صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - 06 June 2023
فرمانده سپاه ناحیه چناران، مقاومت کشورهای منطقه در برابر داعش و تکفیری‌ها را برگرفته از تفکر بسیجی دانست.
کد خبر: ۸۷۸۰۵۵۹
|
۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
سرهنگ مجید آذرکیش، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) در ‍پنجم آذر سال ۱۳۵۸ دستور تشکیل بسیج را صادر کردند و در شرایط کنونی، انقلاب اسلامی همواره در حال رشد و حرکت روبه‌جلو و در حال تحول و تعالی در بخش‌های مختلف است که نیاز به کار مداوم، خستگی‌ناپذیری و پشتکار فراوان دارد.

وی بابیان اینکه هدف انقلاب اسلامی اتصال به حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) گفت: امام (ره) یقین داشت نقطه نهایی این انقلاب، اتصال به انقلاب حضرت مهدی (عج) است، پس باید برای رسیدن به این هدف مهم تلاش کنیم.

وی ادامه داد: امام (ره) همواره می‌فرمودند این انقلاب، مقدمه انقلاب جهانی حضرت ولی‌عصر (عج) است و یکی از راه‌های رسیدن به این هدف تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی است. درواقع بین راه‌اندازی بسیج ۲۰ میلیونی و تشکیل حکومت جهانی حضرت، رابطهٔ علت و معلولی وجود دارد.

آذرکیش خاطرنشان کرد: امام (ره) اهل شعار نبودند، امام عالم و حکیم بودند و هر مطلبی را که بیان می‌کردند از روی حکمت بود و این حکمت باعث جلوگیری از درهم‌ریختگی می‌شد و باعث می‌شد که کارها با دقت نظر به انجام برسد.

فرمانده سپاه چناران بابیان اینکه بسیج ۲۰ میلیونی یعنی به میدان آمدن افراد باانگیزه، باایمان و خستگی‌ناپذیر در عرصه‌های مختلف، اظهار داشت: برای درصحنه نگه‌داشتن مردم نیاز است بصیرت در بین آحاد افراد جامعه نهادینه گردد.

وی افزود: در اوایل وقتی‌که حضرت امام(ره) این فرمان را صادر کرده بودند خیلی‌ها به این تدبیر و کار حکمت‌آمیز امام پی نمی‌بردند و فلسفه‌اش را درک نمی‌کردند؛ تا این‌که جنگ تحمیلی ۸ ساله شکل گرفت و اگر نیروهای بسیج مردمی درصحنه نبودند جنگ به نفع دشمن تمام می‌شد.

وی ادامه داد: امروز نیز با نگاه به وضعیت کشوهای منطقه درمی‌یابیم که همین تفکر بسیج مردمی است که به ایستادگی در برابر تروریست‌ها، داعشی ها و تکفیری‌ها کمک می‌کند و اهمیت بسیج را بیشتر نشان می‌دهد.

آذرکیش در ادامه بیان داشت: بسیج در عرصه‌های مختلف بر اساس نوع تهاجم دشمن به میدان می‌آید و از فضیلت‌های انقلاب دفاع می‌کند. اگر نیاز باشد در عرصه فرهنگی ورود پیدا کند، بسیج در خط مقدم جبهه فرهنگی با برنامه‌های راهیان نور، همایش‌های فرهنگی و نهضت‌های روشنگری این موضوع مهم را پیگیری می‌کند. اگر در عرصه سیاسی نظام اسلامی دچار خدشه شود و فتنه‌هایی بر این نظام حاکم شود، حضور بسیج مردمی با فتنه و برنامه استکبار مقابله می‌کند و نمی‌گذارد که نظام دستخوش این حوادث شود. در عرصه نظامی نیز همین‌طور است؛ در عرصه علمی، تفکر بسیجی است که پیشرفت‌های هسته‌ای، سلول‌های بنیادی و سایر توفیقات را برای کشورمان به ارمغان آورده است.

فرمانده سپاه ناحیه چناران خاطرنشان کرد: در هفته بزرگداشت بسیج می‌توان با انجام برنامه‌هایی بسیج را به مردم معرفی کرد و مردم را به صحنه آورده و در میدان نگه داشت. امسال نیز از سوی پایگاه‌های مقاومت حدود ۱۳۰ برنامه در حوزه‌ها و پایگاه‌های مختلف پیشنهاد شده است.

وی ادامه داد: اهم برنامه‌های هفته بسیج ناحیه چناران، همایش بزرگ مدافعان حرم در پنجم آذرماه در چناران، گلبهار و گلمکان، یادواره شهدای دهستان گلمکان در چهارم آذر، برگزاری مسابقات در رشته‌های مختلف ورزشی، برگزاری نمایشگاه‌های هفته بسیج، نشست‌ها و همایش‌های روشنگری در سطح شهرستان می‌باشد.



ارسال نظرات