کرد: برگزاری نشست های مشترک و مداوم با کانون های مذهبی می تواند در برگزاری هرچه بهتر برنامه های فرهنگی و مذهبی در سطح شهرستان موثر واقع شود.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تقویت مجموعه های فرهنگی مردم نهاد، افزود: تأکیدات معظم له اهمیت این موضوع را نشان می دهد که باید همه ما در برنامه‌ریزی‌ های سطح شهرستانی و استانی، تقویت کانون های فرهنگی، مذهبی مردم محور را به هر نحو ممکن مورد عنایت قرار دهیم تا بتوانیم در اجرای برنامه ها موفق عمل کنیم.

در پایان این نشست مسئولان و نمایندگان کانون های فرهنگی، مذهبی شاهرود نقطه نظرات و مشکلات خود را بیان کردند.

ارسال نظرات