صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - 26 July 2023
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه مسأله ما با آمریکا مسئله تمدنی است، گفت: تلاش برای پایه‌ریزی تمدن نوین اسلامی و تشکیل تمدن نوین اسلامی و همچنین رویارویی عمیق و مبنایی غرب با اسلام از جمله این مسائل است.
کد خبر: ۸۷۸۴۵۰۶
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر حجت‌الله عبدالملکی امروز در نخستین مجمع تخصصی اقتصاد مقاومتی با اشاره به جایگاه اقتصاد مقاومتی و استکبارستیزی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که در شرایط دشواری، تهدید و دشمنی به اهداف خود برسد.

وی با بیان اینکه اکثر مسائل و مشکلاتی که در کشور با مواجه آن هستیم مشکلات داخلی است، افزود: اهداف اقتصاد مقاومتی را می‌توان استقلال اقتصادی، رفاه اجتماعی و پیشرفت نام برد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نقطه معاصر نظام اقتصاد اسلامی است، گفت: باید ایرانی ساخته شود که اعجاز پیشرفت اسلام را در قالب اقتصاد مقاومتی و اقتصاد اسلامی به رخ جهانیان بکشد.

وی اظهار داشت: عملیات در طراحی اقتصاد مقاومتی باید به دو صورت باشد، اول برنامه‌ریزی فرهنگی که نیاز به تقویت فرهنگ جهادی است و دوم برنامه‌ریزی اقتصادی که باید در قالب تقویت تولید ملی صورت گیرد.

عبدالملکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مسئله غرب با انقلاب اسلامی چیست، گفت: تلاش برای پایه‌ریزی تمدن نوین اسلامی و تشکیل تمدن نوین اسلامی و همچنین رویارویی عمیق و مبنایی غرب با اسلام از جمله این مسائل است.

وی با اشاره به الگوی نبرد اقتصادی غرب با جمهوری اسلامی ایران افزود: نفوذ و تحریم از ابعاد غربی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) عنوان کرد: در بعد تحریم ما چند نوع تحریم داریم که به‌صورت داخلی و خارجی است که می‌توان گفت 80 درصد مسائل و مشکلات کشور در داخل است.

وی ادامه داد: در بعد خارجی توانستند تحریم‌های نفتی، بانکی، کشتیرانی، کالایی و... با هدف متوقف کردن انقلاب اسلامی و ناامید کردن مردم از طری فشار معیشتی، تورم، بیکاری شدید و قحطی را داشته باشند.

عبدالملکی گفت: از اساتید غربی نقل شده که انقلاب اسلامی مانند کشتی بزرگ است که با سرعت به سمت تمدن اسلامی پیش می‌رود که موتور محرکه آن مردم است.

وی ادامه داد: تحریم‌های خارجی قدرت فلج کردن زندگی مردم ایران را ندارد زیرا اقتصاد ایران بسیار بزرگ و پر ظرفیت است و مردم ایران پر توان، پر تلاش و خلاق هستند و بر همین اساس به تحریم‌های داخلی روی آوردند.

این اقتصاددان بسیجی با ارزیابی عملکرد دولت در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: اقدامات دولت را در دو نوع که اقدامات مثبت و منفی است می‌توان نام برد که برنامه‌های جاری و برنامه‌های خاص اقدامات مثبت دولت به شمار می‌رود.

وی اقدامات منفی دولت را انحراف از برنامه‌ها خواند و عنوان کرد: تحریف مفهوم اقتصاد مقاومتی، تضعیف تولید ملی، افزایش شکنندگی اقتصاد مقاومتی و تخریب فرهنگ اقتصادی از محورهای اقدامات منفی دولت است.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: بزرگ‌نمایی تحریم‌ها و ربط دادن همه چیز به تحریم، الگوی جدید قراردادهای خارجی، افزایش وابستگی‌ها بر غربی‌ها و افزایش وابستگی کشور به فروش نفت خام، القاء فرهنگ ما نمی‌توانیم، تفاخر برخی مسئولین به مصرف کالای خارجی از انحرافات منفی دولت است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات