صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - 21 June 2023
امام جمعه مشگین‌شهر گفت: متاسفانه تمام برنامه‌هایی که از رسانه ملی پخش می‌شود بیشتر با تبلیغات اشرافیگری همراه است و این امر موجب شده است افراد متدین نیز به بهانه‌های مختلف به این سمت کشیده شوند.
کد خبر: ۸۷۸۵۳۷۰
|
۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷

به گزارش روابط عمومی بسیج ، همایش سبک زندگی اسلامی و مبارزه با فساد و اشرافیگری در کانون نرجس شهرستان مشگین‌شهر برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین‌شهر ضمن قدردانی از شهردار مشگین‌شهر در مبارزه با فساد و برخورد با جعل کنندگان اسناد در شهرداری گفت: انتظار می‌رود سایر دستگاه‌ها نیز از این اقدام شهرداری مشگین‌شهر الگو گرفته و ریشه فساد را در دستگاه‌های اجرایی شهرستان نابود کرده و به مبارزه با آن در جامعه پرداخته شود.

وی افزود: دین اسلام در مراحل مختلف زندگی انسان معارف سازنده ای را برای مردم بیان کرده است به بیان دیگر در دین اسلام هیچ مسئله ای نمانده که اسلام راه سعادت و فلاح را برای انسان‌ها روشن نکرده باشد و این راه حل‌ها توسط انبیاء و امامان برای ما اعلام شده است.

وی ادامه داد: با نگاهی به زندگی مردم عادی متوجه می‌شویم که در زندگی که توسط انبیاء برای ما ترسیم شده است ما راه انحراف را برگزیدیم و این آداب رسوم قومی و قبیله ای که ترویج می شود مبنای دینی ندارد.

امام جمعه مشگین‌شهر گفت: ما باید توجه داشته باشیم تا زندگی ما یک زندگی قرآنی و معنوی باشد و لازمه این کار نیز باید ارزش های دینی را در زندگی خود جاری کنیم و آنچه که غیر ارزش هست در زندگی خود حذف کنیم که ازجمله آنها می‌توان اسراف و تجملگرایی و اشرافیگری اشاره کرد.

وی با اشاره به مراسمات مختلف گفت: اگر امروز به مراسماتی همچون عروسی و ... توجه شود می‌توان تجمل گرایی را در آن دید و تنها چیزی که عاید خانواده‌ها خصوصاً جوانان می‌شود مشکلات است لذا در چنین مراسماتی هیچ گونه اثری از آموزه های دینی دیده نمی شود .

وی با تاکید بر زندگی به سبک اسلامی گفت: زندگی به سبک اسلامی یعنی هر زندگی که در آغاز پی ریزی می‌شود باید با اموزه های دینی همراه شود و یک زندگی مومنانه ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام باوقار گفت: امروز در جامعه ما یک رویکرد تجملگرایی پای کار آمده و این اشرافیگری امروز کاری کرده است که افراد متدین نیز آن را قبول کرده‌اند و به بهانه راحت زندگی کردن دست به تجملگرایی زده‌اند و از دلایل آن می توان نقش رسانه ها در سبک زندگی اشاره کرد.

وی ادامه داد: امروزه تمام فیلم ها و برنام هایی که ساخته می شود در مناطق و مساکن لوکس کار می شود و تبلیغاتی که در رسانه ملی پخش می شود بطور کلی کالاهایی تبلیغ می شود که توسط اقشار متوسط به پایین استفاده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: گاهی افراد جامعه بر خلاف موازین اسلامی شخصیت و عزت برخی از افراد را با پول و مادیات آن فرد می شناسند و آن را الگو معرفی می کنند و فرد اشرافیگرا و تجملگرا تمام شخصیت خود را پول می‌بیند.

ارسال نظرات