صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - 14 June 2023
امام جمعه بوئین‌زهرا اذعان کرد: ما از همان ابتدا به بدعهدی‌های آمریکا واقف بودیم ولی آمریکا باید بداند این عهدشکنی و تمدید داماتو آخرین فتح آمریکا به تابوت برجام بود.
کد خبر: ۸۷۸۷۱۹۵
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵

حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه امام جمعه شهرستان بوئین‌زهرا، در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، در خصوص تمدید ده ساله تمدیدها علیه ایران اظهار کرد: مقام ولایت بارها بر بد عهدی و خباثت رژیم استکباری آمریکا تاکید داشته اند، امام راحل نیز بارها به این مسئله اشاره کردند که نمود آن را در سخنرانی آتشین سال 42 شاهد بودیم، با این حال و با عبور از راهنمایی ها دستگاه دیپلماسی طبق قانون، کار خود را پیش برد.

وی اضافه کرد: دولت ایران با توجه به این‌که کشور پیش روی ما تنها آمریکا نیست بلکه 5+1 در آن حضور دارند وارد برجام شد ولی متاسفانه آمریکا باز هم از بدعهدی‌ها و پیمان‌شکنی هایش دست بر نداشت، مشخص است که سایر کشور های دخیل در این توافق جهت همسوی آمریکا خواهند داشت.

امام جمعه بوئین‌زهرا تشریح کرد: با آن‌که رفع تحریم‌ها یکی از بندهای اصلی برجام بود متاسفانه آمریکا برجام را زیر سوال برد و بار دیگر تحریم‌ها را برای 10 سال دیگر تمدید کرده و این موضوع در مجلس سنا و با کسب همه آرا بدون حتی یک رای منفی به تصویب رسید.

زرینه تصریح کرد: ما از همان ابتدا به بدعهدی ‌های آمریکا واقف بودیم ولی آمریکا باید بداند این عهدشکنی و تمدید داماتو آخرین فتح آمریکا به تابوت برجام بود.

وی ضمن تقدیر از زحمات دستگاه دیپلماسی کشور تبیین کرد: دستگاه دیپلماسی ما همواره متعهد و بدون هیچ‌گونه خباثتی در پیشبرد برجام تلاش کردند ولی متاسفانه طرف مقابل بسیار حیله گر بود و ما باید نسبت به طرف مقابل بیشتر دقت می‌کردیم.

امام جمعه بوئین‌زهرا تفرقه افکنی در کشور را از اهداف آمریکا در برجام دانست و گفت: آمریکا با ایجاد نفاق و تفرقه‌افکنی میان موافقان و مخالفان برجام سعی در نابودی ایران داشت ولی درایت رهبر معظم انقلاب مانع این کار شد.

زرینه ضمن اشاره به پیروزی‌های بزرگ ایران در سال‌های گذشته توضیح داد: همانطور که در دوران 8سال دفاع مقدس پیروز شدیم و در 13 آبان سال 1358 موفق به تسخیر لانه جاسوسی و مرکز فساد آمریکا در ایران شدیم امروز هم با تلاش و هماهنگی موفق خواهیم شد تا بار دیگر دست استکبار جهانی را از دامان ایران جدا کنیم.

وی شناخته شدن بیشتر آمریکا و آشکار شدن ماهیت‌های این رژیم را از محاسن برجام دانسته و متذکر شد: علیرغم پایبندی ایران به برجام، آمریکا بار دیگر تحریم‌ها را تمدید کرد و و حدود 6بند از این توافق نامه را زیر سوال برد و چهره و ماهیت خود را برای بسیاری از افراد آشکار ساخت.

امام جمعه بوئین‌زهرا در خاتمه خاطرنشان کرد: امروز رهبر معظم انقلاب، ریاست محترم جمهور، دکتر ظریف و دیگر مسئولین از نقض برجام توسط آمریکا سخن گفته‌اند لذا امیدواریم هرچه زودتر طرح سه فوریتی لغو برجام وارد مجلس شود و قاطعانه به آن رسیدگی شود.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات