صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - 09 September 2023
اجرای سیستم به صورت ناقص و مجاب کردن نیروی انسانی برای پوشاندن حفره های سیستم توسط تصمیمات انسانی دیگر خطای مدیریتی است نه خطای نیروی انسانی.
کد خبر: ۸۷۸۴۹۷۹
|
۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،  آنچه که وزارت راه و شهرسازی و آخوندی به دنبال آن است این است که علت حادثه تصادف قطار را قصور انسانی اپراتور و لکوموتیوران نشان دهند که با تشخیص اشتباه سبب شدند تا این فاجعه رخ دهد.

بنا به این گزارش ، اما چه چیز باعث شده است تا این خطای انسانی رخ دهد؟ یعنی یک اپراتور و یا چندین اپراتور به خود اجازه می دهند چنین ریسکی کنند و در حالی که چراغ ورود قطار به بلوک ریلی قرمز بوده است به لکوموتیوران دستور دهند که به حالت دستی وارد بلوک مورد نظر شود؟لکوموتیوران چرا به راحتی چنین چیزی را پذیرفته و به جان خود و مسافران را به خطر انداخته است؟
جواب آن در اظهارات کارشناسان است که از سال 1394 تا کنون این سامانه قریب به 2000 بار دچار خطا شده است و قطارها با حالت دستی وارد بلوک مورد نظر شده اند. در این مورد نیز به روال خطاهای گذشته عمل شده است و راحتی تصمیمات گرفته شده از سوی اپراتورها و نیروهای انسانی به خاطر روال بودن این مساله بوده است.
اجرای سیستم به صورت ناقص و مجاب کردن نیروی انسانی برای پوشاندن حفره های سیستم توسط تصمیمات انسانی دیگر خطای مدیریتی است نه خطای نیروی انسانی
آنچه که در این حادثه بیشتر از همه اهمیت دارد صدور دستور حرکت توسط اپراتور نیست، عدم برطرف کردن ایرادات و حفره هایی است که سیستم طی دو سال گذشته داشته است و مدیران نسبت به آن غفلت کرده اند. اینه چرا اجازه داده اند سیستم با تصیمیمات انسانی تداخل پیدا کند همه تصیمیمات و اشتباهات مدیریتی است که ریشه بوجود امدن حادثه فوق و یا حوادث آتی خواهد بود.
ارسال نظرات