صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - 01 August 2023
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان سیستان و بلوچستان خبر داد
سرهنگ جعفری گفت: بخشی از کارها توسط بزرگان طوایف انجام می‌شود ،که همراهی زائران از میر جاوه تا شهرستان زاهدان را حیث امنیتی انجام می‌دهند و زائرین را تا رسیدن به زاهدان هدایت می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۷۵۹۳۴
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳

سرهنگ جعفری مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به این مطلب که دروازه ورودی جنوب شرق در راستای زائران پاکستانی از محدوده مرز میر جاوه است، گفت: در سال گذشته تعداد 10هزار زائر پاکستانی از مرز میر جاوه جهت شرکت در اربعین حسینی وارد استان شدند و به دلیل ناهماهنگی‌های که بوده اذیت شدند و افزایش زائران پاکستانی در سال جاری اقدامات لازم انجام‌شده است.

وی بابیان این نکته که زائران حسینی از کشور همسایه پاکستان از شهرهای مختلف آن می‌آیند و گاها نیمه‌های شب می‌رسیدند و در پشت مرز منتظرمی ماندند و این انتظار در سال‌های گذشته تبعاتی به دنبال داشته و بعضی از این عاشقان حرم بیمار می‌شدند ،به همین منظور در راستای تکریم از زائران نیاز بود مشابه کاری که خادمین اباعبدالله الحسین در موکب‌ها و کشور عراق انجام می‌دهند مشابه این کار را در استان سیستان و بلوچستان و در مرکز استان باهدف تکریم زوار حسینی برنامه‌ریزی کنیم.

جعفری بیان کرد:به همین منظور محورهایی معین‌شده که بخشی از این محورها را سپاه استان برعهده‌گرفته و با هماهنگی بین گروه‌های جهادی و گروه‌های بین بخشی اوقاف و سایر ارگان انجام که وضعیت مطلوب و خوبی داریم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان تصریح کرد:در این جهت بسیج سازندگی با توجه به سنخیتی که با برنامه‌های حضوری داشته در این عرصه ورود پیداکرده و با همکاری فرمانده سپاه شهرستان میر جاوه تقسیم‌کار بین گروه‌ها انجام‌شده که اسکان اولیه زائران به مدت‌زمان بین شش تا ده ساعت در مرز میر جاوه است و با برپایی ایستگاه‌های صلواتی و تجهیز موکب‌ها و زائرسراهای استان به آن‌ها اسکان موقتی و چند وعده‌غذای گرم توزیع می‌شود.

جعفری اذعان داشت: بخشی از کارها توسط بزرگان طوایف انجام می‌شود ،که همراهی زائران از میر جاوه تا شهرستان زاهدان را حیث امنیتی انجام می‌دهند و زائرین را تا رسیدن به زاهدان هدایت می‌کنند.

وی بیان کرد:گاها زائران یک‌شب را در مجموعه برای کارهای هماهنگی ویزا و گرفتن مجوز در مجموعه استان و در زائرسرای امام رضا با همکاری اوقاف وادارات با اعزام گروه‌های جهادی و بچه‌های ارزشی در هر شب خدمت‌رسانی می‌شود.

وی گفت:در زائرسرای امام خمینی گروه‌های جهادی با عنوان خادمین زوار پاکستانی برنامه استقبال و پذیرایی را با حضور اهل سنت ایفا می‌کنند.

وی افزود:در زائرسرای امام رضا(ع) و در شهرستان زاهدان نیز مورد استقبال قرار می‌گیرند و از خدمات توزیع غذا و میوه در وعده‌های غذایی،ارائه خدمات درمانی،پزشکی رایگان بهره‌مند ‌می‌شوند.

 این مسئول اذعان داشت امنیت زائران پاکستانی یکی دیگر از مأموریت‌های مهم سپاه و بسیج است که گروه‌های جهادی زوار پاکستانی را در مرز میر جاوه تحویل می‌گیرند به محل اسکان می‌آورند و بعد از استراحت و پذیرایی آن‌ها را تا شهرستان زاهدان همراهی و بعد از ارائه خدمات درمانی و توزیع غذا تا کرمان همراهی و در استان کرمان به گروهی دیگر تحویل داده می‌شوند.

وی اظهار داشت:با توجه به این‌که تعداد زائران پاکستانی در سال جاری بیش از 20هزارنفر اعم از زن و مرد، پیرو جوان، و بچه می‌باشند خدمات پزشکی باهمت دانشگاه علوم پزشکی،بسیجیانی که در امر پزشکی و پرستاری تخصص دارند در هر شب بین 4تا 5هزار زائر خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی افزود:در این راستا گروه‌های مختلف پا به‌پای هم فعالیت دارند کار مختص یک نفر نیست و همه دستی بر آتش دارند تا به امروز نحوی خدمت‌رسانی به زوار پاکستانی خوب بوده و هر جا کار مشکلی داشته همه دست در دست هم مشکل را رصد و گره از کار بازکرده‌اند و چندین هزار نفر به سمت مرز شلمچه حرکت کرده‌اند.


گفتنی است بیش از 65جهادگر بسیجی در این امر دخیل هستند مسئولیت‌های متعددی دارند که تحویل گرفتن زائران از مرز پاکستان و تحویل به مرز میر جاوه برنامه‌ریزی برای رساندن به زاهدان و اعزام به کربلای معلای از مأموریت جهادگران بسیجی است

ارسال نظرات