صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲ - 17 July 2023
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم بسیج را سرمایه اصلی دفاع از اسلام و کشور دانست و گفت: امام خمینی(ره) تفکر بسیجی را از تجربه‌های گران‌بهای پیامبر اسلام(ص) الگوبرداری کردند.
کد خبر: ۸۷۸۵۱۰۱
|
۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری در نشست «نقش و جایگاه بسیج در تقویت روحیه انقلابی» که قبل از ظهر سه‌شنبه در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد به سالروز ارتحال پیامبر گرامی اسلام(ص) و تقارن آن با هفته بسیج اشاره کرد و خواستار بهره گیری از تجربه‌های گران‌بهای رسول گرامی اسلام(ص) در اداره امور کشور و زندگی شد.

وی افزود: رسول اکرم(ص) منشأ تحولات مختلف در جهان اسلام شدند و حتی پیشرفت و خیزش علمی در جهان غرب پرتوی از آن وجود مقدس است و ایشان، دانش را همگانی کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم یکی از تجربه‌های موثر و به یادماندنی دوران حکومت پیامبر اکرم(ص) را استفاده از ظرفیت بسیج دانست و تأکید کرد که حضرت امام خمینی(ره) تفکر بسیج را از زندگی پیامبر گرامی اسلام(ص) الگوبرداری کردند.

حجت‌الاسلام اسکندری گفت: در جنگ‌های دوران پیامبر(ص) چه در زمینه فرماندهی و چه در عرصه نیروهای رزمی از تفکر بسیج استفاده شده است.

وی اخلاص را اولین شاخصه بسیجیان بیان کرد و افزود: کارها فقط باید برای جلب رضای خداوند باشد و در این مسیر نباید به منافع فردی و جناحی توجه کرد.

ایمان قوی و رعایت تقوا از شاخصه‌های بسیجیان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، هوشمندی، ایمان قوی و رعایت تقوا را از دیگر شاخصه‌های بسیجیان برشمرد و تأکید کرد: آگاه بودن، بصیربودن، در صحنه بودن و مدافع حریم اسلام و ولایت بودن از ویژگی‌های بسیجی واقعی است.

وی با بیان اینکه الگوی بسیج در هر جا که وارد شده موفق بوده، اظهار کرد: حزب‌الله لبنان یکی از دستاوردهای تأثیرگذار بسیج است. الگوی بسیج در عراق به موفقیت‌های خوبی دست یافته و در یمن همین تفکر است که در برابر هجمه‌های آل سعود ایستادگی می‌کند.

حجت‌الاسلام اسکندری، بسیج را سرمایه اصلی دفاع از اسلام و کشور دانست و افزود: حتی نیروهای مسلح اگر بخواهند در انجام مأموریت‌ها موفق باشند باید از تفکر بسیج الگو بگیرند.

وی تأکید کرد: بسیج یادگار امام راحل عظیم الشأن است که بازوی قدرتمند مقام معظم رهبری و ولایت محسوب می‌شود و مهم ترین پشتوانه امنیت کشور ما است.

بسیج پایه اصلی پدافند غیرعامل است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، بسیج را پایه اصلی پدافند غیرعامل دانست و با تأکید بر لزوم تقویت این شجره طیبه، بسیجیان را به تقویت بنیه فکری، اعتقادی و معنوی، انجام کارهای مبتکرانه و نوآورانه توصیه کرد.

حجت‌الاسلام اسکندری گفت: امیدواریم این شجره طیبه ریشه‌های عمیق‌تر و شاخه‌های گسترده‌تری در جهان اسلام پیدا کند و همان طور که تاکنون نهضت‌های آزادی بخش در جهان از این موهبت الهی بهره‌مند شدند، امیدواریم روز به روز بر قوت و عظمت آن افزوده شود و کاخ‌های ظلم و ستم به دست بسیجیان مردمی فرو بریزد.
ارسال نظرات